چاپ مطلب چاپ مطلب

از آغاز اجرای طرح نظارتی ویژه نوروز۹۴ تا کنون صورت گرفته است: انجام بیش از ۵ هزار مورد بازرسی از بنگاههای اقتصادی در سطح بازار در استان گیلان

همای گیلان:رییس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از تشکیل ۲۹۰ پرونده تخلف صنفی در اولین هفته   اجرای طرح سراسری نظارت ویژه نوروز در استان خبر داد.

13921209000177_PhotoA

محمد درویش کردار با اشاره به انجام بیش از ۵ هزار مورد گشت و بازرسی از مراکز فروش و عرضه کالا در اولین هفته اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز در سطح استان گفت: این طرح هم زمان با سراسر کشور از ۱۵ اسفندماه آغاز شده است و تا ۱۵ فرورودین سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: از آغاز اجرای این طرح ۵ هزار و ۷۳۴ مورد بازدید در سطح استان به انجام رسیده که از این میزان بیش از نیمی از این بازدیدها توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و مابقی با همکاری بازرسان اتاق اصناف استان انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع بازرسی های به عمل آمده ۲۹۰ پرونده تخلف  تشکیل شد و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

درویش کردار ارزش پرونده های تخلفات صنفی را ۴۴۱ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این مدت ۲۱۴ مورد شکایات مردمی به سامانه ستاد خبری ۱۲۴ گزارش شد که تاکنون از این میزان به بیش از ۹۰ درصد شکایات رسیدگی شده است و بقیه شکایات نیز در دست بررسی کارشناسان و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

وی هدف از اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز را افزایش نظارت و پایش مستمر بر بازار عرضه و تقاضا در ایام پایانی سال عنوان کرد و افزود:  با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای تهیه و خرید بسیاری از کالاها و خدمات در ایام پایانی سال و افزایش سفرهای زیارتی و سیاحتی و جلوگیری از هرگونه کمبود کالا و افزایش غیرمنطقی قیمت ها، این طرح هم زمان با سراسر کشور اجرا می شود.


رییس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با تأکید بر برخورد قاطع با متخلفان در سطح استان از اجرای این طرح در دو بخش نظارت بر عرضه کالا و نظارت بر بخش خدمات خبر داد و افزود: در بخش کالایی بر عرضه کالاهای پرمصرف و نیز بر عملکرد انبارها و سردخانه ها، میادین میوه و تره بار، نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا و … نظارت می شود.

گفتنی است در اجرای این طرح اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه ها و انجمن ها، حمل و نقل و پایانه ها، پلیس راهور، تعاون روستایی و پشتیبانی امور دام با سازمان صنعت، معدن و تجارت همکاری دارند.

About سردبیر ارشد

Check Also

مدیرکل صمت گیلان: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور

مدیرکل صمت گیلان: بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور مدیرکل صنعت، معدن …