چاپ مطلب چاپ مطلب

احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آب در آستانه‌اشرفیه

همای گیلان: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان از احداث مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آب در آستانه‌اشرفیه و مخازن آب در سیاهکل خبر داد.

خبرگزاری فارس: احداث مخزن 10 هزار متر مکعبی آب در آستانه‌اشرفیه

مجید نیکخوی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های آبرسانی این شهرستان با اشاره به اینکه آب منطقه‌ای متولی تامین آب مردم گیلان است اظهار کرد: چهار محدوده مطالعاتی برای تامین آب در استان تعریف شده است.

وی به وجود چهار محدوده مطالعاتی آبی در خارج از گیلان اشاره کرد و افزود: رویکرد وزارت نیرو به جای توجه به توسعه، تدبیر در مدیریت منابع آب و افزایش بهره‌وری در مدیریت آن است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه سالانه ۶.۵ میلیارد متر مکعب آب تجدیدپذیر در داخل حوضه گیلان داریم، تصریح کرد: سالانه ۱۵ میلیارد متر مکعب نزولات جوی استان است و هشت میلیارد متر مکعب از این میزان از چرخه مصرف خارج می‌شود.

نیکخوی از آبگیری سد شهربیجار با ظرفیت ۱۶۵ میلیون متر مکعب خبر داد و بیان کرد: آب مورد نیاز شهرهای گیلان در سد شهربیجار ذخیره‌سازی شده است.

وی به تامین آب شرب ۷۰ درصد از شهرهای گیلان توسط سد شهربیجار اشاره کرد و گفت: آب شهرهای رشت، خشکبیجار، کوچصفهان، خمام، لشت‌نشاء، آستانه‌اشرفیه، بندر کیاشهر و … از طریق سد شهربیجار تأمین می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با اشاره به اینکه احداث مخزن آب بندر کیاشهر به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی آستانه‌اشرفیه در حال احداث است.

نیکخوی به اتمام احداث مخزن آب شرب سیاهکل اشاره کرد و یادآور شد: آبرسانی به شهرهای شرق دور گیلان شامل رودسر، املش، واجارگاه و رحیم‌آباد با ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی تصفیه‌خانه شرق دور گیلان در منطقه «تول لات» پایین‌دست سد پلرود در حال انجام است، اظهار کرد: با اتمام تصفیه‌خانه مذکور مشکل کمبود آب شهرهای رودسر، املش، رحیم‌آباد و … برطرف می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان ضریب اطمینان تامین آب شرب استان را بالای ۹۰ درصد عنوان کرد و افزود: آبرسانی به شهرهای غرب دور آغاز شده است.

نیکخوی با اشاره به اجری طرح بزرگ تامین آب شرب تالش، بیان کرد: حفر هفت حلقه چاه فلمن در تالش در حال پیگیری است.//فارس

 

About سردبیر

Check Also

شهردار سیاهکل گفت: تمام تلاش ما این است تا پایان فصل گرما بیش از ۱۰۰هزارمترمربع از معابر خاکی شهر سیاهکل با ارزش ریالی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان آسفالت شود

شهردار سیاهکل گفت: تمام تلاش ما این است تا پایان فصل گرما بیش از ۱۰۰هزارمترمربع …