چاپ مطلب چاپ مطلب

احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ تشریح شد؛ آخرین تغییرات ضوابط مالیاتی در بودجه سال جاری

احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳ تشریح شد؛

آخرین تغییرات ضوابط مالیاتی در بودجه سال جاری

همای خبر- قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور (بخش اول) که در جلسه علنی ۲۱ اسفندماه مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، در تاریخ ۲۹ اسفندماه توسط رئیس‌جمهور ابلاغ شد. از جمله مهمترین تغییرات مالیاتی در این قانون می‌توان به افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده موضوع ماده ۷ این قانون اشاره کرد که نرخ مالیات بر ارزش افزوده را به ۱۰ درصد می‌رساند.

🔹هم‌چنین از دیگر تغییرات می‌توان به محدود شدن معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی و اعلام سقف مجاز برای بهره‌مندی از این مشوق‌های مالیاتی، ایجاد اظهارنامه برآوردی و رسیدگی حسابرسی سامانه‌ای (سیستمی) بر اساس میزان فعالیت مودیان مالیات بر ارزش افزوده سنوات ۱۳۷۸ تا ۱۴۰۰ که اظهارنامه خود را در موعد مقرر تسلیم نکرده‌اند، تغییر سقف میزان فروش کالا و خدمات سالانه مودیان مشمول ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم به حداکثر ۱۵۰۰ برابر و … اشاره کرد.

🔹احکام مالیاتی در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ با تفکیک ضوابط مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، ضوابط مربوط به صادرات، احکام کلی مالیاتی، ضوابط مربوط به مالیات حقوق، مالیات تکلیفی، پایانه‌های فروشگاهی و … در جدولی به طور کامل آورده شده است که می‌توانید دریافت و مطالعه کنید/کنفدراسیون صادرات

📎لینک پیوستن به گروه واتس‌آپ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان :
https://chat.whatsapp.com/JftXS6t0JM8JPjHKeEryql

About نسرین عشقی

Check Also

مومنی: میانگین جهانی تورم حدود ۷ درصد است؛ ببینید عزیزان در ایران چه گلی کاشته‌اند!

مومنی: میانگین جهانی تورم حدود ۷ درصد است؛ ببینید عزیزان در ایران چه گلی کاشته‌اند! …