چاپ مطلب چاپ مطلب

از برنامه های کحالی با آمدن آقای سفیر به لنگرود تا سهم گیلانی ها در وام ۲۵ میلیونی خودرو و عامل حادثه شب گذشته در میدان مادر رشت

همای گیلان:برنامه های کحالی با آمدن آقای سفیر به لنگرود

شهردار لنگرود  روز گذشته در جریان بازدید «سید کاظم سجادی»، سفیر ایران در ارمنستان از ظرفیت‌های این شهرستان در راستای تبادل گردشگر، اظهار کرد: سفیر ایران در ارمنستان برای بازدید از گیلان، امروز وارد این استان شد و ظرفیت‌های لنگرود را برای گردشگری مناسب دید.

رضا کحالی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های گردشگری لنگرود برای تبادل گردشگر بین ایران و ارمنستان افزود: رونق گردشگری می‌تواند رشد و توسعه لنگرود را شتاب بخشد و به عنوان یکی از عوامل پایدار این شهر محسوب شود.

به گفته فارس، وی توجه به معماری ایرانی و اسلامی و هویت فرهنگی و تاریخی شهر را در جذب گردشگران داخلی و خارجی موثر دانست و گفت: لنگرود از نظر اکو توریستی دارای قابلیت‌های فراوان در جذب گردشگر است و کمتر شهری را می‌توان یافت که از ویژگی منحصر به‌فرد دریا، کوه و تالاب در کنار هم بهره‌مند باشد.

شهردار لنگرود مجموعه بزرگ تفریحی تله‌کابین این شهر را در نوع خود بی‌نظیر خواند و متذکر شد: تالاب لنگرود یکی از چشم‌اندازهای بی‌نظیر در جذب گردشگر است و شهرداری می‌تواند با هماهنگی‌های لازم از این موهبت الهی در جذب بیشتر توریست بهره‌مند شود.

Image result for ‫کحالی‬‎

وی با اشاره به اینکه محیط شهری لنگرود نیازمند نگاه ویژه‌تری است، افزود: سعی ما ایجاد محیط شهری مناسب با شرایط محیطی لنگرود است که از مطالبات و خواسته‌های شهروندان محسوب می‌شود.

کحالی، سنگفرش کردن کوچه‌های شهر به‌ویژه در اطراف پل خشتی و محله‌های قدیمی را از برنامه‌های در دست اقدام شهرداری اعلام کرد و افزود: می‌توان با سنگفرش کردن لنگرود و خارج شدن از وابستگی به آسفالت به زیبایی و جاذبه‌های این شهر اضافه کرد.

وی به گره ترافیکی شهر لنگرود اشاره کرد و افزود: تا پایان سال جاری تلاش می‌کنیم بخشی از مبلمان شهری آماده شود و در تابستان امسال شهری بسیار زیبا و در خور مردم لنگرود ایجاد کنیم.

این مسئول با اشاره به حذف پارکینگ پل خشتی لنگرود که حقی برای کسبه‌های اطراف آن ایجاد کرده‌است، گفت: جایگاه پارکینگ در کنار پل خشتی اصلاً مناسب نیست و شهرداری در نظر دارد با نگاه گردشگری و استفاده بهینه از حمل و نقل عمومی وضعیت کنونی را ساماندهی کند.

وی شهرک‌سازی اطراف لنگرود را در برطرف شدن گره ترافیکی این موثر دانست و افزود: وجود میادین زیاد، مرتفع و دایره‌وار در لنگرود برهم زننده مبلمان و سیمای شهر بوده که تخریب برخی از آنها در  برطرف شدن مشکل ترافیک شهر و تامین امنیت رانندگان و شهروندان موثر است.

کحالی گسترش فضای سبز و استفاده از گل‌های فصلی در مرکز شهر لنگرود را ضروری خواند و تصریح کرد: تلاش شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود استفاده از تمام ظرفیت‌های شهر برای توسعه و آبادانی آن و ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان است.


سهم گیلانی ها در وام ۲۵ میلیونی خودرو

رضا تقی زاده معاون بازاریابی و فروش سایپا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص آخرین آمار از تعداد متقاضیان ثبت نام کننده وام خودرو گفت: آمارها در هر لحظه متغیر است اما تاکنون ۴۷ هزارو ۱۱۶ نفر ثبت نام داشته‌ایم که از بین آنها ۳۸ هزار نفر تایید صلاحیت شده و حواله‌های خود را واریز کرده‌اند.

وی افزود: استان تهران با ۸ هزارو ۷۱۴ نفر متقاضیان در صدر قرار دارد و استان بوشهر هم با تقاضای ۲۷۸ نفر آخرین استان است.

معاون بازاریابی و فروش سایپا ادامه داد: استان خراسان رضوی و اصفهان هم به ترتیب با آمارهای ۱۱ و ۸ درصد در رتبه‌های دوم و سوم قراردارد.

سایر آمارها به شرح زیر می‌باشد:

درصد سهم

تعداد حواله

استان

۱۹%

۸۷۱۴

تهران

۱۱%

۵۲۱۳

خراسان رضوی

۸%

۳۷۳۱

اصفهان

۵%

۲۴۵۹

مازندران

۵%

۲۴۱۰

فارس

۵%

۲۳۴۰

آذربایجان غربی

۵%

۲۳۳۶

آذربایجان شرقی

۳%

۱۶۴۲

خوزستان

۳%

۱۶۳۷

گیلان

۳%

۱۴۲۱

همدان

۳%

۱۴۰۰

کرمانشاه

۳%

۱۳۶۴

قم

۳%

۱۲۶۱

کرمان

۲%

۱۱۷۴

یزد

۲%

۱۰۴۸

قزوین

۲%

۱۰۳۱

اردبیل

۲%

۹۷۰

گلستان

۲%

۹۱۶

زنجان

۱%

۶۸۴

سمنان

۱%

۶۱۹

لرستان

۱%

۶۰۴

سیستان و بلوچستان

۱%

۵۹۳

کردستان

۱%

۵۷۸

مرکزی

۱%

۴۹۸

چهار محال و بختیاری

۱%

۴۸۶

ایلام

۱%

۴۵۱

خراسان شمالی

۱%

۳۷۹

هرمزگان

۱%

۳۵۹

کهکیلویه و بویر احمد

۱%

۳۵۵

خراسان جنوبی

۱%

۲۷۸

بوشهر

 


عامل حادثه شب گذشته در میدان مادر رشت

رییس پلیس راهور گیلان امروز گفت : ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه دیشب بر اثر برخورد یک دستگاه خوروی اسپورتج به جدول و درختان حاشیه خیابان معلم رشت ، راننده این خودرو بشدت مصدوم و راهی بیمارستان شد.

سرهنگ شهیدی مقدم با بیان اینکه راننده ۲۹ساله با سرعت زیاد از خیابان معلم به سمت میدان مادر در حرکت بود افزود : راننده به دلیل سرعت غیرمجاز و عدم توانایی در کنترل خودرو از مسیر خارج و به جدول و درختان حاشیه کنار خیابان برخورد و متوقف شد.

وی گفت : این خودرو دو سرنشین داشت که سرنشین دیگر آن نیز در بیمارستان بستری است.

/ تابناک

About سردبیر

Check Also

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض کارشناس دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط …