چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان: نرخ بیکاری گیلان ۱۳.۶ درصد است

همای گیلان:محمد علی نجفی عصر امروز در جلسه شورای اداری و مراسم معارفه فرماندار این شهرستان ظرفیت‌های رودسر و مشکلات مردم زیاد دانست و اظهار کرد: کشور و استان دارای آرامش نسبی و ثبات اقتصادی خوبی برخوردار است.

13921205000561_PhotoA

وی با اشاره به اینکه دولت در شرایطی کشور را تحویل گرفت که دارای نرخ تورم ۴۰ درصد و رشد اقتصادی منفی ۵.۶ بود، افزود: این حجم تورم در مدت هفت سال به دلیل اینکه نقدینگی که در اختیار مردم قرار گرفته بود به صورت تورم ظهور کرد.

استاندار گیلان فضای امروز کشور را مثبت و رو به بهبود توصیف کرد و گفت: اکنون بخش زیادی از تورم در حال کنترل است و برای اینکه از این فضا بگذریم نباید منتظر امکانات و اعتبارات دولتی باشیم.

وی ادامه داد: باید با مدیریت صحیح و استفاده از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و جلب اعتماد مردم برای حضورشان در سرمایه‌گذاری استان را فراهم کرد.

نجفی با اشاره به اینکه فرماندار علاوه بر مسایل سیاسی باید توسعه‌نگر باشد و آمایش سرزمین را بفهمد، خاطرنشان کرد: پاک‌دستی مدیران مورد تاکید دولت است و ما حق نداریم در سالی که با عنوان سال فرهنگ و اقتصاد و از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده آمار و ارقام دروغ به مردم تحویل دهیم.

وی درباره عزل و نصبها تصریح کرد: نگاه ما باید خدمت به مردم و مقبولیت آنها با پاک‌دستی همراه باشد و در این صورت یقیناً مورد حمایت مردم و دولت خواهیم بود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه خدمات باید از مرحله شعار خارج و به عمل تبدیل شود، اضافه کرد: با توجه به نرخ بیکاری استان که ۱۳.۶ درصد است و جزو پنج استان بیکار کشور هستیم باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود تلاش کنیم تا این وضعیت بهبود یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم با امیدی که امسال به کمک دولت و مجلس در صنعت چای ایجاد شده را به یاس تبدیل کنیم، یادآور شد: نباید تنها به خرید چای و پرداخت پول بسنده کنیم.

وی افزود: با احیای بهزراعی و هرس باغ‌ها باید کشاورزی چای تحول یابد و سازمان چای و وزارت جهاد کشاورزی این قابلیت را داشته باشد که از این فرصت بهره‌مند شود و یک کار اساسی در صنعت چای صورت دهد.

نجفی با اشاره به اینکه موظف هستیم روی بخش های کوچک اشتغال شهرستان متمرکز شویم و اشتغال فراهم کنیم، گفت: تا سال آینده باید از وضعیت کنونی بیکاری استان خارج شویم.

وی خاطرنشان کرد: با افزایش تولید داخلی و صادرات محصولات و کاهش مصرف و واردات خارجی در این راه باید به موفقیت‌هایی برسیم و با تدبیر و عقلانیت، امیدی که در مردم ایجاد شده را شعله‌ورتر کنیم.

حجت‌الاسلام محمود کشاورز امام جمعه چابکسر نیز در ادامه جلسه مذکور با گرامیداشت فرا رسیدن ایام شعبانیه و با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذار در ایجاد اشتغال رودسر گفت: حمایت از تولید و تولید کننده، کاهش مصرف همراه با مدیریت صحیح در حل مشکلات جامعه مهم است.

*رودسر کم‌مسئله‌ترین شهرستان کشور

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه مذکور مسئولیت در نظام اسلامی را خطیر و سنگین دانست و اظهار کرد: بار مسئولیت و امانتی که امروز به‌عهده مسئولان گذاشته شده سنگین است و باید با خدمت به مردم رضایت خداوند فراهم شود.

محمدمهدی رهبری‌املشی با بیان اینکه امروز مسئولیت به اهلش سپرده شده است، افزود: امروز در رودسر بستر کاری فراهم است و مدیریت درست نیاز دارد تا با استفاده از امکانات و تجهیزات این بستر به فعلیت تبدیل و مردم از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه رودسر از نظر مشکلات سیاسی، اجتماعی و امنیتی کم مسئله‌ترین شهرستان استان و کشور است، تصریح کرد: حضور پررنگ مردم در انقلاب موجب شده که توقع ما از توجه نظام به این شهرستان بیشتر از وضعیت کنونی باشد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، با تصریح بر اینکه دولت در مسیر گشایش کارها قرار گرفته است، گفت: با اصلاح روابط بین‌الملل برای مسایل اقتصادی بستر بهتری فراهم می‌شود.

*ظرفیت‌های فراوان  رودسر در جذب گردشگر

فرماندار رودسر در ادامه جلسه مذکور با بیان اینکه رودسر از ابعاد مختلف دارای جایگاه ویژه و خاصی است، اظهار کرد: رودسر از حیث محصولاتی مانند فندق و گل گاوزبان رتبه نخست و برتر کشور و به لحاظ تولید مرکبات، گردو، کیوی، چای و برنج رتبه نخست استانی را دارد.

امیر جانبازی رودسری، با اشاره به اینکه در برنامه‌ریزی‌ها باید تلاش کرد که مساحت تولیدات را در شهرستان افزایش داد، یادآور شد: رودسر با ۴۵ کیلومتر نوار ساحلی دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری است

وی تصریح کرد: تاکنون رودسر برای اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا خوب وارد عمل شده و امیدوارم که بتوانیم به عنوان شهرستان پیشرو در اجرای این طرح موفق باشیم.

فرماندار رودسر، این شهرستان را از نظر زمین‌های سرسبزی و حاصلخیزی خوب ارزیابی کرد و متذکر شد: رودسر دارای جلگه، کوهپایه و دشت‌های زیبایی است که موجب ورود گردشگران و مسافران به شهرستان برای استفاده از این مواهب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رودسر دارای کریدور مخصوصی از حیث گردشگری است، ادامه داد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های بالایی در جذب گردشگر و سرمایه‌گذار است.

جانبازی رودسری، این شهرستان را از نظر آموزشی دارای فضای آموزشی معتبر مانند دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و دانشکده فنی مهندسی شرق گیلان دانست و گفت: در آینده دو دانشکده جدید در این شهرستان افتتاح می‌شود.

وی راه‌اندازی و بهره‌برداری از دو پروژه عظیم سایت نفت و گاز سردار جنگل و احداث سد پلرود را در پیشرفت و توسعه شهرستان مفید و مهم دانست.

فرماندار رودسر خاطرنشان کرد: امیدواریم با تلاش مضاعف مدیران استانی و شهرستانی بتوانیم این شهرستان را به جایگاه واقعی آن برسانیم تا روحیه نشاط و امیدی که در دولت جدید ایجاد شده را حفظ و استمرار ببخشیم.

به گزارش فارس، در پایان مراسم مذکور طی حکمی «امیر جانبازی رودسری» که پیش از این سرپرست فرمانداری رودسر بود به عنوان فرماندار این شهرستان معرفی شد./فارس

About

Check Also

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها جزء تکالیف وزارت ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها …