چاپ مطلب چاپ مطلب

اتفاقات خوب برای مجتمع فرهنگی هنری با حضور ریاست محترم جمهوری در شهرستان لاهیجان

نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان از اتفاقات خوب برای مجتمع فرهنگی هنری با حضور دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری در این شهر خبر داد.

همای گیلان، به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان؛ نگار نادری حضور دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری درشهرستان لاهیجان را مبارک دانسته و گفت : بی شک این سفر نتایج خوبی برای پروژه های ناتمام ؛از جمله مجتمع فرهنگی لاهیجان را در بر خواهد داشت .

وی افزود:سفر ریاست جمهوری خبر خوش برای خانواده فرهنگ و هنر و مردم لاهیجان است تا حضور ارزشمند ایشان و تیم همراه ، گره کور مجتمع فرهنگی را بگشاید چه بسا که اغلب برنامه های فرهنگی و هنری بزرگ که نیاز به سالن با ظرفیت بالا دارند بعلت نداشتن سالن  فرصت اجرا در لاهیجان را از دست می دهند.

نادری در خصوص پروژه مجتمع فرهنگی هنری لاهیجان گفت: این پروژه با زیر بنای ۴۴۰۰ متر مربع در سال ۱۳۸۰ توسط دستگاه مسکن و شهرسازی استان عملیات خود را آغاز نمود و با پیشرفت فیزیکی٢٠ درصدی در مرحله اسکلت و به صورت ناقص و با مشکلات عدیده فنی و به علت کمبود اعتبارات عمرانی رها گردید. در سال ۱۳۹۳ با درخواست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری های بعمل آمده تغییر مجری از دستگاه اجرایی از سازمان مسکن و شهرسازی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت .

نادری اضافه کرد:فاز یک ،سالن آمفی تئاتر و فضاهای جانبی و فاز دوم ،قسمت اداری مجتمع و پلاتو و گالری و سینمای صد نفره تعریف شده است. به جهت نیاز شهرستان به سالن بزرگ ، فضای٢۶٠ نفره فاز یک به سالن ۵٠۶ نفره توسعه یافت و مقاوم سازی و رفع عیوب موجود سازه صورت گرفت.

در سال ٩۴ و ٩۵ جز ۴٨ ماده ۵۵٠٠٠درکل کشور صفر اعلام شد و فاز یک مجتمع به اتمام نرسید . سال ٩۶ سه میلیارد و سیصد میلیون تومان در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوبه شد که تخصیص یک میلیارد و هشتاد آن صرف مطالبات پیمانکار و مشاوران پروژه گردید .

نادری با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی از نیازهای شهر لاهیجان  است گفت:اینجانب شاهد آن بوده ام که پروژه مجتمع فرهنگی و هنری همواره دغدغه مسئولان استانی و شهرستانی بوده است و از هیچ تلاشی جهت تکمیل پروژه فروگذارنبوده اند .

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول مدتی پیش به خواهر او تجاوز کرده

مرد مغازه دار کارگر خود را با چاقو کشت/ متهم به قتل می گوید مقتول …