چاپ مطلب چاپ مطلب

آیت الله قربانی: اختلافی که منجر به درگیری شود مذموم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمنان می خواهند نقش سازنده اسلام و عدالت محوری و ظلم ستیزی آنرا از بین ببرند

گفت: طبعا در برابر نقشه های استعمار نباید ساکت نشست، باید نقطه های ضعف مکاتب و مذاهب منحرف را برملا و آشکار کرد.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست هم‌اندیشی با علما و فرهیختگان تشیع و تسنن گیلان،روشنگری دنیای اسلام را وظیفه اهل تشیع و اهل سنت دانست و افزود:امروز تنها دین کامل و دست نخورده ای که می تواند دنیا و اخرت مردم را تامین کند اسلام است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه امروز مسیحیت با این همه تحریف و انحراف توانسته دنیا را تسخیر کند اظهار کرد: امروز از یک سو وهابیهای عربستان و از جهت دیگر بهائیهای وابسته به بیگانگان در جوامع بشری بر دامنه فعالیت تبلیغاتی خود افزوده اندبنابراین وحدت بین شیعه و سنی بیش از بیش احساس می شود.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه همه این فعالیتهای تخریبی و الحادی اسلام ناب محمدی (ص) و انقلاب اسلامی را هدف قرارداده و می خواهند نقش سازنده اسلام و عدالت محوری و ظلم ستیزی آنرا از بین ببرند گفت : طبعا در برابر نقشه های استعمار نباید ساکت نشست، باید نقطه های ضعف مکاتب و مذاهب منحرف را برملا و آشکار کرد.

ایت الله قربانی با این توضیح که در جمهوری اسلامی شیعه، سنی، کرد، لر و ترک در کنار هم زندگی می‌کنند و برادر هستند تاکید کرد: باید دست به دست هم دهیم و نقاط ضعفمان را با منطق و دلیل برطرف سازیم و با برادرکشی آب به آسیاب دشمن نریزیم.
وی با تصریح بر اینکه مسلمانان در کنار هم و با هم باید اسرائیل را نابود کنند بیان کرد: مسلمانان باید در کنار هم و با وحدت و همدلی ظلم‌های آمریکا در دنیای اسلام را کمرنگ سازند و ناامنی‌های جهان را از بین ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان تضعیف نیروهای اسلامی،را به معنی تقویت اسرائیل و آمریکا دانست و افزود: امروز اسرائیل از عربستان، اردن، لیبی ، ترس ندارد، بلکه از حزب‌الله می‌ترسد که با موشک‌هایش توان نابودی اسرائیل را دارد.
وی کشتار شیعیان، مسیحیان، علویان به دست گروه‌های تندروی اخوان‌المسلمین را مورد انتقاد قرارداد و گفت : این اعمال که به نام اسلام بین مسلمانان انجام می‌گیرد و در دنیا نشان داده می‌شود، امروز سبب تضعیف قدرت اسلامی شده است.

ایت الله قربانی با تاکید بر اینکه اختلاف عقیده در بین شیعه و سنی نباید منجر به تنازع، تشاجر، فساد و جنایت شود بیان کرد: اختلافی که منجر به درگیری شود قدرت مسلمانان را از بین می‌برد و این تنازع مذموم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اظهار تاسف از اینکه در دنیای امروز مسلمانان تنازع را به مرحله آدمکشی و هلاک حرث و نسل کشانده‌اند؛ اظهار کرد: دشمن می‌داند که اسلام تجاوز، تعدی، غارت، ناامنی و… را از هیچ‌کس نمی‌پذیرد و لذا برای اینکه اسلام را تضعیف کند دست به هرکاری می‌زنند

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …