چاپ مطلب چاپ مطلب

احداث پاتوق محله در لاهیجان

همای گیلان: ابراهیم خوشحال پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر احداث پاتوق‌هاى محله را یکى از گام‌هاى مدیریت شهرى در تحقق محله‌گرایى دانست.

وی با بیان اینکه به منظور افزایش سطح سلامت جسمی و روحی شهروندان، پاتوق‌ محله در مناطق مختلف لاهیجان احداث می‌شود، افزود: با احداث این پاتوق فضای سبز و بوستان‌های کوچک محلی برای گردهمایی غیررسمی اهالی و مشورت پیرامون مشکلات محله فراهم می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت‌وگو و دید و بازدید بیشتر اهالی و تعامل آنها با یکدیگر را از موارد کاربردی در احداث پاتوق محله عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه پاتوق‌های محلی سه مشخصه آرامش، خودمانی بودن و دنج بودن را با خود دارد، تصریح کرد: این پاتوق‌ها در واقع کانون‌های اجتماعی هستند.

خوشحال هدف از احداث پاتوق‌های محله را تلاش برای قوی شدن تعاملات اجتماعی و ارتقای کیفیت محیط شهری برای سرزندگی و حس تعلق به محله و ارتقای امنیت اجتماعی محلات شهر لاهیجان عنوان کرد.

وی با اشاره به بازارچه خیابان شهید رجایی و ظرفیت آن برای ایجاد پاتوق محله، خواستار طراحی این فضا به عنوان پاتوق محله و ارائه طرح به صحن شورا جهت تصمیم‌گیری شد.

نصب روشنایی در کمربندی لاهیجان

عضو شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز در نشست مذکور خواستار استفاده از رنگ‌های شاد در مناطقی که شهرداری قصد رنگ‌آمیزی دارد، شد و از شهردار و پرسنل پرتلاش شهرداری برای نصب چراغ‌های حدفاصل آبشار تا بازارچه کارگر و رنگ‌آمیزی زیبای منطقه قدردانی کرد.

سیدرضی فلاح‌چای با اشاره به نمای ضلع جنوبی ساختمان شهرداری، گفت: با توجه به تردد شهروندان و مسافران در حاشیه استخر، جا دارد نمای ضلع جنوبی ساختمان شهرداری نیز مانند نمای ضلع دیگر آن بازسازی شود.

وی خواستار اجرای روکش آسفالت حدفاصل میدان خزر تا میدان شیخ زاهد لاهیجان با توجه به ترافیک و تردد خودروها در این مسیر شد و با اشاره به آغاز فصل تابستان و حضور مسافران و گردشگران، تصریح کرد: نصب چراغ‌های کمربندی و رسیدگی لازم به این منطقه مهم است.//فارس

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض کارشناس دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط …