چاپ مطلب چاپ مطلب

آیت الله فلاحتی،نماینده ولی فقیه در گیلان باید به فکر هویت واقعی حماسه سازان باشیم

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه با یک نظام هماهنگ است که موفقیت نصیب ملت می شود گفت: دفاع مقدس ایران واقعا مقدس بود چرا که در ایام هشت ساله جنگ خیانتی شکل نگرفت چون دولت و ملت کنار هم بودند

همای خبر، آیت الله «فلاحتی» امروز(شنبه، ۲۳بهمن) در جمع مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه ما از تاریخ جهاد های گذشته ایران اطلاعات زیادی نداریم اظهار کرد: ما از قیام رئیس علی دلواری، میرزا کوچک جنگلی، نهضت مشروطه، زکریایی انصاری شیرازی و خیلی از حرکت های کوچک و بزرگی که در تاریخ ایران اتفاق افتاده است اسنادی نداریم زیرا آن دوران کسی به فکر آن نبود تا این اسناد را جمع آوری کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با پرسنل نیروی هوایی با تاکید بر «جهاد تبیین» فرمودند «باید کار تصویری انجام شود».

وی با اشاره به اینکه اگر آن روز صحنه پیوستن نیروی هوایی ارتش به انقلاب ثبت و ضبط نمی‌شد اینقدر برای ما ماندگار نمی ماند گفت: زیرا این عکس و تصویرها چندین قرن همانگونه می مانند.

آیت الله فلاحتی بیان کرد: گرچه شاید این موضوع الان برای ما چیز جدیدی نباشد اما نیم قرن دیگر وقتی خلبان های جدید می بینند زمانی کسانیکه دست پرورده طاغوت بودند به جریان انقلاب پیوستند برای آنها جای شگفتی می شود که چگونه تربیت شدگان غرب یکباره به سمت سوی انقلاب آمدند و این امر خودش منشاء خیلی از تجزیه و تحلیل ها خواهد شد.

وی ادامه داد: اینکه ما می‌بینیم دفاع مقدس واقعاً دفاع مقدس است برای اینکه در ایام هشت ساله جنگ خیانتی شکل نگرفت چرا که دولت و ملت همه با هم بودند.

وی با اشاره به اینکه در برخی از نهضت هایی که در ایران شکل گرفت مانند نهضت میرزا، حرکت آیت الله کاشانی و خیلی از نهضت‌ها و قیام های دیگر خیانت هم وجود داشت تصریح کرد: آن خیانت ها به آن جریانات ضربه می‌زد اما جنگ هشت ساله ما واقعاً مقدس بود چون همه با هم بودند.

وی بزرگترین دلیل این مقدس بودن را مسلمان بودن رزمنده ها و رهبری دانست و اضافه کرد: اسلام تنها آرمان برای همه بود و نقش بی‌بدیل رهبری در هدایت، کنترل و نظارت همه مردم در داخل و مرزها ستودنی بود.

وی اضافه کرد: در هر بخشی باید بر روی رهبریت کار شود زیرا جهان آینده جهانی در دست امام زمان عجل الله است و از الان باید این بستر را فراهم کنیم.

وی اذعان کرد: یکی از عللی که از دوره امام دهم تقریباً خیلی از پرسش ها میان امت و امام به صورت مکاتبه‌ای بود برای این بود که می‌خواستند بستر غیبت را فراهم بسازند چون روزی خواهد آمد که امام خود را نخواهید دید.

وی بیان کرد: آینده می‌خواهد هدایت بشریت را کسی در دست بگیرد که جهان را پر از عدل و داد کند، کسی که رهبری دینی را خیلی خوب نشان دهد.

وی با بیان اینکه این ۴۳ سال مدیریت دینی بود خاطر نشان کرد: واقعاً ستون خیمه عظیم این انقلاب با جنگ، شورش های داخلی و تحریم ها را جز رهبری هیچ کس نمی توانست اداره کند.

وی گفت: در چنین شرایطی مثل حاج قاسم پرورانده میشود که خودش یک مالک اشتر است.

وی با ضروری خواندن نقش رهبری در همه بخش‌های فرهنگی، روحانیت، روابط عمومی، جوان و نوجوان، خانواده شهدا و… اظهار کرد: نقش رهبری را خوب تبیین کنید، این کار هنر میخواهد و باید ببینیم هر کس چه کاری می‌تواند از خود در این راستا انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه می بایست نقش اقشار را در جنگ بزرگ کنیم چرا که در جنگ همه مردم دغدغه داشتند و باید جوری برای آیندگان این حضور مردم تبیین شود که آیندگان بپذیرند گفت:با یک نظام هماهنگ است که موفقیت نصیب ملت می شود.

وی با اشاره به اینکه وضع عفاف و حجاب در جامعه لطمه خورده است بیان کرد: سپاه، بسیج، روحانیت و اهل تدین، بچه های جنگ و ارزشی و.. دغدغه دارند ولی این بحث دیگر برای مردم و اقشار مختلف مانند اقتصاد و معیشت دغدغه نیست ولی وقتی اقشار در این زمینه دغدغه‌مند باشند و ورود کنند مردم راحت تر می پذیرند.

وی ادامه داد: بیشتر از اینکه به فکر سنگ و آهن برای ساخت موزه دفاع مقدس باشید باید به فکر هویت واقعی حماسه سازان باشیم.

وی گفت: توجه به آن رزمنده ای که در جبهه حضور داشت و اینکه از کدام اقشار آمده بود، پدران و مادران و همسران رزمندگان چگونه بودند و… می بایست شناسایی شوند و خاطرات و اسنادشان ثبت و ضبط شود چون آیندگان باورشان نمی آید که مردم آن دوران چه روحیاتی داشتند.

وی اضافه کرد: تصویری، صدایی، نوشتاری این آثار باید برای آیندگان ثبت و ضبط شود چرا که اگرما این کار را نکنیم دشمن از همین خلاء ها استفاده می کند.

وی با تاکید بر اینکه دقت را نباید فدای سرعت کرد، افزود: از رزمندگان دفاع مقدس که صاحب ایده اند در فرایند چگونه کیفیت پردازی موزه استفاده کنید، چرا که نظرات آنها به سبب حضورشان در جبهه و عملیات های مختلف موثر است.

وی خواستار دعوت از خیرین برای کمک به موزه دفاع مقدس شد و آنان را ادامه دهنده راه رزمندگان دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: نقش زنان هم در دوران جنگ نباید نادیده گرفت، زنانی که در عرصه جنگ و هم در پشت جبهه بسیار ارزشمند ظاهر شدند.

وی با تاکید بر اینکه کار را فاخر انجام دهید، اظهار کرد: فاخر یعنی استفاده از ظریف ترین و ساده ترین ابزار برای انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده، که بیشتر مورد توجه نسل ها قرار بگیرد.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت کمک به بازگشایی کنار رودخانه با  توافق  صاحبان اصلی مغازه ها باحضور شهردار محترم واعضای محترم شورای شهر لنگرود

جلسه با مغازه داران مسیر رودخانه اصلی شهر از پل بتنی تا پل خاله جهت …