چاپ مطلب چاپ مطلب

اخرین اخبار از قتل شکارچی کوشالی

۳ شکارچی که برای شکار پرنده به شالیزارهای روستای کوشال در لاهیجان رفته بودند گرفتار حادثه‌ای عجیب شدند.

همای گیلان: به گزارش «لاهیجان»، پرنده‌ای که در تور آنها گرفتار شده بود توانست با پاره کردن تور فرار کند و در همین هنگام یکی از شکارچیان شروع به تیراندازی کرد اما تیرش خطا رفت و حادثه‌ای مرگبار رقم خورد. غروب بیستم مهرماه زنی به اداره پلیس لاهیجان رفت و گفت شوهرش ناپدید شده است.

وی ادامه داد: ساعتی قبل شوهرم به همراه دوستانش برای شکار پرنده به شالیزارهای روستای کوشال رفتند. شوهرم یک اسلحه شکاری با مجوز داشت که هر وقت با دوستانش به شکار می‌رفت، آن را با خود می‌برد و معمولا یک یا ۲ساعت بعد به خانه برمی‌گشت. امروز اما چندین ساعت از رفتنش گذشته و هرچه با موبایلش تماس می‌گیرم، جواب نمی‌دهد.

با اظهارات این زن تیمی از مأموران جست و جو در شالیزارها را شروع کردند اما اثری از مرد جوان نبود. صبح روز بعد یعنی ۲۱مهرماه بار دیگر گروهی از مأموران پلیس، به همراه امدادگران هلال احمر و اهالی محل که منطقه را به خوبی می‌شناختند راهی شالیزارها شدند تا اینکه ساعت ۱۱:۳۰ظهر همان روز پیکر بی‌جان مرد شکارچی را پیدا کردند. او بر اثر شلیک یک گلوله به پهلویش جانش را از دست داده بود. با دستور قضایی جسد به پزشکی قانونی منتقل شد و تحقیقات برای کشف راز جنایت ادامه یافت.

کارآگاهان در نخستین اقدام به تحقیق از اهالی محل پرداختند که یکی از آنها سرنخی را پیش روی پلیس قرار داد. آنطور که مشخص بود قربانی آخرین بار به همراه ۲نفر سوار بر یک دستگاه خودروی پراید در آن حوالی دیده شده بودند.

با این سرنخ، کارآگاهان متهم اصلی این پرونده را که مردی ۴۰ساله بود، دستگیر کردند. او اما در تحقیقات سکوت کرده و فقط می‌گفت روز حادثه همراه قربانی نبوده و از او خبری ندارد. با وجود این او تنها مظنون پرونده بود که با دستور قاضی بازداشت شد و تحقیقات از وی ادامه داشت تا اینکه روز سه‌شنبه نهم آبان‌ماه قفل سکوت را شکست و جزئیات تیراندازی مرگبار را فاش کرد.

وی گفت: به همراه پسرخوانده‌ام و قربانی برای شکار پرندگان به شالیزار رفته بودیم که پرنده‌ای را به دام انداختیم اما ناگهان پرنده بال زد تا پرواز کند. او تور را پاره کرد و من برای آنکه پرنده را به دام اندازم اسلحه‌ام را به سمت او گرفتم و شلیک کردم اما گلوله‌ام به اشتباه به قربانی خورد.

وی ادامه داد: پس از این حادثه به کمک پسرخوانده‌ام تلاش کردیم قربانی را به بیمارستان برسانیم امادر بین راه متوجه شدیم که جان باخته و نفس نمی‌کشد. از ترس همانجا در شالیزار رهایش کردیم. اسلحه را هم داخل کانال آب انداختیم.

پس از اعتراف این متهم، مأموران پسرخوانده وی (متهم ردیف دوم) را صبح چهارشنبه دستگیر کردند. او که جوانی ۱۹ساله است گفته‌های پدرخوانده‌اش را تأیید کرد و مدعی شد که مرگ قربانی یک حادثه بوده است.

در همین حال سرهنگ محمود قاسمی، فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان گفت: پس از اعتراف متهم، مأموران راهی منطقه شدند و اسلحه را کشف کردند. از سوی دیگر متهم به بازسازی صحنه حادثه پرداخت و هم‌اکنون تحقیقات در این خصوص ادامه دارد تا عمدی بودن یا نبودن این حادثه مشخص شود.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …