چاپ مطلب چاپ مطلب

اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۶ بقعه لنگرود

همای گیلان : رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود از اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۶ امامزاده و بقعه متبرکه این شهرستان در آستانه سال نو خبر داد.

خبرگزاری فارس: اجرای طرح آرامش بهاری در 26 بقعه لنگرود

 حجت‌الاسلام مهدی بازدار عصر امروز در نشست با خبرنگاران این شهرستان با تبریک قرار گرفتن در آستانه سال نو اظهار کرد: تعداد ۹۰ امامزاده در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی از اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۶ امامزاده لنگرود خبر داد و افزود: اجرای این طرح از ۲۸ اسفند جاری آغاز می‌شود و تا ۱۴ فروردین سال ۹۵ ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود اجرای طرح آرامش بهاری را در راستای تبدیل شدن امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی خواند و تصریح کرد: انجام مراسم مذهبی و دینی در لحظه تحویل سال، غبارروبی و عطر افشانی بقاع متبرکه و امامزادگان و آماده‌سازی محیطی از فعالیت‌های این طرح است.

وی از بازگشایی ضریح مقدس آقا سیدمحمد سفید آستانه لنگرود در لحظه تحویل سال به مدت سه ساعت خبر داد و افزود: این اقدام برای دومین سال متوالی و با هدف تبدیل شدن به یک سنت حسنه که این عمل در دیگر بقاع و امامزادگان نیز اجرایی شود.

بازدار، اجرای طرح خیمه‌های معرفت را در امامزادگان آقا سید محمد سفید آستانه، کلیدبر و امامزاده حسن کومله ذکر کرد و گفت: این خیمه‌ها شامل غرفه‌های کودکان و نوجوانان، پاسخگویی به مسایل شرعی و شبهات مراجعه کنندگان، عفاف و حجاب، سرگرمی و … است.

وی ارائه صنایع‌دستی و گل‌سازی خواهران در آستان مقدس، برپایی سفره‌های هفت‌سین قرآنی در ۲۶ امامزاده لنگرود، چاپ و تکثیر و توزیع بروشورهای معرفی بقاع متبرکه این شهرستان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

این مسئول گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی در سطح بقاع، برگزاری نماز جماعت در امامزاده‌هایی که دارای ظرفیت جایگاه باشند مانند امامزادگان کلید بر، سفید آستانه و امامزاده جواد موبندان از دیگر فعالیت‌های اداره اوقاف در ایام نوروزی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود از راه‌اندازی ایستگاه سلامت و طرح ویزیت رایگان در راستای خدمات رفاهی برای زائران با همکاری شبکه بهداشت و هلال احمر این شهرستان خبر داد.

وی تصریح کرد: از رامین غلامپور مسئول شبکه بهداشت و درمان لنگرود که همکاری لازم با اداره اوقاف در اجرای هر چه بهتر طرح درمانی ویزیت رایگان دارد، قدردانی می‌کنم.

بازدار ارزش ریالی ۱۳ مورد وقف در لنگرود را سه میلیارد تومان در سال ۹۴ عنوان کرد و یادآور شد: وقف احسانی ماندگار و اقدامی خداپسندانه است که می‌توان با آن بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کرد.// فارس

About سردبیر

Check Also

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار دارد” “بررسی ظرفیت‌های توسعه، پروژه‌های عمرانی و چالش‌های آب و بهداشت در نشست میز خدمت با مردم اطاقور

فرماندار لنگرود خبر داد: “برنامه‌های توسعه‌ای و حل مشکلات بخش اطاقور در دستور کار قرار …