چاپ مطلب چاپ مطلب

ابوذر ندیمی عنوان کرد:معتمدی وزیر پیشین ارتباطات و مخابرات گزینه اصلی وزارت علوم

همای گیلان:عضو فراکسیون اصولگرایی رهروان ولایت در مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت در هفته آینده گزینه خود را برای وزارت علوم معرفی می کند.

axe14384-150x146

ابوذر ندیمی ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: طبق آئین نامه، دولت فرصت زیادی برای معرفی گزینه خود برای وزارت علوم ندارد و بر اساس اخباری که رسیده قرار است در هفته آینده گزینه خود را به مجلس معرفی کند.

وی ادامه داد: معتمدی وزیر پیشین ارتباطات و مخابرات یکی از گزینه های اصلی است که به نظر می رسد برای وزارت علوم از سوی دولت معرفی شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تاکید کرد: در صورتی که این گزینه نیز از سوی مجلس تایید نشود، امکان اضافه کردن دوره سرپرستی وجود دارد، اما طبق قانون دوره سرپرستی مدت محدودی است و دولت باید هر چه سریعتر گزینه نهایی خود را معرفی کند.

ندیمی با اشاره به حساسیت مجلس در وزارت علوم تاکید کرد: مجلس نهم از ابتدا در خصوص وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم حساسیت زیادی داشت. دلیل آن هم این است که دانشگاه ها نباید مراکز سیاسی و مبارزات انتخاباتی باشند.

بر اساس قانون، رییس‌جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی سه ماه مهلت دارد و با توجه به رای عدم اعتماد مجلس به فرجی‌دانا در تاریخ ۲۹ مرداد ماه مهلت معرفی وزیر پیشنهادی بعدی تا ۲۹ آبان خواهد بود./ایسکانیوز

About

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …