چاپ مطلب چاپ مطلب

احمدی فرد، رئیس شورای شهر انزلی در چهل و سومین جلسه علنی: عملکردمان را باید مردم قضاوت کنند/دکتر پور قربان زحمات زیادی می کشند و بار سنگینی را تحمل می کنند


اختصاصی همای گیلان، چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر با موضوعات جانمایی کیوسک های مسافر کاشانه، واگذاری بحث ساماندهی تفکیک زباله از مبدا،عقد قرارداد با شرکت خدمتگزاران گیل جهت ایجاد نظم و ساماندهی پارکینگ نوار ساحلی، با حضور شهردار و اعضای شورای شهر،جانشنین پلیس پیشگیری از وقوع جرم ، فرمانده پاسگاه درون شهری و معاونت اداره محیط زیست، در محل شورا ی اسلامی شهر برگزار شد.
دراین جلسه امیر احمدی فرد ،رئیس شورای شهر بندرانزلی با تبریک مناسبت های پیش رو ازجمله میلاد با سعادت امام هشتم و گرامی داشت نهم مرداد ،روز اهدای خون به روز خبرنگار اشاره کرد و از خبرنگارانی که منصفانه درجهت حل مشکلات شهر انزلی در یکساله اخیر به نقد و انتقاد پرداختند تشکر کرد و گفت : اعتقاد داریم خبرنگارانی که دلسوزانه و منصفانه در کنار ما بودند و انتقاد کردند، باعث شدند مشکلات مردم را به ما منعکس کنند و ما نیز سعی کردیم از این انتقادات نهایت استفاده را کنیم و انتظار داریم اگر مسئولی این مشکلات را پیگیری و رفع می کند این موارد هم منتشر نماید.
رئیس شورای شهر انزلی بازگشت عزتمندانه و غرور آفرین بانوان ملوان به لیگ برتر را نیز تبریک گفت و افزود: حق این تیم بود که در لیگ برتر حضور داشته باشد و خوشحال و سپاسگذارم که مالک جدید به تیم بانوان ملوان تیم توجه ویژه ای دارد.
وی در ادامه سخنان خود از برگزاری چهارمین جشنواره گلدهی لاله های تالابی در آینده نزدیک در شهر انزلی خبر داد و گفت :قصد داریم از عید قربان تا غدیر جشنواره گلدهی لاله های تالابی برگزارکنیم و در این خصوص برنامه ریزی های خوبی هم صورت گرفته است .
وی ابراز امیدواری کرد که روزی شاهد احیای تالاب انزلی باشیم و این روز را جشن بگیریم .
احمدی فرد اضافه کرد: اگر ما سیاست هایمان را تغییر ندهیم این تالاب می میرد و آیندگان ما را به خاطر قصورمان نمی بخشند.
وی در ادامه به تعداد جلسات برگزارشده شورای پنجم شهر انزلی اشاره کرد و تصریح نمود: در طول مدت شورای پنجم تاکنون ۴۳ جلسه برگزار کردیم و ۷ جلسه دیگر در فرمانداری برای انتخاب شهردار برگزار
شد و تا انتهای یک سال شورا ،دو جلسه ی دیگر نیز برگزار خواهیم کرد، وی خاطرنشان کرد: این در صورتی است که در شورای چهارم ۱۰۰ جلسه برگزار شد و برگزاری ۵۲ جلسه در یک سال نشان دهنده عزم شوراست .وی خاطرنشان کرد: عملکردمان را باید مردم قضاوت کنند.
رئیس شورای شهر بندرانزلی سپس از زحمات دکتر پور قربان، شهردار این شهر تشکر نمود وگفت آقای دکتر پورقربان زحمات زیادی می کشند و بار سنگینی را دارند تحمل میکنند که دراینجا جا دارد از زحمات ایشان تشکر نمایم.
وی درادامه اظهار داشت: در جلسه گذشته شورای شهر مصوبه ای را با شرکت عمران پایدار شهر داشتیم و در آن جلسه ۸ بند تفاهم نامه امضا کردیم که در خصوص پروژه ۱۷ هکتاری قرار شد این شرکت فاز مطالعاتیش را در به سرعت آغاز کند. همچنین با توجه به این که در مرکز شهر کثرت ادارات و مشکل پارکینگ داریم پیشنهاد احداث پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر را دادیم.
وی سپس اشاره کرد:نامه ای به فرماندار شهرستان در خصوص برخورداری شهروندان انزلی از تخفیفات برق، مانند مناطق گرمسیر ارسال شد که
جناب آقای مومنی زاده ،فرماندار محترم شهرستان نیز پیرو آن نامه ای به استاندار ارسال کردند و خواستار برخورداری کل استان گیلان از این تخفیف شدند‌.
منتخب مردم شهر انزلی در شورای پنجم همچنین اعلام کرد: در حال حاضر یکی از طلبکاران سال های گذشته حساب های شهرداری را مسدود کرده است.
وی دراین خصوص افزود : ۶ میلیارد تومان بابت بدهی قبلی پیمانکار آسفالت پرداخت کردیم که میتوانستیم این مبلغ را صرف پروژه های عمرانی و پرداخت حقوق پرسنل کنیم.
احمدی فرد به بحث ساماندهی پارکینگ ها نیز اشاره کرد وگفت: نیم ساعت اول پارک رایگان است و باید سیاست گذاری ما به گونه ای باشد تا افرادی که مغازه دارند یا کارمند هستند ماشین های خود را برای ساعتهای طولانی در حاشیه خیابان پارک نکنند.

شعبان جعفری، نائب رئیس شورای شهر انزلی نیز درادامه این جلسه درخصوص بحث نظم دهی و ساماندهی طرح پارکینگ سواحل سخن گفت وافزود: پیشنهاد بنده دراین زمینه این است که با توجه به مشکلاتی که در خصوص پارکینگ در کل شهر داریم، تمام شهر را در این خصوص برخوردار کنیم و از دوستانی که دراین زمینه سابقه دارند نیز جهت همکاری برای کار استفاده نماییم.
وی سپس به بحث تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد وگفت: امروزه به دلیل کوچک بودن خانه ها بحث تفکیک در خانه سخت انجام می شود و شهروندان فضای کافی در خانه برای انجام این کار ندارند، بنابراین پیشنها من این است که در مجتمع ها سطل های بزرگ قرار دهیم و همچنین با درنظر گرفتن بسته های تشویقی برای انبوه سازان آن هارا تشویق کنیم

دکتر حسن پورقربان شهردار بندرانزلی نیزدر خصوص پروژهای عمرانی شهرداری در این جلسه گفت:
علاوه بر اینکه بعضی از پروژها پیشرفت فیزیکی صد در صد ی داشتند، به بعضی از پروژه ها نگاه ویژه داریم مثل سالن چند منظوره بحران که این پروژه را به پیمانکار توانمدی واگذار کرده ایم تا بتوانیم با همکاری همکاران واحد های عمرانی و شهرسازی انشا الله در هفته دولت به بهره برداری برسانیم. شهردار انزلی درادامه خاطرنشان کرد: به گلخانه شهر اشاره کرد وگفت: موفق شدیم طرح خوبی در گلخانه ی شهر که متروکه بود، پیاده کنیم و به اتفاق همکاران برای تجهیز و توسعه آن برنامه ریزی کرده ایم و در نظر داریم درهای گلخانه را به سمت مردم باز کنیم وی یاد آور شد: این ، اولین بار است که در سطح استان اتفاق می افتد. پور قربان همچنین در رابطه با ساماندهی بازار هفتگی اظهار داشت: الحمدالله توانسته ایم این موضوع را که مد نظر اعضای محترم شورای شهر نیز بود، به اتفاق شهرداران نواحی و بازرسی انجام دهیم و طرح سالم سازی و مدیریت سواحل را با همکاری نیروی انتظامی و همچنین ناجیان غریق با تمام مشکلات موجود به نحو احسن مدیریت کنیم و در مورد توسعه و تجهیز آنجا نیز هزینه های زیادی صورت گرفته که در آینده این هزینه ها اعلام خواهد شد.
وی اضافه کرد: طرح سالمسازی شهرداری مورد تایید دفتر فنی استانداری قرار گرفته است که اگر مجوز محیط زیست صادر شود این طرح می تواند چهارمیلیارد تومان اعتبار برای شهرمان به ارمغان آورد و در آن ناحیه هیچ فاضلابی به سمت دریا سرازیر نمی شود.
شهردارانزلی بیان کرد: توانستیم لوله گذاری کارخانه کمپوست را که از دغدغه های همه ی اعضای شورا است، به کمک معاون خدمات شهری و پرسنل زحمتکش آن انجام دهیم و در حال حاضر مرحله راه اندازی تصفیه خانه را سپری می کنیم که طبق صحبت هایی که با پیمانکار شده است این پروژه را تا پایان سال به مرحله بهره برداری خواهیم رساند.
وی تصریح نمود: در اصل کارخانه کمپوست همراه با تصفیه خانه باید تحویل داده می شد که اینکار انجام نشد اما بعد از سال ها این موضوع اجرایی می شود که در کنار آن ما انتظار داشتیم زمین یک ونیم هکتاری که قول آنرا داده بودند تا بتوانیم رجکت های موجود را از بین ببریم به شهرداری واگذار گردد اما متاسفانه یکسری از خواسته های ما هنور محقق نشده است.
دکتر پور قربان در پایان با بیان اینکه پیگیر وضعیت کشتی میرزا کوچک خان هستیم افزود: انتظار داریم مسئولین شهر مخصوصا در مباحث حقوقی با شهرداری بیشتر همکاری کنند.

موسی زنجانخواه دیگر عضو شورای شهر انزلی در خصوص ساماندهی پارکبانان شرکتی سال های قبل گفت: شرکت قبل مجوز گرفت ولی متاسفانه مدیریت نشد و این کار موجب شد شهروندان و گردشگران آسیب ببینند. شرکتی که قرارداد داشت به یکباره اعلام شد با شهرداری هیچگونه ارتباطی ندارد.
وی افزود: خواهشمندم با توجه به اینکه بحث امنیت و اموال مردم در اولویت است ما بتوانیم امنیت خاطری به گردشگران و مردم بدهیم و بنده موافق ساماندهی پارکبانان هستم و امیدوارم که یک روند درست و صحیحی ایجاد کنیم تا مشکلاتی که در گذشته وجود داشته دیگر تکرار نشود.
زنجانخواه در خصوص بحث تفکیک زباله از میدا نیز بیان داشت: باید آموزش دهیم تولید زباله کمتر شود چون این مسئله برمیگردد به سلامت جامعه
وی اضافه کرد: پیشنهاد من این است که از گروه های مردم نهاد در این خصوص استفاده شود و بحث آموزش جدی گرفته شود.
خزانه دار شورا ادامه داد : با این طرح که به خانواده ها کیسه های پلاستیک رنگی دهیم، مخالف هستم و باید از کیسه های تجزیه پذیر استفاده کنیم.

مه سیما نصیری نیز اظهار داشت: سالهاست که عده ای در شهر به عنوان پارکبان هستند و ازاین طریق کسب معاش میکنند و افرادی هستند که نیروی انتظامی این ها را آورده و اعتقاد دارم اگر این افراد نباشند مشکلات زیادی خواهیم داشت و تقاضا دارم از همین افراد برای کار در این زمینه استفاده شود.
ابراهیم برفچالانی،سخنگوی شورای شهر انزلی هم درادامه به بحث پارکبان پرداخت که سالها رها شده است وی افزود:عده ای بدون اینکه حتی مبلغی را به شهرداری پرداخت کنند از مردم پول دریافت می کردند و هیچ نظارتی هم در این خصوص وجود نداشت و برخورد نامناسبی با مردم داشتند که این موضوعات در فضای مجازی هم مطرح میشد و باعث شد از جناب شهردار تقاضا کنیم این موضوع مدیریت شود که جناب پورقربان هم یکی از شرکت هایی که دراین زمینه سابقه فعالیت داشت را پیشنهاد دادند.
وی اضافه کرد: در قراردادی که نوشته می شود باید این پارکبانها مسئولیت پذیر باشند تا اگر ماشین در پارک آسیب دید این افراد مسئولیت داشته باشند.

هادی حیدری همچنین درادامه بحث ساماندهی پارکبانان درشهر انزلی گفت :در این طرح غیر از اینکه ساماندهی پارکبانان باید در نظر گرفته شود، بحث آموزش این عزیزان را نیز باید درنظر گرفت.
حیدری افزود: درخصوص پارک حاشیه ای و وسایل نقلیه کنار خیابان ها ما باید به سمت سیستم های الکترونیکی برویم و شهر انزلی نیاز دارد که به این بحث ورود کند.
حیدری در خصوص بحث تفکیک زباله یاد آور شد: در این مورد باید از گروه های مردم نهاد استفاده شود، همچنین در بحث آموزش ابتدا باید آموزش دهیم کمتر زباله تولید کنیم بعد به سراغ تفکیک برویم.
وی خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون پیشنهاد دادیم با حضور سه نفر از اعضای شورا کمیته فنی برای این موضوع درنظر بگیریم تا بتوانیم اعتماد مردم را جلب کنیم.

یاسر کریم بخش نیز گفت: در بحث تفکیفک زباله از مبدا تاکید داریم که از گروه های مردم نهاد شهر استفاده شود. مخصوصا در زمینه فرهنگ سازی که نقش بسیار مهمی دارد باید از این گروه ها استفاده کنیم.
وی بیان کرد: مقرر کنیم تا مبلغی که می خواهیم در این خصوص از پیمانکار دریافت کنیم را صرف آموزش و فرهنگ سازی و بهبود وضعیت سطل ها کنیم .

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

الکترونیکی شدن آزمون‌ها در سطح وسیع به شرط اختصاص بودجه

الکترونیکی شدن آزمون‌ها در سطح وسیع به شرط اختصاص بودجه   رئیس سازمان سنجش کشور: …