چاپ مطلب چاپ مطلب

ابوذر ندیمی:اگر ما مسافر کاشانه ایجاد کرده ایم نبایدتابلو بدستان را از کنار خیابانها حذف کنیم  بلکه باید مدیریت نماییم

اختصاصی همای گیلان:نماینده مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که در مجلس هفتم ادغام مجموعه ی ( میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگر) مطرح شد گفت:ما به عنوان بنیانگذار فراکسیون گردشگری در مجلس مسائل مختلفی را مطرح نمودیم که آیا گردشگری خدمات است یا صنعت؟ آیا بخشی است با فرابخشی؟ لذا یکی از جوامع ای که در بحث گردشگری مطرح بود شمال ایران و خاصه گیلان و به ویژه لاهیجان ما بود که اگر سیاهکل هم به آن اضافه شود سرآمد همه شهرستانها در بحث گردشگری می باشد .

وی افزود : ما باید ببینیم که اگر گردشگری را با اقتصاد نگاه کنیم چه تعریفی داریم . لذا ما می بینیم اگر عنوانی را مطرح می کنیم باید به نتیجه آن توجه داشته باشیم آیا چون خانه و کاشانه داریم باید تابلو بدستان را حذف کنیم یا باید آفت را دفع کرد و همه را مدیریت کنیم مگر حذف کردن مدیریت است باید درآمد را افزایش دهیم باید چاره اندیشی کرد که همه کسانی که می خواهند از صنعت گردشگری نان بخورند و خانه خود را اجاره دهند از چه راهی آنان را هم نانوار کنیم.

نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: اینجانب به نوبخت گفتم باید به شهرهای زیارتی و سیاحتی ویژه نگاه کرد ما نمی توانیم بگوییم گیلان ۵/۲ میلیون نفر جمعی دارد بلکه جمعیتش ۶ تا۸ میلیون نفر است. سرانه ما این نیست لذا باید حق ما را بدهند.

ندیمی اذعان دانست : قیمت ارز موجب شد تا مسافرت به کشور ما کمتر شود اما ما باید بهره کافی از این منابع و مظاهر طبیعی ببریم و این منابع و مظاهر طبیعی فقط مربوط به گیلان و ایران ما نیست بلکه خداوند نقاش ماهری است که خالق زیبای در تمام نقاط دنیا است. وی تصریح کرد: اینکه مردم در این شهر از طریق اجاره منزل، درآمدی برای خود کسب می کنند و ما مانع کار آنها شویم پسندیده نیست ما باید خطاها را شناسایی و دفع کنیم ما نباید کارخانه ای را به جرم بدهکاری کارخانه دار تعطیل نماییم .

نماینده مردم در شورای اسلامی با انتقاد از بحث های مطرح شده در جلسه گفت : چرا ما گردشگری را فقط مربوط به شهر می دانیم در حالیکه این شهر چهار خیابانی بیش نیست باید نگاه را عوض کنیم به کل شهرستان توجه کنیم در اینجا شهردار از گردشگری صحبت می کند اما بخشداران نه . ما باید این نگاه ها را تغییر دهیم تا اقتصاد حاصل از گردشگری بدست آید.

ندیمی اضافه کرد : در سال گذشته به آقای کهالی گفتم شما چند شهردار شهر را با هم جمع کنید آنگاه برنامه ها و پروژه ها را  تعریف کنید . ( یادی هم از وی می کنیم به خاطر احداث ترمینال )

وی عنوان کرد : اگر من به دنبال تقاطع میدان گیل، چهار بانده کردن جاده بازکیاگوراب به سیاهکل ، سیاهکل به جوشل هستم نگاه به آینده است .

وی یادآور شد: اینکه گفته شد ما می خواهیم خدمات گردشگری متفاوتی تعریف کنیم منظور قیاس چیست ؟ آیا قیاس شهر همجوار ما است یا قیاس بهترین شهرها دنیا و کشور ؟ که در این صورت پسندیده است.

 

 

About سردبیر ارشد

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …