چاپ مطلب چاپ مطلب

اجرای ۱۲ هزار و ۷۵۰ طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان در سال گذشته

عباس اهرابی خبر داد: ۱۲ هزار و ۷۵۰ طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، طی سال گذشته اجرا شد.

همای خبر/مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با اشاره به اجرای ۱۲ هزار و ۷۵۰ طرح اشتغالزایی استان در سال گذشته، گفت: این طرح ها در قالب مشاغل خانگی، خوداشتغالی و تسهیلات کارفرمایی برای پنج دهک اول جامعه به بهره‌برداری رسید.

وی، ادامه داد: این مشاغل در رسته های کشاورزی، صنعتی و خدمات اجرا که با بهره برداری از این طرح‌ها، حدود ۲۰ هزار و ۹۵ فرصت شغلی برای جامعه هدف ایجاد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، تسهیلات پرداخت شده برای این طرح ها را از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ و صندوق ولایت امداد عنوان کرد و افزود: برای اجرای این طرح ها در مجموع یک هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده‌ است.

اهرابی، به انتخاب مشاغل توسط این دهک ها نیز اشاره و بیان کرد: برای ایجاد این فرصت های شغلی به صورت فرآیندی عمل می کنیم که بر این اساس استعداد سنجی، مشاوره شغلی و آموزش توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان انجام می شود.

وی، تصریح کرد: این طرح ها با نظارت کمیته امداد اجرا می شود و بین سه تا پنج سال هم با هدف پایدارسازی مشاغل توسط کارشناسان کمیته امداد مورد پایش و نظارت قرار می گیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت شغلی برای محرومین علاوه بر اینکه موجب تحقق عدالت اجتماعی می شود، موجب برطرف کردن نیازهای اساسی مددجویان تحت حمایت، افزایش شأن و منزلت مددجویان، کاهش نرخ بیکاری در میان جامعه مددجویی، افزایش درآمد محرومان برای کاهش فاصله طبقاتی، کمک به اقشار نیازمند، افزایش مناعت طبع خانواده ها و افزایش تولید ملی خواهد شد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …