چاپ مطلب چاپ مطلب

اختصاص اعتبار به جاده «سراوان ـ رحیم‌آباد»

همای گیلان: محمدمهدی رهبری املشی عصر امروز در جریان بازدید از محورهای مواصلاتی این شهرستان با اشاره به احداث جاده «سراوان ـ سیاهکل ـ املش ـ رحیم‌آباد» اظهار کرد: امسال در بودجه کشور برای نخستین بار اعتبارات محور مذکور پیش‌بینی شده و تبدیل به بزرگراه می‌شود.

13950125000099_PhotoD

وی به اختصاص کد به دانشکده فنی مهندسی شرق گیلان در بودجه سال ۹۵ اشاره کرد و افزود: امسال اعتبارات اتمام سد پلرود از ۲۰ میلیارد تومان به ۳۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتبارات اتمام سد پلرود ۷۰ درصد در بودجه سال ۹۵ رشد داشته است، تصریح کرد: ۸۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع دیگر برای اتمام سد پلرود اختصاص داده می‌شود.

رهبری املشی از تصمیم دولت برای آبگیری سد پلرود تا پایان سال ۹۵ خبر داد و بیان کرد: امسال آبگیری سد مذکور آغاز می‌شود اما به دلیل افزایش ارتفاع سد از ۷۵ متر به ۱۰۱ متر و حجم مخزن از ۱۳۰ میلیون متر مکعب به ۲۰۰ میلیون متر مکعب، خاتمه عملیات احداث سد پلرود سال ۹۸ اعلام شده است.

وی، اتمام سد پلرود را از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور در ابتدای سال ۹۴ به گیلان عنوان کرد و گفت: تولید ۱۶ مگاوات برق از سد مذکور پیش‌بینی شده و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اتمام سد پلرود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد، خاطرنشان کرد: سد مذکور بزرگ‌ترین پروژه شرق گیلان است.

رهبری املشی به آبرسانی به پنج شهر رودسر، املش، کلاچای، چابکسر و رحیم‌آباد در شرق گیلان اشاره کرد و یادآور شد: اتمام کانال‌های آبرسانی پس از آبگیری سد پلرود برای انتقال آب به شالیزارها و باغ‌های چای حائز اهمیت است.

وی شبکه‌های آبیاری پایین‌دست سد پلرود را سنتی خواند و اظهار کرد: احداث کانال‌های بتنی در استفاده بهینه از آب کشاورزی مهم است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداث کمربندی کلاچای از برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال ۹۵ است، افزود: امسال دولت برای محور « شلمان ـ املش» اعتبار اختصاص داده است.

رهبری املشی از اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار برای عقب‌نشینی مسیر جاده شهر چابکسر خبر داد و بیان کرد: تا پایان تیر ماه امسال پروژه مذکور عملیاتی می‌شود.

//فارس

About سردبیر

Check Also

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان رودسر در نماز جمعه امروز ١٣ مهر

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان …