چاپ مطلب چاپ مطلب

آیا قانون و مقررات وزارتخانه دراداره کل ورزش وجوانان گیلان اجرایی شده است؟ ” قسمت اول”/سعید علی پورکارشناس رسانه و ورزش

همای گیلان، چرا مدیرکل و معاون ورزشی اداره کل گیلان برخلاف بخشنامه وزارتخانه ، ریاست و سرپرستی هیات ورزش های همگانی رادرگذشته و حال برعهده داشتند و دارند؟

?چرا مهمانسرای المپیک رشت با درآمد سالیانه حداقل حدود یک میلیارد تومان باید در اختیار هیات ورزش های همگانی و معاون ورزشی اداره کل ورزش وجوانان گیلان باشد؟

?چرا مهمانسرای المپیک رشت و چندمکان ورزشی پردرآمد دیگر به مزائده گذاشته نمی شوند ؟

?آیا سازمان بازرسی و دیگر دستگاههای نظارتی از این عمل خلاف بخشنامه وزارتخانه اطلاع دارند؟

?آیا مهمانسرای المپیک باید تا ابد در اختیار هیات ورزش های همگانی و مدیران ورزش گیلان باشد؟
?در آمد حاصل از آن در کجا و به چه شکل هزینه می شود؟ آیا به خزانه واریز می شود؟

♨️ به گزارش ورزش گیلان ، از حدود ۲ سال و نیم پیش با روی کار آمدن مدیرکل فعلی ورزش استان در پست معاونت ورزشی اداره کل، سرپرستی هیات ورزش های همگانی گیلان نیز به وی سپرده شد و پس از مدتی برخلاف بخشنامه وزارت، نامبرده با پست معاونت ورزشی اداره کل با رای اکثریت اعضای مجمع به عنوان رییس هیات ورزش های همگانی گیلان انتخاب شد.
?براساس این بخشنامه که با شماره نامه ۳/۳/۲۶۶۷ در تاریخ ۱۹ آذر سال۹۰ به امضای سید حمید سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش رسیده است ، مدیران و معاونین ادارات کل ورزش وجوانان استان با توجه به حساسیت پست ثابت سازمانی خود و به دلیل ایجاد شبهات در توزیع اعتبارات و امکانات در هیاتهای ورزشی باید از پذیرش پست ریاست و سرپرستی هیات خودداری نمایند اما مدیرکل فعلی ورزش گیلان در زمان معاونت خود ، رییس هیات همگانی استان شد وگفته می شود پس از مدیرکل شدن هم حدود یکماه این مسئولیت را داشت !
?وی پس از استعفا از این سمت، شاهمحمدی رییس اسبق اداره رشت را به عنوان سرپرست معرفی کرد و از حدود ۱۰ماه پیش ابوالفضل صادقی معاون ورزشی اداره کل برخلاف بخشنامه قانونی وزارتخانه سرپرستی هیات ورزش های همگانی را برعهده دارد.

❓❓حال سوالات متعددی پیش می آید که آیا سازمان بازرسی و دیگر دستگاههای نظارتی از این مسئله اطلاع دارند؟

❓چرا پس از گذشت یکسال و نیم، این هیات با سرپرست اداره می شود و انتخابات این هیات برگزار نمی شود؟

?براساس اعلام کارشناسی که پیشتر مستاجر مهمانسرای المپیک رشت بود ، در بدترین شرایط این مکان ورزشی که از ۲ سال ونیم پیش در اختیار هیات همگانی و مدیران ورزش گیلان است ، حداقل حدود یک میلیارد تومان در آمد خالص سالیانه دارد.

❓❓چرا مهمانسرای المپیک با این درآمد بالا باید در اختیار هیات ورزش های همگانی و معاون ورزشی اداره کل ورزش وجوانان گیلان باشد؟ آیا این درآمد به خزانه واریز می شود؟

❓چه مکان های دیگر ورزشی در اختیار این هیات و مدیران ورزش گیلان است؟

❓?چرا مهمانسرای المپیک رشت و چندمکان ورزشی پردرآمد دیگر به مزائده گذاشته نمی شوند و به صورت تصدی گری در اختیار ادارات ورزش شهرستانها است ؟ یا اینکه در دور دوم در مزایده قرار گرفته اند؟

❓?در این مدت چندین ماهه تا فراخوان دور دوم مزایده چه کسی یا کسانی درقالب تصدی گری از طرف ادارات ورزش ، این اماکن را در دست داشتند و چقدر از درآمدحاصل را به خزانه واریز کرده اند؟

❓❓??چرا مدیرکل و معاون ورزشی گیلان برخلاف بخشنامه وزارتخانه ریاست و سرپرستی هیات ورزش های همگانی رادرگذشته و حال برعهده داشتند و دارند؟

❓آیا مهمانسرای المپیک باید تا ابد در اختیار هیات ورزش های همگانی و مدیران ورزش گیلان باشد؟

❓❓❓سوالات بسیاری در خصوص تصدیگری اماکن ورزشی و مزایده وجود دارد که در روزهای آتی با مستندات قانونی به آن خواهیم پرداخت.

?❓❓❓پاسخ این سوالات را چه کسی خواهد داد؟
وزیر ورزش؟ استاندار گیلان؟ نماینده حامی مدیریت فعلی ورزش گیلان ؟ یا …؟

?ادامه دارد…

 

 

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

جشنواره عصر قلم/ شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “

جشنواره عصر قلم / شهرسازی نوین برای رشت در قالب طرح ” رها “ ویژه …