چاپ مطلب چاپ مطلب

ارتباط با گرجستان فرصتی طلایی برای تجارت با اروپا

همای خبر/کشور گرجستان با داشتن منابع فوق العاده کشاورزی و زمینه های سرمایه گذاری در بخشهای مختلف خصوصا گردشگری برای تجار و بازرگانان گیلانی فرصتهای طلایی دارد .
دکتر حجت بقایی عضو مشاور کانون زیست بوم کارآفرینی و عضو دپارتمان خبر و رسانه پردیس کارآفرینی دانشگاه ابن سینای گرجستان در گفتگو با خبرنگاران افزود : در این چند سال اخیر برای ارتباط بازرگانان و تجار با کشورهای همسایه و منطقه چه در اوراسیا و چه در خاورمیانه ، اتفاقات نسبتا خوبی افتاده است اما ادامه دار و ثابت نبوده ، این اتفاقات و این رفت و آمدها باید برای بازرگانان و مردم خروجی داشته باشد .
مردم باید اثرات این تحولات ، نشست‌ها و سمینارها را لمس کنند ، من در این چند سالی که در بخشهای مختلف اقتصادی و فرهنگی فعالیت می کنم ، دوستان و اساتیدی که عاشق ایران هستند کارشان را دارند انجام می دهند ، بی هیچ چشم داشتی و این یعنی فرصت برای دولت که مدیریت کند و از این طریق برای منطقه گیلان و سایر مناطق خصوصا آذربایجان درآمدزایی کند . و در اینجا باید اشاره کنم ارتباط با گرجستان برای بندرانزلی ، آستارا ، منطقه آزاد کاسپین ، فرودگاه رشت ، فرودگاه تبریز ، اردبیل ، ارومیه و برای منطقه شمال ایران فرصتهای خوبی فراهم می کند که متاسفانه عدم برنامه ریزی درست موجب سوخت شدن فرصت‌ها می شود .
اینکه برای هر بار مجوز گرفتن ، و یا روادید گرفتن شما ، برای چند نفر ویزا و بلیط تهیه کنید و آنها بروند و در گرجستان و یا سایر کشورها برنامه هایی بریزند و چهره خوبی از ایران نشان ندهند ، این کار را خراب می کند .
باید قوانین را طوری طراحی کرد که جای سواستفاده نماند .
بقایی در ادامه با اشاره به پتانسیلهای گردشگری گرجستان اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد سرمایه گذاری های درست در گرجستان باشیم ، گرجستان دبی نشود ، اینکه سرمایه گذاری کنی و سودی برای ایران نداشته باشد را ما نمی خواهیم ، ما سرمایه گذاری را می گوییم که سودش برای مردم باشد ، حداقلش این است که مردم با هزینه مناسب گردش بروند ، در دانشگاه مناسب تحصیل کنند ، و بتوانند از بازار آن استفاده کنند ، این بحث تحریم‌ها هست ولی باز می توان کار کرد ، ،این بسته به روشن بودن مواضع دارد ، باید مواضع دولت شفاف باشد تا بازرگانان با اطمینان قدم در تجارت با اوراسیا بگذارند .

با کانال همای خبر  همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …