چاپ مطلب چاپ مطلب

اختتامیه نخستین جشنواره رسانه ای عصر قلم برگزار شد

اختتامیه نخستین جشنواره رسانه ای عصر قلم برگزار شد


اختتامیه نخستین جشنواره رسانه ای عصر قلم در نخستین روز از هفته بزرگداشت رشت برگزار شد.

همای خبر-  نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت ، محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت امروز در اختتامیه جشنواره رسانه ای عصر قلم در تالار مرکزی رشت با تسلیت سالروز شهادت حضرت ام البنین (س) مصادف با روز تکریم مادران و همسران شهدا اظهار کرد: خوشحالم که در جمع فرهیختگان حوزه قلم و عکس حضور دارم و از تلاش های انجام شده در برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر می کنم .

وی با تاکید به اینکه آبادانی و توسعه هر شهر و دیاری به همت تمامی اقشار آن جامعه نیاز دارد افزود: شاید خیلی ها از برخی از اتفاقات رقم خورده در گذشته پیرامون این شهر خاطره خوبی نداشته باشیم و معتقدم بیشترین عقب ماندگی ها از عدم تعامل و همدلی ها نشات گرفته است.

کارگرنیا با بیان اینکه معتقدم مشارکت مردم و نظر سنجی از آنان در انجام امور بسیار تاثیر گذار است تصریح کرد: با حضور محمدپور مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت، بخشی از این مشارکت پذیری مردمی تحقق پیدا کرد و با برگزاری این جشنواره در حوزه هایی از جمله دلنوشته و … سخن و نگاه مردم را در این حوزه رساتر نشان داد.

وی با اشاره به اینکه رشت متعلق به تمامی رشتوندان است افزود: همه ما وظیفه داریم برای ساختن رشت تلاش کنیم و این مهم بدون مشارکت مردم رشت امکان‌پذیر نیست و ان شاا در آینده نزدیک توسعه همه جانبه رشت رقم می خورد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به آغاز هفته رشت اشاره کرد و‌ گفت: رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین در راستای تحقق اهداف عالیه به منظور توسعه و بالندگی رشت نقشی بسیار مهم و غیر قابل انکار دارند و یقینا مشارکت آنان در جلب اعتماد عمومی و رفع نواقص و مشکلات بسیار سازنده خواهد بود.

اصحاب رسانه تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای رشت نیز در این مراسم با تسلیت در گذشت پدر محسن سماکچی عضو شورای رشت اظهار کرد: در آغاز هفته رشت قرار داریم و لازم می دانم این هفته را به تمامی شهروندان تبریک عرض کنم و هر کاری که برای رشت انجام دهیم باز هم کم است.

علیرضا تاج شهرستانی با بیان اینکه از صحبت های ریاست شورای رشت در این جشنواره لذت بردم افزود: ما یازده منتخب مردم رشت در شورای ششم هستیم و معتقدم اصحاب رسانه نیز مانند شورا تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند که بسیار سازنده و تاثیر گذار هستند.

وی با قدردانی از مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت در برگزاری این جشنواره بیان کرد: آثار ارسال شده به این جشنواره در کنار تقدیر باید محفوظ بماند تا ان شاا به زودی در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت با اشاره به برگزاری چنین جشنواره هایی و تاثیرات آن افزود: گاهی یک بیت شعر ، دلنوشته و … می تواند به زیبایی جزء به جزء یک موضوع را به نمایش بگذارد و معتقدم چنین جشنواره هایی در معرفی و شناساندن ظرفیت های رشت بسیار تاثیرگذار است.

تاج شهرستانی با بیان اینکه باید داشته هایمان را ارائه کنیم گفت: از تمامی رسانه ها تقاضا دارم در کنار انتقادات ، به معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های رشت نیز بپردازند و رسانه ها برای رشد و بالندگی شهر در این هفته رشت همراهی بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید به اینکه برای اینکه رشت را به جایگاه واقعی اش برسانیم باید همه با هم متحد باشیم بیان کرد: تمامی اعضای شورا دلسوز مردم و شهر هستند و انتظار داریم برای تحقق رشت توسعه یافته در یک مسیر گام برداریم .


ارسال ۳۹۵ اثر به جشنواره رسانه ای عصر قلم

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شورای رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه امروز اختتامیه نخستین مرحله از جشنواره عصر رسانه ای عصر قلم برگزار می شود اظهار کرد : در مجموع ۳۹۵ اثر به این جشنواره ارسال شد .

محمد رسول محمدپور با بیان اینکه ۱۳۱ اثر در حوزه گزارش خبری و خبرهای تحلیلی به دبیر خانه این جشنواره ارسال شد افزود: در بخش دلنوشته ۶۵ اثر و همچنین در حوزه عکس که دو بخش عکس دوربین و موبایلی تقسیم شده بود نیز در مجموع در بخش عکس ۱۹۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

دبیر نخستین جشنواره رسانه ای عصر قلم به زمان آغاز برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره از پنجم تا سی ام آذر ادامه داشت و از همه دست اندرکاران و حامیان برگزاری این جشنواره بالاخص ریاست شورای شهر رشت و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای رشت تشکر می کنم .

نقد منصفانه جامعه را زنده می کند

داور نخستین جشنواره رسانه ای عصر قلم نیز در این مراسم با اشاره به اینکه آثار وزینی به این دوره از جشنواره ارسال شد اظهار کرد: بنده از سال ۱۳۶۰ فعالیتم را به عنوان مدرس خبر در پنج استان و سه کشور آغاز کردم و افتخار حضور هفت سال از این دوره را در گیلان دارم.

مجید محمدپور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکید به روشنگری در حوزه دستاوردها دارند افزود: رهبر انقلاب بارها بر روی موضوع جهاد تبیین تاکید دارند و از مدیران انتظار داریم تحمل خود را اندکی افزایش دهند و اگر رسانه ای نقد منصفانه انجام دهد یقینا آن جامعه زنده می ماند.

وی با تاکید به اینکه تعامل مدیران با رسانه ها بسیار سازنده است بیان کرد: رسانه ها نقد کنند اما انتقاد نکنند و نقد در درون خودش مباحث اصلاحی به همراه دارد و انتقاد که بار منفی دارد توسط رسانه های دشمن انجام می شود .

داور نخستین جشنواره رسانه ای عصر قلم با اشاره به اینکه الحق و الانصاف مدیران شهری رشت در این دوره در مسیر صحیح حرکت می کنند گفت: باید اقدامات درست را نیز به خوبی انعکاس داد.

در اختتامیه نخستین جشنواره رسانه ای عصر قلم ، بیانیه هیئت داوران قرائت و از برگزیدگان این جشنواره در بخش گزارش خبری و خبرهای تحلیلی، دلنوشته و عکس با اهدای لوح تقدیر و تندیس تقدیر شد

.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

 راهیابی انیمیشن “تبر”از لاهیجان به جشنواره بین المللی فیلم Tracce_cinematografiche_Film_Festایتالیا      

 راهیابی انیمیشن “تبر”از لاهیجان به جشنواره بین المللی فیلم Tracce_cinematografiche_Film_Festایتالیا انیمیشن ” تبر “از تولیدات …