چاپ مطلب چاپ مطلب

آیا بستن تنگه هرمز از گزینه های روی میز ایران است؟

همای گیلان: حسن بیکی گفت: ژئوپلیتیک نظامی و سیاسی و انرژی ایران هم به دنیا دیکته می کند که آنها تا یک جایی می توانند جنجال به پا کنند و بعد از آن اداره اش با آنها نیست.
ابوالفضل حسن بیکی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح تمدید تحریم های ضد ایرانی در مجلس سنای آمریکا، در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، اظهار کرد: ژئوپلیتیک فرهنگی ایران به دنیا دیکته می کند که به ایران فشار وارد نکنید که قطعا در این صورت مسلمانان در سطح دنیا می توانند با آمریکایی ها برخورد کنند.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: ژئوپلیتیک نظامی و سیاسی و انرژی ایران هم به دنیا دیکته می کند که آنها تا یک جایی می توانند جنجال به پا کنند و بعد از آن اداره اش با آنها نیست.
حسن بیکی خاطرنشان کرد: همه می دانند که اگر جمهوری اسلامی نباشد داعش منطقه را به آتش کشیده و سپس معضلاتی برای آمریکایی ها به وجود خواهد آورد.
وی بیان کرد: امروز دنیا به جمهوری اسلامی نیاز دارد و آمریکایی هم می دانند گرانی و ارزانی انرژی دنیا دست ایران است زیرا تنگه هرمز به لحاظ ژئوپلیتیک و ژئواستراتژیک بر روی انرژی دنیا اثر گذار است.

ایران توانایی بستن تنگه هرمز را دارد؟

منصور حقیقت پور مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار گروه سیاسی میزان مبنی بر اینکه آیا ایران توانایی بستن تنگه هرمز را دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: “اگر مقامات مسئول نظام جمهوری اسلامی ایران به جمع بندی بستن تنگه هرمز برسند، ایران توانایی بستن این تنگه را دارد و اگر اکنون نیروهای مسلح ما این کار را نمی کنند به این دلیل است که مسئولان ما در راس نظام هنوز به این جمع بندی نرسیده اند”.//میزان

 

 

 

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …