چاپ مطلب چاپ مطلب

ابتکار معاون رییس جمهوربعد از بازدید از تالاب انزلی خبر داد

همای گیلان:اختصاص ۱۰میلیارد تومان برای احیای تالاب انزلی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در بازدید از تالاب انزلی گفت: امسال مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای احیای تالاب انزلی اختصاص یافته است. معصومه ابتکار ظهر امروز در بازدید از تالاب انزلی گفت: مشکلات تالاب انزلی مربوط به یک دستگاه دولتی نیست بلکه مشکل همه دستگاههای اجرایی کشور است.

معصومه ابتکار

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در بازدید از تالاب انزلی گفت: امسال مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای احیای تالاب انزلی اختصاص یافته است.

به گزارش مهر، معصومه ابتکار ظهر امروز در بازدید از تالاب انزلی گفت: مشکلات تالاب انزلی مربوط به یک دستگاه دولتی نیست بلکه مشکل همه دستگاههای اجرایی کشور است.

وی فرسایش خاک و ورود فاضلاب های صنعتی و پسماند را به تالاب انزلی از معضلات این تالاب برشمرد.

ابتکار با اشاره به اینکه از سال ۸۳ قانون مدیریت پسماند تصویب و آیین نامه اجرایی آن ابلاغ شده است گفت: بر اساس این قانون تکلیف پسماندهای خانگی به عهده شورای شهر و شهرداری ها است و دولت مساعدت های لازم را برای جمع آوری پسماندهای خانگی را با شهرداری ها خواهد داشت.

وی اجرای طرحهای بازیافت را مهم دانست و بر نقش مردم در تفکیک زباله ها از مبدا تاکید کرد.

رییس سازمان حاظت محیط زیست ادامه داد: در شورای عالی محیط زیست و در کمیسیون کلانشهرها آیین نامه مربوط به پسماند تصویب و به دولت ارائه شده است.

لزوم وضع عوارض گردشگری

وی با تاکید بر اینکه شهرداری ها تا پایان سال باید مدیریت پسماند را به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه دهند، افزود: در بخش افزایش توریسم در گیلان، شوراهای شهر و شهرداری ها باید عوارض مخصوصی را برای گردشگران وضع کنند تا گردشگران موظف باشند عوارض پرداخت کنند و از محل درآمد این عوارض، در بحث مدیریت پسماند استفاده شود.

ابتکار همچنین با اشاره به اینکه در شورای عالی محیط زیست، منطقه بوجاق به عنوان پارک ملی بوجاق تعریف شده تاکید کرد: باید از انجام کارهای مخربی که سبب آلودگی این منطقه می شود جلوگیری به عمل آید.

وی یادآور شد: دنیا به سرعت در حال تخریب و فرسایش است و کشورها موظفند تا سال ۲۰۲۰، ۱۷ درصد از مناطق خشکی و ۱۰ درصد از مناطق ساحلی را حفاظت کنند که ایران در این زمینه بسیار عقب است چراکه به طور مثال همین پارک ملی بوجاق به تنهایی ۷ کیلومتر وسعت دارد.

About سردبیر ارشد

Check Also

پیگیری و رفع مشکل آبگرفتگی محله خواهر امام (س) و خیابان مطهری رشت با حضور دکتر محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت

پیگیری و رفع مشکل آبگرفتگی محله خواهر امام (س) و خیابان مطهری رشت با حضور …