چاپ مطلب چاپ مطلب

از ابتدای امسال تاکنون صورت گرفت صادرات یک میلیون و ۷۴ هزار تن کالا از گمرکات گیلان

ناظر گمرکات گیلان از صادرات یک میلیون و ۷۴ هزار تن کالا از ابتدای سال‌جاری تاکنون از گمرکات این استان خبر داد.

به گزارش همای گیلان از بندر انزلی، پرویز تقوی بعد از ظهر امروز در جلسه گمرکات گیلان از افزایش ۳۸ درصدی صادرات کالا از گمرکات استان خبر داد و اظهار کرد: یک میلیون و ۷۴ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از گمرکات گیلان صادر شده است.

وی ادامه داد: در مجموع بالغ بر ۳۹۳ میلیون و ۸۴۰ هزار دلار کالا از گمرکات انزلی، آستارا و حسن‌رود به بیش از ۲۵ کشور دنیا صادر شده است.

تقوی کالای صادراتی از گمرکات گیلان را محصولات نباتی با ۱۶ درصد وزنی و ۳۷ درصد ارزشی عنوان کرد و افزود: محصولات معدنی و مصنوعات آن از لحاظ وزنی ۵۶ درصد و از حیث ارزشی ۲۸ درصد از گمرکات استان صادر شده است.

ناظر گمرکات گیلان صادرات محصولات صنایع شیمیایی را به لحاظ وزنی ۱۰ درصد دانست و بیان کرد: محصولات معدنی با ۱۰ درصد از حیث ارزشی از گمرکات استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه صادرات گیلان بیشتر به کشور فدراسیون روسیه با ۱۵ درصد وزنی و ۲۸ درصد از حیث ارزشی بوده است، تصریح کرد: جمهوری آذربایجان و ترکمنستان از جمله کشورهای هدف صادرات کالای ایران هستند.

تقوی گرجستان، قزاقستان، هند، اکراین، آلمان، بلاروس، ارمنستان، فرانسه، ترکیه، جمهوری مولداوی، انگلستان، امارات متحده عربی، مالزی، اندونزی، عراق، افغانستان، کنیا و … را از جمله کشورهای انجام مبادلات تجاری با گیلان عنوان کرد.

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به واردات یک میلیون و ۴۴۱ هزار تن کالا از ابتدای امسال تاکنون در گیلان، یادآور شد: ارزش کالای وارداتی یک میلیارد و ۱۲ میلیون و ۱۷۷ هزار دلار است.

وی ۵۴ درصد کالای وارداتی به گیلان را فلزات معمولی و مصنوعات آن ذکر کرد و افزود: بیشتر واردات گیلان از کشورهای فدراسیون روسیه، امارات، قبرس، ترکیه، اکراین و چین است.

به گفته تقوی، کشورهای آفریقای جنوبی، اندونزی، مالزی، استونی، جمهوری چک، کنیا و جزیره استوک از جمله کشورهای مقصد صادراتی کالای ایران از طریق گمرکات گیلان هستند./فارس

About

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …