چاپ مطلب چاپ مطلب

اجرای مراسم ویژه زورخانه ای به مناسبت انتقال دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر گیلان, از لیشاوندان به رشت/افتتاح ساختمان جدید علمی کاربردی خانه کارگر صبح شنبه در رشت/مجوز ورود بانوان گیلانی به زورخانه پوریای ولی, امروز برای نخستین بار در رشت

ظهر امروز- جمعه، در هشتمین روز از دهه مبارک فجر و به مناسبت انتقال دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر گیلان از لیشاوندان به رشت, مراسم ورزش زورخانه ای ویژه ای در زورخانه پوریای ولی رشت انجام گرفت.

در این مراسم برای نخستین بار تعدادی از بانوان شهروند رشت نیز حضور نیز حضور داشتند.

اختصاصی همای گیلان_نسرین عشقی اجرای مراسم آیینی ورزش باستانی ظهر امروز با هماهنگی ریاست دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر و با حضور جمعی از پهلوانان, پیشکسوتان, اساتید ,دانشجویان و پرسنل دانشگاه در زورخانه پوریای ولی رشت انجام شد.

سرهنگ دلدار _ مشاور ارشد هیات پهلوانی و زورخانه ای گیلان در این باره گفت:طبق رایزنی و هماهنگی که با دکتر مقدسی-رییس دانشگاه صورت گرفت ,قرار بر آن شد تا دانشجویان واساتید شروع نیمسال تحصیلی جدید را همگام و متبرک با قدوم پهلوانان زورخانه ای و با دعای خیر آنان , آغاز کنند.
سرهنگ دلدار که با ۵۵ سال سابقه مدیریتی در ورزشهای پهلوانی ایران دارد, تا کنون در سه شهر سیرجان, رشت و انزلی زورخانه دایر کرده است.

امروز مراسم پهلوانی باستانی کاران زورخانه پوریای ولی, با ضرب و اجرای مرشد ساسان , در میان تشویق حضار به شکل ویژه ای انجام شد. هماهنگی این مراسم را دکتر مقدسی-رییس دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر بر عهده داشت.

   

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …