چاپ مطلب چاپ مطلب

ابوذر ندیمی: بنده اگر استاندار بودم روز آخر هم تغییر ایجاد می کردم / یکی از جرایم بنده این بوده که در دولت نخست آقای احمدی نژاد چند جا برای آقای هاشمی سخنرانی کرده ام

همای گیلان:ابوذر ندیمی در خصوص تغییرات اخیر برخی فرمانداران در گیلان گفت: “ما باید به استاندار اجازه دهیم تا تغییرات لازم را اعلام کند چرا که فردا از وی کارنامه می خواهیم. به نظر بنده مخالفت با تغییرات به جای آنکه سمت و سوی همراهی داشته باشد، نوعی رقابت است.”

نماینده مردم لاهیجان ادامه داد: “وقتی وزیر کشور میگوید روز انتخابات هم استاندار عوض میکنیم، استاندار نمی تواند چهار ماه قبل از انتخابات تغیری ایجاد کند؟! هر چند استاندار کسی را حذف نکرده است و تنها جا به جا کرده ولی حتی اگر حذف هم کند باز هم نمی توان خرده ای بر او گرفت. بنده در یادداشتی نوشته ام که در طول این چند سال که مسئولیت هایی را بعهده داشته ام و تغییراتی را ایجاد کرده ام، هیچگاه به این فکر هم نکردم که وزیر ناراحت خواهد شد یا خیر؟! زیرا بنده باید پاسخگو باشم. در خصوص تغییرات در فرمانداری ها ما باید از لحاظ تاخیر بیشتر به استاندار خرده بگیریم تا تعجیل!”

c3v0_img_4261

ندیمی با اشاره به حوادث اخیر در لاهیجان و بر هم خوردن مراسم سخنرانی روز ۱۳ آبان گفت: “۳ برادر که یکی از تالش و دو نفر از لاهیجان بودند سخنرانی را دعوت کردند. فرماندار هم حق دارد تایید کند یا نکند، منتقدین هم می توانند حضور داشته باشند یا نداشته باشند! البته از نظر بنده اگر حضور پیدا نمی کردند به نفع شان بود! چون جمعیت کم بود و می توانستند از این مسئله استفاده کنند، سالن را پر کردند و سخنران دچار اشتباه شد و فکر کرد همه از دوستانند!!”

وی ادامه داد: “نباید سخنرانی فردی که مجوز قانونی دارد را بهم بریزیم، اگر قانون در این مملکت نباشد سنگ روی سنگ بند نمی شود. ما ممکن است با تمام آرا و نظرات موافق نباشیم، اما واقعا با این هم موافق نیستیم که سخنرانی کسی که مجوز دارد را بهم بریزیم، بله! می شود علیه فرماندار اقامه ی دعوا کرد. علیه سه نفری که یک نفر آنها تالش بود و برای لاهیجان نظر داد هم اقامه ی دعوا کرد. طرفداران آقای روحانی می توانند اعتراض کنند زیرا اینها از ستاد آقای روحانی نبودند، حتی آقای بزرگ بشر هم که متهم شد نیز می تواند اعتراض کند و بگوید من تنها یک شرکت کننده بودم. بنظر می رسد که چند مورد در این جا وجود دارد که باید ملاک قرار داده شود.”

ندیمی افزود: “اول اینکه باید قانون رعایت شود، چه برای سخنران چه برای مدعوین و چه برای منتقدان، ما باید نوع گفتمان نقدمان را عوض کنیم چرا که با دعوا و سر و صدا کار به پیش نمی رود، بنده نمی دانم سخنران اصلا صحبت کرده یا نه،  اگر صحبت نکرده باشد که خیلی بد است، نکته ی بعد اینکه برخی می گویند برخورد فیزیکی صورت گرفته است، اما فرماندار این را نمی گوید و ملاک برای بنده اظهارات فرماندار است، باید قبول کنیم که آرامش نیاز اصلی کشور است، باید هم منطقی حرف زد هم اخلاقی، بنده ناراحت هستم که اسم لاهیجان دارد به شکل بدی شنیده می شود. این اتفاقات برای استانی که پرچم دار فرهنگ است، خوب نیست. مانند قضیه فرماندار رضوانشهر که برخی میگویند ایشان برادر شهید هستند. مگر از ابتدا ایشان برادر شهید نبودند که حالا موقع برداشته شدن برادر شهید شدند؟!”

ندیمی ادامه داد: “مانند فرماندار سیاهکل که وقتی داشت می آمد خیلی ها فریاد مخالفت سر می دادند و اکنون همان افراد می گویند چرا برمیدارید؟! جالب اینجاست که اصلاح طلبان و اعتدالیون اعتراض نمیکنند، همان هایی که می گفتند چرا آمده اکنون معترض شده اند! نکنید کاری که ما بگوییم قضیه چیست؟! برای مثال کسی می رود برای یک پروژه ۱۵ میلون خرج نقشه می کند و بعد میرود طومار جمع میکند!”

ندیمی با اشاره به نقش فرمانداران در انتخابات گفت: “فرماندار می خواهد با انتخابات را چکار کند؟! می خواهد آن را اجرا کند، کسی که از این شهرستان به شهرستان دیگری می رود چه اثری می تواند بر روی انتخابات بگذارد؟! موضوع تغییر فرماندار نیست، موضوع حمله به استاندار و حمله به دولت است، اگر تغییر ندهند می گویند این مدیران کیستند؟! بنده اگر استاندار بودم روز آخر هم تغییر ایجاد می کردم، البته نه به قصد تغییر در انتخابات، بلکه برای دفع شبهات. این نوع تغییرات باعث می شود انتخابات بی طرفانه تر انجام شود.”

وی در خصوص نوع نگارش روزنوشت های خود در سایت زیان گویا و بازخورد آن گفت: “همه چیز را که نباید عیان گفت، برخی چیز ها نیازمند این است که به صورت غیر مستقیم و با رمز گفته شود، اگر به زبان روزنامه بنویسیم تنها برای امروز است و اما اگر برای آینده می خواهیم بنویسیم بهتر است اینگونه باشد، ما راه جدیدی از ارتباط با مردم را در اختیار داریم، بهتر است حرف ها به همین صورت گفته شود تا افراد ذی نفع خودشان متوجه شوند. کسانی هستند که حرف هایشان را به زور داخل گوش مردم می کنند اما ما به گونه ای می نویسیم که مردم خودشان خواستند می خوانند. اینکه روزانه بیش از ۷  تا ۲۱ هزار نفر از این سایت و روزنوشت ها بازدید میکنند ناراحت کننده است؟! باید خوشحال باشیم.”

نماینده مردم لاهیجان در خصوص انتخابات پیش رو و تعدد کاندیداهای حاضر در آن تصریح کرد: ” بنده به تکثرگرایی اعتقاد دارم، ما باید سعی کنیم که در ابتدا تکثر داشته باشیم، پس از آن باید ویژگی داشته باشیم، یکی از ویژگی ها صراحت است، تحقیقات محلی بنیان محکمی ندارد، بنیانش سست است، زیرا همه ی افرادی که آنجا هستند عادل نیستند، ما میگوییم تکثر در انتخابات لازم است، منتهی هرکسی باید برای خودش ویژگی تعریف کند. برای مثال ما در موضوع حمایت از دولت ها ویژگی هایی داریم، بنده ممکن است به آقای روحانی رای داده باشم اما به کسی نگویم، نه باید دست به تضعیف دولتی که انتخاب شده زد و نه باید هرچه توسط دولت انجام می شود را گفت که از عالم اعلی آمده است، ما دولت ها را منتخب مردم می دانیم پس اگر شخص مورد نظر ما رای نیاورد می گذاریم برای دور بعد، یکی از جرایم بنده این بوده که در دولت نخست آقای احمدی نژاد چند جا برای آقای هاشمی سخنرانی کرده ام. بنده نظرم را می گویم، اینکه نظرت را بگویی که جرم نیست! جرم آن است که دو طرفه بخورید!”

ندیمی افزود: “در گیلان تلاش بر این است که دیالوگ زیادتر شود و فضا از مونولوگ و تک گویی فاصله بگیرد، بنده می گویم همه ی رسانه ها باید حضور داشته باشند اما اینکه نهاد ها به برخی پول می دهند قابل تامل است! نهاد ها از بودجه فرهنگی خود حق ندارند به برخی ها پول بدهند! یکی از اینها اشتباها به بنده پیامکی فرستاده بود که خوب کاری با ندیمی کردیم! پس از آن زنگ زد و عذرخواهی کرد و بنده گفتم که خدا خواست دست تورا رو کند، که تو دنبال چه اهدافی هستی!”

ندیمی در پایان در خصوص وضعیت منطقه ی ویژه ی اقتصادی لاهیجان هم گفت: “تفاوت منطقه ویژه ی اقتصادی این است که مصوبه ی دولت و مجلس را دارد، منتهی ما در آنجا ۸۵ هکتار زمین را آزاد کرده ایم و سند آنها آماده شده است، اما در ماهیت ماجرا این است که دریانوردی یک دستور و تعریفی دارد، و در کنار آنها ما باید اقلیم را هم حفظ کنیم، زیرا ما در آنجا یک تالاب ۱۲۰۰ هکاری نیز داریم که نمیخواهیم دریا را چار آلودگی صنعتی کنیم”/ خزر

About سردبیر

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری از اقصی نقاط کشور میباشد

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری …