چاپ مطلب چاپ مطلب

ارتقای درجه شهرداری ،تحقق دو برابری بودجه پیش بینی شده از ۱۲ میلیارد به ۲۳میلیارد تومان وپرداخت بدهی ۶ میلیاردی از مهمترین اقدامات دکتر سلیمانی در شهرداری کیاشهر


اختصاصی همای خبر/دکتر عبدالرضاسلیمانی از سوی شورای شهر بندر کیاشهر به عنوان شهردار معرفی گردیدو از ۲۵ مرداد سال گذشته، مسئولیت شهرداری کیاشهر را برعهده گرفت و طی این مدت خدمات شایان توجهی به انجام رسانید .این شهرداری که از سال ۶۹ تا کنون در درجه ۵ باقیمانده بود با پیگیری‌های دکتر سلیمانی به درجه ششم رسید . شایان ذکر است شهرداری کیاشهر با پیگیری و تلاش های بی دریغ دکترسلیمانی موفق به تحقق بودجه ای شد که ۲ سال محقق نشده بود ; به طوریکه بودجه ۱۲ میلیاردی این شهرداری به ۲۳ میلیارد تومان رسید. وی همچنین موفق به پرداخت بدهی های معوقه سالهای ۹۷و۹۸ و سال جاری شهرداری به سازمان تامین اجتماعی گردید. گفتنی است از دیگر اقدامات این شهردار پرتوان پرداخت اضافه کار به کارکنان این شهرداری ‌می باشدکه بیش از ۵ سال محروم از اضافه کار بودند و نیز پرداخت بدهی ۶ میلیارد تومانی ، جذب ۱۳ نیروی شرکتی و خرید یک دستگاه خودروی مزدا دوکابین می باشد.
دیواره حفاظتی رودخانه درخیابان آدینه واحداث میدان فرهنگ
احداث فاز دوم دیواره ی حفاظتی رودخانه در خیابان آدینه به طول ۱۸۰ متر ، بازگشایی مسیر کمربندی غاز کلایه ، لایروبی رودخانه ، شن ریزی، لوله گذاری و تسطیح این مسیر به طول یک و نیم کیلومتر از دیگر خدمات این شهردار می باشد. همچنین این شهرداری موفق به احداث میدان فرهنگ، اصلاح هندسی ، احداث تیرهای روشنایی ، آسفالت، رنگ‌آمیزی ،طراحی داخلی و زیباسازی این میدان و جدول گذاری بلوار امیرکیاسر و نیز احداث تیرهای روشنایی معابر، رنگ‌آمیزی و فضای سبز به متراژ ۷۰۰ متر شده است . دربیان دیگر اقدامات شهرداری بندر کیاشهر طی یک سال گذشته می توان از پایان عملیات جدول گذاری خیابان سپیدکنار ، احداث کانیو، شن ریزی و زیرسازی این خیابان با هدف اجرای عملیات آسفالت به متراژ ۴هزارو ۴۴۰ متر مربع و همچنین پایان عملیات جدول گذاری خیابان باران ، احداث کانیو و شن ریزی و زیرسازی این خیابان با هدف اجرای عملیات آسفالت به متراژ ۴ هزارو ۲۰۰ متر مربع نام برد.
زیرسازی، لوله گذاری، بتن ریزی، جدول گذاری ، احداث کانیو، آسفالت و تعریض پل خیابان های امام و مرزداران و اصلاح هندسی میدان ام الشهدا، بتن ریزی، آسفالت ، روشنایی برج نور ، احداث جدول ، رنگ آمیزی، طراحی داخلی و زیباسازی این میدان از دیگر خدمات این شهرداری به حساب می آید.
احداث دیواره حفاظتی وپیاده راه در حاشیه سفیدرود
شایان ذکر است این شهرداری نسبت به احداث دیوار حفاظتی، شن ریزی ، تسطیح و زیر سازی پیاده راه در حاشیه رودخانه سفید رود و نقشه برداری، اصلاح هندسی، احداث میدان در کوی امام و کوی شهید رجایی، رنگ آمیزی، نصب علایم راهنمایی و تیرهای روشنایی معابر همت گماشته است
تملک واحدهای تجاری میدان ثارلله
از دیگر اقدامات شهرداری کیاشهر ،می‌توان به تملک و تخریب واحدهای تجاری ، لوله‌گذاری ،احداث جدول و کانیو ،احداث لچکی و اصلاح هندسی به منظور بازگشایی مسیر جدید در میدان ثارالله و تعریض شن ریزی ، تسطیح و زیرسازی مسیر کوی امام به خیابان مرزداران به طول ۲ کیلومتر و تسطیح ، زیر سازی ،اجرای فونداسیون ، ستون و سقف پارکینگ واحد موتوری اشاره نمود.
بوستان سلامت
گفتنی ست دکتر سلیمانی در طول این مدت نسبت به تهیه نقشه احداث بوستان سلامت در زمینی به مساحت ۲هزار و ۱۰۰ متر مربع ، انجام عملیات زیر سازی ، فرش موزاییک ، فضای سبز، نیمکت ، احداث تیرهای روشنایی ، فضای بازی ، زمین اسکیت ، پینگ پنگ و جدول گذاری در پارک جنگلی ، احداث کانیو ، احداث کانال های آب رو ، تعویض ترانس ها و رفع خاموشی تیرهای روشنایی و احیای فضای سبز در این پارک اقدام نموده است .
پارک جنگلی واصلاح هندسی معابرورودی شهر
از دیگر کارهای انجام شده توسط شهرداری بندر کیاشهر در زمان این شهردار پرتلاش می توان به اصلاح هندسی معابر ورودی شهر، احداث لچکی ، نصب کفپوش ، رنگ آمیزی، جدول گذاری، نصب تیرهای روشنایی ، زیرسازی و آسفالت در سه معبر ورودی به شهر از مسیر کمربندی و نیز نقشه برداری و اجرای عملیات احداث میدان های شیلات و کتاب در کوی شهید بهشتی ، جدول گذاری ، فرش موزائیک ، احداث تیرهای روشنایی معابر، احداث علائم راهنمایی و هشداردهنده و نصب المان اشاره کرد .

بازگشایی مسیردر خیابان تیرماهی
شهرداری کیاشهر در ادامه فعالیت های خود طی یک سال گذشته ،موفق به بازگشایی مسیر در خیابان تیر ماهی و تملک ملک، بازگشایی، زیرسازی، آسفالت ،جدولگذاری و احداث کانیو در این خیابان و نیز انجام بیش از ۱۴ هزار متر مربع زیر سازی، بیش از هزارو ۷۰۰متر مربع لکه‌گیری و بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع آسفالت در نقاط مختلف سطح شهر و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ متر لوله گذاری ‌و احداث جوی در نقاط مختلف سطح شهر با هدف جمع آوری آب های سطحی شده است.
لایروبی رودخانه محدوده شهری
در بیان سایر اقدامات شهرداری کیاشهر می‌توان به لایروبی رودخانه محدوده شهری به طول بیش از ۱۵ هزار متر و لایروبی اگو و جوی های فاضلاب شهر به طول بیش از ۵۰۰۰ متر و احداث سرویس بهداشتی ،وضوخانه و محل جمع آوری زباله در منطقه گردشگری خیابان مرزداران و بازسازی پل چوبی با تعویض پالت های چوبی ، ترانس ها و چراغ های معیوب تیرهای روشنایی اشاره کرد.
نصب ورفع خاموشی برج نوروتیرهای روشنایی
این شهرداری همچنین تمام تلاش خود را جهت رفع خاموشی ۳ برج نور، نصب ۱۰ تیر روشنایی بزرگ، رفع خاموشی تیر های روشنایی بلوار منتهی به پل چوبی، پارک جنگلی، پارک کوی امام ، پارک کوی شهید بهشتی و بلوارهای سطح شهر و نیز تهیه طرح و نقشه به منظور احداث مجتمع تفریحی، گردشگری و تجاری مادر و پارک بازی ، اجرای دیوار چینی و احداث تیرهای روشنایی در منطقه کوی شهید رجایی مقابل مسکن مهربکارگرفته است . شایان ذکر است شهرداری کیاشهر در راستای اهداف خدمات رسانی نسبت به احداث خانه روستایی در پارک جنگلی، عملیات پاکسازی و برف روبی معابر و پیاده روهای سطح شهر در قالب ستاد مدیریت بحران اقدام نموده است .همچنین این شهرداری پیرامون بحث طرح تفضیلی و طرح جامع اقدام به برگزاری نشست های تخصصی ، کاربردی طرح تفصیلی و جامع با حضور ریاست و معاونت معماری و شهرسازی، اداره کل راه و شهرسازی گیلان، فرماندار، مشاور تهیه کننده طرح جامع شهر و اعضای شورای اسلامی شهر نموده است .
ازجمله اقدامات فرهنگی این شهرداری در زمان تصدی دکتر سلیمانی،باید به برگزاری آیین تجلیل از مهندسان ،نویسندگان ، اهالی فرهنگ ،فعالان محیط زیست ، کارگران و شهرداران ادوار گذشته بندر کیاشهر، مسئول واحد مالی شهرداری (به مناسبت روز حسابدار)، پزشکان و کادر درمانی شهر( به پاس تلاش و از خودگذشتگی آنان)، کارکنان نمونه شهرداری و شورای اسلامی شهر، قهرمانان خردسال ، نونهال، مربیان و پیشکسوتان کشتی فرنگی، دانش آموزان برگزیده کنکور، رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهر و آتش‌نشانان (به مناسبت هفتم مهرماه روز ایمنی و آتش نشانی)اشاره نمود . همچنین رنگ آمیزی جداول، المان‌ها و دیوارهای سطح شهر ، آذین بندی شهر ویژه نوروز ، پویش درختکاری و اهدای نهال به شهروندان، عملیات شن ریزی زمین ورزشی شهید اسماعیلیان ، دیدار و گفتگو با خانواده معظم شهدا و جانبازان و گل افشانی مزار شهدا و ارائه گزارش عملکرد فصلنامه و بنر به شهروندان و مسئولان شهری و استانی و برگزاری جشن های فرهنگی با حضور هنرمندان صدا و سیمای مرکز گیلان و نیز برگزاری آیین معنوی زیارت عاشورا در ایام مذهبی از جمله خدمات این شهرداری در دوران تصدی دکتر سلیمانی می باشد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان رودسر در نماز جمعه امروز ١٣ مهر

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان …