چاپ مطلب چاپ مطلب

اختصاصی همای خبر، با حضورمحمود قاسمی مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان؛وحید پورحضرت رسما به عنوان  شهردار بندر انزلی منصوب شد

اختصاصی همای خبر،

با حضورمحمود قاسمی مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان؛

مهندس وحید پورحضرت رسما به عنوان  شهردار بندر انزلی منصوب شد

 

*شعبان جعفری رئیس شورای شهر بندر انزلی: عمارت شهرداری، اولین بلدیه در کشور است*

 

با حضور محمود قاسمی مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری، دنیامالی، نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی، پور خوش سعادت فرماندار شهرستان بندر انزلی، مهندس وحید پور حضرت شهردارجدید انزلی و سایر مسؤلین شهرستانی، مراسم معارفه شهردار ،در عمارت شهرداری بندر انزلی برگزار شد.

 

شعبان جعفری رئیس شورای شهر بندر انزلی، ضمن خیر مقدم به حاضرین و یاد بود شهدای سلامت و شهیدان غزه و سالروز شهادت شهید فهمیده که یکی از شهدای دانش آموزی بود گفت: شهر انزلی شهر قهرمان پرور ، شهر دارالمومنین، شهر آیت الله  نجفی و دارای مردمانی بسار پاکدست است.

 

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند، انزلی شهری است که هم زنان و هم مردان آن قهرمان هستند تصریح کرد: در هیج جای گیلان چنین جمله زیبا راجب مردمان انزلی نشنیده بودم.

جعفری به مقام شامخ شهید جواد دوربین اشاره کرد و افزود: شهید جواد دوربین بعد از ۳۰ سال خدمت در سپاه پیراهن رزم به تن کرد و به‌ عنوان‌ مدافع حرم در سوریه به شهادت رسید.

 

رئیس شورای اسلامی  بندر انزلی، با بیان اینکه انزلی قهرمانان زیادی پرورش داده است، افزود: شهر انزلی به اندازه ۱۳ استان کشور قهرمان در حوزه المپیک، پاراالمپیک،شنا  فوتبال، قایقرانی دارد، شهر قهرمان پرور است و ظرفیت های بسیار بالایی داریم .

 

وی گفت: در بحث منطقه ازادظرفیت بزرگی برای شهرستان ایجاد شد ولی متاسفانه نتوانستیم بدرستی از آن استفاده کنیم.

 

جعفری با اشاره به اینکه  با روی کار آمدن خلیلی، ایشان از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد، افزود: در دوران خلیلی کارهای مثبتی انجام شد و جا دارد از همینجا از زحمات وی تشکر کنیم. وی همچنین از زحمات حسین بیگ زاده سرپرست شهرداری که از بدنه شهرداری بودند و سرپرستی شهرداری را بر عهده گرفتند تقدیر کرد.

 

رئیس شورای شهر انزلی گفت:

بندر انزلی دارای پتانسیل بالایی است و در حوزه ورزش و تالاب و گردشگری حرفهایی برای گفتن دارد.

 

جعفری مردمان انزلی را انسانهای نجیب و شریف و با اصالت توصیف کرد و افزود:

خوشبختانه شهری آرام و مدیران بومی خوبی داریم و باید امید و نشاط را در دل مردمان نجیب زنده نگه داریم.

وی  در ادامه به یکی از مشکلات عمده در حوزه اتشنشانی اشاره کرد و گفت: یکی مشکلات عمده در آتشنشانی، عدم نردبان آتشنشانی است که امیدواریم با تلاش‌های نماینده این معضل حل شود.

 

*دکتر دنیامالی نماینده مردم انزلی نیز در آئین معارفه وحید پور حضرت گفت:

 

*اولویت شهردار انزلی باید مقابله با افراد سودجو و شفاف سازی برای شهروندان باشد***

 

دکتر دنیا مالی در مراسم معارفه وحید پور حضرت با اشاره به اینکه مشکلات فراوانی در شهر وجود دارد ، بیان‌کرد: افرادی هستند که با قاطعیت و با انواع روش ها عوارض و مالیات پرداخت نمی کنند و این ضربه به بدنه شهرداری است.

 

وی افزود: اولویت شهردار جدید، مقابله با افراد سودجو و شفاف سازی برای شهروندان باشد .

 

دنیامالی با تاکید بر اینکه در بهره برداری از هرگونه بنا و ساختمان باید پایان کار صادر شود، تصریح کرد: نباید قبل از اخذ پایان کار اجازه بهره برداری از واحدهای تجاری و مسکونی داده شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهر ساحلی انزلی یک شهر توریستی است، افزود: باید شان گردشگران در حوزه های مختلف و فضای منظر شهری ، حفظ شود.

 

دنیامالی با تاکید بر اینکه زیبنده شهر انزلی نیست که هنگام بارندگی آب گرفتگی در سطح شهر داشته باشیم افزود:  باید با اقدامات اصولی، جوابگوی مردم باشیم.

 

*مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری:

مدیران با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل ها  در راستای رضایت مندی تلاش کنند*

 

محمود قاسمی مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان نیز در مراسم معارفه وحید پورحضرت به عنوان شهردار جدید بندر انزلی گفت: ۵۶ شهر در استان گیلان داریم که از این تعداد سه شهر بیش از ۱۰۰هزار نفر جمعیت دارند که بندر انزلی یکی از این شاخصه هاست.

 

قاسمی با تاکید بر رعایت کامل موازین شرعی و مقررات قانونی در جهت پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: باید گسترش مشارکت مردم را در امور توسعه و عمران شهری لحاظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه تعامل و انسجام و وحدت شورا  و شهردار یکی از موارد مهمی است که باید  در امور شهری مورد توجه باشد، مدیریت تفکیک زباله از مبدا است.

قاسمی با بیان اینکه امروزه زباله در کل کشور مخصوصا گیلان یک معضل بزرگی است، افزود: خوشبختانه با ورود استاندار گیلان و با دستور مستقیم ریاست جمهوری، زباله سراوان ساماندهی شده و برای این منظور ۹۲ زباله سوز نصب شده است

مدیر کل امور شهری و شوراهای اسلامی با اشاره به سوابق درخشان و قدمت بالای انزلی و پیشرو بودن در امور فر هنگی و اجتماعی افزود: مدیران با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل ها باید در راستای رضایت مندی شهروندان تلاش کنند.

 

 

*فرماندار بندر انزلی:

محمد پور خوش سعادت، فرماندار بندر انزلی :

مدیری که اقتدار نداشته باشد، نمی تواند موفق شود*

 

فرماندار بندر انزلی نیز در مراسم معارفه شهردار بندر انزلی با تاکید بر اینکه اگر مدیری اقتدار نداشته باشد،  نمی تواند موفق شود، افزود:

احترام به ارباب رجوع در هر مدیریت و پستی جزو ضروریات نهاد مدیریتی است و باید  در این گام تلاش جدی  شود .

 

پور خوش سعادت با بیان اینکه شورای ششم در مدیریت خود خوش درخشیدند، یاداورشد:

در مدت زمان تصدی سرپرست شهرداری اتفاقات خوبی در سطح شهر شاهد بودیم.

 

وی با اشاره به سوابق درخشان پورحضرت گفت: با توجه به سوابق وی در شهرستان انزلی و خارج از شهرستان، ایشان یکی از گزینه های مطرح شورا بودند و اجحاف کامل بر انزلی دارند، که این نوید بخش در حوزه شهرداری است.

وی از پورحضرت خواست در حوزه مدیریت شهری شفاف سازی و شیشه ای شدن شهرداری را سر لوحه کار خود قرار دهد.

 

****سرپرست شهرداری بندر انزلی:

با تمام قوا از مهندس پور حضرت در بدنه شهرداری حمایت خواهم کرد***

 

حسین بیگ زاده سرپرست شهرداری بندر انزلی در  آئین معارفه مهندس وحید پور حضرت با اشاره به اینکه پور حضرت یکی از نیروهای پر توان و آشنا به شهر انزلی است، وسکان شهرداری انزلی را بدست خواهد گرفت، با تمام قدرت از وی در انجام امور شهری حمایت خواهم کرد.

 

سرپرست شهرداری انزلی در مدت تصدی ۴ ماهه در مسند شهرداری  افزود: اگر حمایت های دکتر دنیا مالی نبود  قطعا  در زمینه جذب اعتبارات نمی‌توانستیم موفق عمل کنیم.

 

حسین بیگ زاده افزود:  ۱۱ میلیارد و پانصد  میلیون تومان اعتبار برای شهرداری جذب شد و توانستیم اعتبارات خوبی از جمله احداث سکوی انتقال زباله، احداث ساختمان سینمای جوان، مقاوم سازی شهید بهشتی،خرید مبلمان پل قدیمی غازیان،  جمع آوری شیرابه های کارخانه کمپوست، خریدلوله برای هدایت آب های سطحی و اجرای آن در برخی نقاط، خرید سنگ لاشه  جهت دیواره سازی و غیره  جذب کنیم.

وی دربحث آسفالت نیز با اشاره به اینکه خلیلی شهردار سابق انزلی نیز تلاش‌های قابل ارزنده ای انجام دادند ، یادآور شد: مجموعا ۲۶ پروژه طی مدت سرپرستی شروع کردیم و قراردادها انجام شده است.

سرپرست شهرداری بندر انزلی در ادامه به دیگر اقدامات اشاره کرد و گفت: روشنایی خیابان انتظام، خرید ۴۸۰۰ تن پودر برای اسفالت، بهسازی خیابان ابوذر غفاری ، لوله گذاری و رنگ آمیزی معابر از دیگر اقدامات شهرداری بوده است .

 

وی از تلاش‌های شبانه روزی شعبان جعفری ، رئیس شورای شهر که شبانه روزی حضور فیزیکی و میدانی داشتند تقدیر کرد و افزود: مجموعه شهرداری و اعضای شورا با تعامل و یکرنگی با تیم شهرداری برای بهتر انجام شدن پروره ها اهتمام ویژه ای داشتند

*مهندس وحید پور حضرت شهردار بندر انزلی:

 

از هیچ تلاشی در جهت بهبود وضعیت شهروندان دریغ نخواهم کرد*

 

مهندس وحید پور حضرت شهردار بندر انزلی در آئین معارفه خود با نثار و درود به ارواح شهیدان و آرزوی سلامتی برای مقام‌معظم رهبری،  از حسن اعتماد اعضای شورای شهر انزلی ، فرماندار معزز شهرستان، امام جمعه فقید، استاندار محترم و مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری گیلان دکتر محمود قاسمی و سایر ارگان های دولتی که این وظیفه مهم را بر دوش بنده گذاشتند قدر دانی کرد و و گفت امیدوارم از حسن اعتماد شورا در قامت شهردار  سربلند و رو سفید برایم.

 

شهردار جدید بندر انزلی با بیان اینکه اگر در گذشته توفیق خدمت گذاری حاصل شد، مرهون لطف خدا و همکارانم در استانداری و سایر دستگاه‌های مربوطه بوده است.

 

پور حضرت با اشاره به اینکه شهر انزلی به لحاظ موقعیت جغرافیایی ویژه  شهری،  یکی از مهمترین شهرهای هدف گردشگری و مراکز مهم اقتصادی و یکی از قطب های ورزشی کشور است،  افزود:

با تمام قدرت و سخت کوشی و با آگاهی بر اهمیت و جایگاه بندر انزلی شبانه روز تلاش خواهم کرد تا انزلی را به جایگاه واقعی خود برسانم.

 

پور حضرت یکی از اولویت‌های مهم را

در راستای اصلاح و توسعه گردشگری، سیما منظر شهری، بستر سازی برای خدمات شهری، تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری، مدیریت آب های سطحی، بازآفرینی شهری و سایر بافت های فرسوده شهری با بهره گیری از تمام ظرفیت ها ی شهری دانست و افزود:در این راستا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهم کرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه شهرداری یک نهاد غیر دولتی است و بر اساس قوانین و مقررات، مسؤلیت هایی برای تامین نیاز شهروندان ، با استفاده از منابع عمومی جایگاه بی بدیلی را عهده دار است، تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری در کنار عزیزان شورای شهر به دنبال سیاست های اصولی دقیق مبتنی بر قانون خواهیم بود و قطعا با بهره گیری از مزایای اقتصادی و رقابتی منطقه، طرح تفصیلی، طرحهای موضوعی و طرحهای علمی

با بهره گیری از نظرات کارشناسان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با بهره گیری از ظرفیت نخبگان، فرهیختگان، بویژه مجموعه همکاران در حوزه نظام ‌مهندسی و مهندسین شهر با رویکرد انسان محور و با اولویت و ترویج آرامش مردم و تمام ظرفیت های شهری جهت بهبود شهری بصورت شبانه روزی تلاش خواهیم کرد.

 

شهردار بندر انزلی  موضوع شفاف سازی در حوزه مدیریت شهرداری ، راهبرد اصلی در مدیریت برشمرد و افزود:

به منظور بهره گیری از نیروی انسانی کار آمد و سالم در همه سطوح به جهت دستیابی خدمات بهینه برای شهروندان  نیازمند پشتیبانی و منابع انسانی تحصیل کرده و آموزش دیده و با تعامل در سطح استان و شهرستان و تعامل سازنده با ارکان مدیریت دولتی و استانداری دنبال خواهیم کرد و قطعا اهتمام و از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد و با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی که اشاره شد، چه در ظرفیت ملی و سطح استانی، شاهد رشد و شاخصه های انزلی خواهیم بود.

 

پورحضرت در پایان از تلاش‌های مهدی خلیلی شهردار سابق و از زحمات حسین بیگ زاده که در طول تصدی خود، اقدامات قابل ارزنده ای به یادگار گذاشتند تقدیر و قدردانی کرد.

 

گزارش از عطیه نصرتی #خبرنگار

About مدیر خبر1

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …