چاپ مطلب چاپ مطلب

سرپرست فرمانداری رودسر خبر داد راه‌اندازی دانشکده علوم‌پایه و معماری در رودسر

همای گیلان:امیر جانبازی با بیان اینکه این شهرستان دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش کشاورزی، گردشگری و آموزشی است، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها یکی از فرصت‌های پیش روی شهرستان است که می‌توان در مسیر رشد گام برداشت.

untitled

وی با اشاره به اینکه رودسر در برخی از محصولات مانند فندق و گل گاوزبان دارای رتبه‌های نخست کشوری است، افزود: بیش از ۱۲ هزار هکتار باغ فندق در رودسر وجود دارد که سالانه بالغ بر ۱۰ هزار تن فندق تولید می‌شود.

سرپرست فرمانداری رودسر با اشاره به وجود ایستگاه تحقیقات فندق کشور در شهرستان رودسر، از برنامه‌ریزی برای افزایش میزان تولید در واحد سطح خبر داد.

وی درباره اهمیت فندق، این محصول را یکی از فرصت‌های شهرستان در بخش تولیدات باغی عنوان کرد و یادآور شد: این محصول نقش مهمی در تولید منطقه دارد.

جانبازی به وجود گیاه دارویی گل گاوزبان و دیگر محصولات شاخص شهرستانی اشاره کرد و خواستار حمایت دستگاه‌های ذی‌ربط برای بسط و اشاعه این جشنواره‌ها در سال‌های آینده شد.

وی وجود محصولات دیگر نظیر کیوی، گل و گیاه، گیاهان دارویی مختلف، گردو و مرکبات را از ظرفیت‌های رودسر برشمرد و گفت: این محصولات جزو رتبه‌های برتر تولید در کشور است.

سرپرست فرمانداری رودسر تصریح کرد: با برنامه‌ریزی می‌توان ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی شهرستان را کشف و شناسایی کرد تا شاهد تولید محصولات با کیفیت و صادرات آن به دیگر نقاط استان و کشور و حتی خارج از کشور در آینده نزدیک باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در رودسر یادآور شد: بیش از ۴۵ کیلومتر نوار ساحلی از رودسر تا چابکسر وجود دارد که یکی از نقاط بکر و مناسب در بخش گردشگری است و می‌تواند نقش مهمی در توسعه شهرستان ایفا کند.

جانبازی باغ‌های چای، مرکبات و کیوی و وجود شالیزارهای زیبا در این منطقه را از ظرفیت‌های موجود در بخش گردشگری عنوان کرد و افزود: این عوامل می‌تواند نقش بسیار مهمی در جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم داشته باشد.

وی آموزش را یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های کاری خود قلمداد کرد و متذکر شد: یکی از برنامه‌های اصلی ما بهبود سطوح آموزشی تمام مقاطع در شهرستان است.

سرپرست فرمانداری رودسر با اشاره به وجود دانشگاه‌های مختلف و معتبر رودسر با وجود دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان در این شهرستان، خاطرنشان کرد: این دانشکده یکی از فرصت‌های آموزشی شهرستان است.

وی یادآور شد: به‌زودی با حمایت استاندار و نماینده مردم در مجلس و مسئولان مربوطه دانشکده علوم پایه و معماری در رودسر راه‌اندازی می‌شود که به نقاط قوت این شهرستان می‌افزاید و می‌تواند نقش مهمی در ارتقای سطح آموزشی رودسر داشته باشد/فارس.

About

Check Also

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد تیم والیبال دانش آموزی ایران با شکست آلمان …