چاپ مطلب چاپ مطلب

آیا شهردار محبوب لاهیجانی ها مجددا شهردار می شود؟ / به قلم مدیر مسئول

اختصاصی همای گیلان: مسلما یکی از مهمترین موضوعات شهری و شوراها انتخاب شهردار می باشد مسئله ای که می تواند با انتخاب صحیح موجب کم شدن فشارهای مردم به شورا، ثبات مدیریتی ، روند مدام توسعه، تقویت برندهای شهری و ایجاد برندهای جدید، رضایت مردمی و ده ها عوامل مثبت گردد.
لاهیجان به عنوان عروس شهرهای استان گیلان، بیشترین گردشگر را به خود می پذیرد بی شک گردشگری نیست که به گیلان سفر کند و این شهر را در برنامه سیاحت خود قرار ندهد. اما اوج خدمات رسانی از دوره سوم شوراها شروع شد همان زمان که کحالی شهردار آن بود. او توانست با عملکرد منحصربه فرد موجبات خرسندی ورضایت مردم را فراهم نماید که همین امر موجب راهیابی همه اعضای دوره سوم شورا ی شهر لاهیجان به دوره چهارم گردید.
خدمات شایان توجه کحالی موجب محبوبیتش بین همه احاد جامعه شهری اعم از فقیر وغنی شد. افزایش اعتبارات شهری، خدمات رسانی بی سابقه، و …
یکی از مهمترین آنها توسعه خیابان امام خمینی بود که پشتوانه بسیار مهمی برای مردم شد اما یکبار بین کحالی و شورای شهر اختلافات بروز کرد اختلافاتی که از همان ابتدای دوره چهارم مشاهده می شود اما این اختلافات بروز کرد طوری که مدتها همه چیز تحت شعار همین شبکه قرار گرفت و برخی شوراها مخالف هم هزینه سنگینی دادند.
سپس کحالی به لنگرود رفت و خدمات موثری از خود برجا گذاشت برخی از منتقدان کحالی عنوان می کنند که شهردار محبوب لاهیجانی ها بدهکاری های زیادی از خود برجا می گذارد اما کحالی معتقد است که شهرداری که بدهکاری برجانگذارد شهردار نیست. او اعتقاد دارد که شهردار باید ریسک پذیر باشد و باور دارد که بدهی یک میلیاردی امروز ارزشش را دارد زیرا یک سال بعد بااین مقدار پول این قدر کار قابل اجرا نیست.
در دفتر کحالی به سوی سرمایه گذاران همواره باز است. او کوله باری از تجربه است.
در کنار کحالی گزینه های زیادی خود را به عنوان شهردار این شهر معرفی کرده اند که مسعود کاظمی عضو شورای شهر دوره قبل ٬ سلیمانی شهردار آستانه و عطایی شهردار رودبار از به مهمترین گزینه ها به حساب می آیند.
گفته می شود شاید مسعود کاظمی شانس شهردار شدن را داشته باشد. اما شورای شهر لاهیجان از میزان محبوبیت کحالی در بین مردم باخبرند و از سویی نمی خواهند که موجب دلخوری مردم شوند.
علی علیپور – مدیر مسئول سایت همای خبر و هفته نامه همای گیلان

با کانال همای خبر همراه شوید

About عطیه نصرتی

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …