چاپ مطلب چاپ مطلب

از اشتباه برخی نمایندگان تا ادعای تجمع در مقابل منزل مطهری

همای گیلان: اشتباه چند نماینده مجلس در اعتراض به نطق علی مطهری در جلسه صبح یک شنبه مجلس که می‌توانست بدون هیچ اعتراضی به پایان برسد، با ادعای برنامه‌ریزی مخالفان نطق مطهری در مجلس به مرحله سوء استفاده سیاسی عده‌ای خاص رسیده است.
ر

اشتباه چند نماینده مجلس در اعتراض به نطق علی مطهری در جلسه صبح یک شنبه مجلس که می‌توانست بدون هیچ اعتراضی به پایان برسد، با ادعای برنامه‌ریزی مخالفان نطق مطهری در مجلس به مرحله سوء استفاده سیاسی عده‌ای خاص رسیده است.

در حالی که از ساعاتی پیش در شبکه‌های اجتماعی ادعا شده بود که مخالفان محتوای نطق امروز مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی قصد تجمع در برابر منزل وی را دارند، با بررسی موضوع از نزدیکان مطهری روشن شد که حداقل تاکنون هیچ تجمعی در اطراف منزل مطهری شکل نگرفته است. این منبع مطلع اظهار داشت که اگر چه ماموران انتظامی در نزدیکی منزل نماینده تهران حضور دارند ولی هیچ نشانه‌ای از یک تجمع وجود ندارد.

پیش از این نیز برخی گروه‌ها که در فضای مجازی ادعا شده بود قصد تجمع دارند، هر گونه برنامه‌ای در این راستا را رد کرده‌اند.

در این بین چند نکته قابل توجه وجود دارد. علاوه بر ادعاهای مطرح شده در باره آمادگی برخی رسانه‌‌ها برای برجسته کردن این موضوع، روند جلسه امروز صبح مجلس احتمال حساسیت نمایندگان مخالف را افزایش می‌دهد. این که چندین نماینده به سرعت خود را به تریبون رسانده و خواهان قطع سخنرانی مطهری شوند، حداقل در سالهای اخیر مجلس بی‌سابقه بوده است.

از سوی دیگر، می‌توان ضعف رئیس جلسه در مدیریت موضوع را نیز در پدید آمدن این وضعیت دخیل دانست. شاید اگر اداره جلسه مجلس به جای آقای ابوترابی‌فرد بر عهده لاریجانی بود، قاطعیت وی مانع از اتفاق امروز می‌شد.

نکته مهم‌تر آن است که در حالت طبیعی، نطق مطهری هم نمی‌توانست باعث چنین واکنشی شود. مطهری بارها مواضع خود در باره بیشتر موضوعات امروز نطق خود و از جمله موضوع حصر را ابراز داشته و تحمل چند دقیقه‌ای نمایندگان می‌توانست مانع از پیش آمدن حادثه امروز شود.

به همین دلایل است که به نظر می‌رسد، سوء استفاده عده‌ای از نطق امروز مطهری گزینه‌ای محتمل به نظر می‌رسد./تابناک

About سردبیر ارشد

Check Also

فرماندار لنگرود در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها ترویج داده شود

فرماندار لنگرود در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان: فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده ها …