چاپ مطلب چاپ مطلب

احیای منزلت اجتماعی دست فروشان توسط شبکه های اجتماعی/ به قلم مدیرمسئول


اختصاصی همای گیلان: جامعه ای می تواند به رشد عقلی و اجتماعی برسد که فرهنگ اجتماعی در بین اداره کنندگان آن جامعه (از مسئولین اجرایی گرفته تا کارگران) نهادینه شود و چشم های بیدار با اطلاع رسانی صحیح همواره بر عملکرد مسئولین نظارت داشته باشند که طی چند سال اخیر این نظارت توسط شبکه های اجتماعی پر رنگ تر شده است. و یکی از مزیت های آن برخورد مناسب یک سال اخیر مامورین رفع سد معبر با دست فرشان می باشد. عموما دست فروشان از دهک پایین جامعه هستند( دهک۱تا۴)که بخاطر دست یابی به لقمه نانی حلال مجبورند در کنار خیابانها با پهن کردن بساط امرار معاش نمایند.
برخوردی که در گذشته با این قشر می شد چیزی کمتر از نحوه برخورد داعش نبود که عموما این افراد دیده نمی شدند و صدای این دسته از مردم به گوش کسی نمی رسید و همواره داغ برخورد فاشیسمی ماموران شهرداری بر داغ نگرانی انها برای درامدزایی٬ افزوده می شد. اما با ایجاد شبکه های اجتماعی و رسوایی برخورد چند تن از این مامورین در سطح کشور٬ امروز مشاهده می کنیم که رفتار ماموران رفع سد معبر با دست فروشان تغییر کرده و در خور منزلت یک انسان شریف و زحمت کش می باشد. افرادی که جامعه توان آن را ندارد تا برایشان شغل افرینی کند و این قشربه ناچار باید در گرما و سرما مترصد برخورد نامناسب مامورین می بودند.
امیدواریم که شبکه های اجتماعی در خدمت فرهنگ جامعه باشند و بتوانند در احقاق حقوق شهروندی و بالابردن منزلت اجتماعی مردم تاثیرگذار باشد.

علی علی پور نیاول مدیر مسئول سایت همای خبر و هفته نامه همای گیلان

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

نقش روابط عمومی در دوران پرشتاب امروز، بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند

نقش روابط عمومی در دوران پرشتاب امروز، بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند دکتر …