همای گیلان: از بامداد شنبه ۳۰ مردادماه صدها تن از مشترکین تلفن همراه اول در گیلان علیرغم پرداخت قبض صورتحساب پایان دوره خود با قطع تلفنهای خود مواجه شدهاند.
از صبح امروز شمار زیادی از این افراد با مراجعه به برخی از دفاتر خدمات ارتباطی و همچنین مخابرات پیگیر این مشکل شدهاند اما هنوز پاسخ روشنی از سوی نمایندگان همراه اول در گیلان دریافت نکردهاند.
تعدادی از این مشترکان در تماسهایی که از طریق تلفن و پیام هایی که در شبکههای اجتماعی به گیل نگاه ارسال کردهاند تاکید داشتند که صورتحساب خود را از طریق سامانههای اعلامشده مانند ۹۹۹۰ شرکت مخابرات استان گیلان قبل از پایان آخرینمهلت واریز کرده بودند اما از بامداد امروز با قطع کامل تلفنهای همراه خود مواجه شدهاند.
یکی از مشترکان همراه اول گفت: امروز موبایل فقط نقش صلهرحم و اطلاع از حال همدیگر ندارد و به ابزار کار بسیاری از شهروندان تبدیلشده است و اینکه شرکت مخابرات استان گیلان بدون دلیل خاصی امکان استفاده مشترکان از این وسیله ارتباطی را دریغ میکند واقعا عجیب است. او که تصویر آخرین فیش پرداختی خود را برای گیل نگاه ارسال کرده است می گوید: در تبلیغات همراه اول عنوان می شود با پرداخت قبوض از طریق سامانه ۹۹۹۰ بلافاصله مبلغ واریزی به حساب منظور می شود و از قطع تلفن جلوگیری خواهد شد اما من روز پنج شنبه آخرین قبض خود را به صورت میان دوره پرداخت کردم اما دو روز بعد تلفن من به دلیل بدهی قطع شده است.
پدرام یکی دیگر از مشترکان هم نوشته است: چگونه مخابرات تنها لحظاتی بعد از سرآمدن مهلت پرداخت تلفن مشترکان را قطع میکند و برای وصل مجدد، هزینه دریافت میکند اما ساعتها بدون توضیح و علیرغم پرداخت صورتحساب تلفنهای همراه ما را از دسترس خارج کرده است. آیا برای شهروندانی مانند من که امروز از نبود تلفن دچار خسارت مالی شدهام راهکاری پیشبینیشده است؟
علیرضا هم در پیامی اعتراضی میگوید:در پاسخ پیگیریهای من گفتهاند که ممکن است اپراتور ما اشتباه کرده باشد اما سوال من این است که واقعا شرکتی به بزرگی مخابرات نباید در انتخاب اپراتورها و سیستم کاری خود دقت لازم را داشته باشد که مسائل ساده کاری با آزمونوخطا و سهلانگاری همراه نباشد؟//گیل نگاه