چاپ مطلب چاپ مطلب

از سفرهای بی‌سر و صدای احمدی نژادی ها به گیلان تا خیز‌ دولت دهمی ها برای مجلس دهم! / آیا چراغ خاموش موفق می شوند!؟

همای گیلان: «احمدی‌نژاد هیچ برنامه انتخاباتی ندارد.» این جمله‌ای است که در یک سال اخیر به کرات توسط نزدیکان احمدی‌نژاد بر زبان رانده شده یا در نشست‌های رسمی و غیررسمی گفته شده است. جمله‌ای که به انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم اطلاق دارد و هرگونه برنامه انتخاباتی احمدی‌نژاد را برای این دوره از انتخابات رد می‌کند. جمله‌ای که البته بنا به شواهد، تاحدودی عکس آن ثابت شده است. به هر حال ممکن است شخص احمدی‌نژاد فعالیت مستقیم انتخاباتی نداشته باشد و این مساله را هم هر روز در تریبون‌های مختلف اعلام کنند اما آیا مقوله بدیهی و روشن خیز «احمدی‌نژادی‌ها» برای مجلس آینده هم قابل انکار است؟

مساله‌ای که دیگر به هر حال از جایی رو شده و با هیچ توجیهی نیز نمی‌توان آن را انکار نمود. از فعالیت نزدیکان احمدی‌نژاد گرفته تا آمار خیره‌کننده ثبت‌نام مدیران، وزرا و استاندارانش برای کاندیداتوری در انتخابات پیش رو. از سویی نیز مدیران و نزدیکان احمدی‌نژاد سعی دارند حضور خود در انتخابات را منهای احمدی‌نژاد و مستقل از وی بدانند و به همین دلیل راه‌اندازی «جبهه یکتا» را نیز در جهت فعالیت انتخاباتی منهای احمدی‌نژاد می‌خوانند.

روایتی از احمدی نژاد و سفر‌های بی‌سر و صدا/خیز‌ دولت دهمی ها برای مجلس!

این در صورتی است که خود احمدی‌نژاد و در قالب جریانی به نام «گفتمان انقلاب اسلامی» تقریبا به صورت همزمان و بطور موازی شروع به فعالیت کرده و با راه‌اندازی کمیته‌هایی در حال سازماندهی و تشکیلاتی کردن این جریان است. در همین راستا هم سفر‌هایی به برخی از شهر‌ها داشته و با همان گفتمان «یکتایی‌ها» جذب نیرو نموده است. از سویی واضح و مبرهن است که احمدی‌نژاد به واسطه یاران نزدیک، وزرا و مدیرانش مفهوم پیدا می‌کند و نزدیکان وی نیز دست‌کم تا زمانی که دست به خودانتقادی نزده و رسما از او اعلام برائت نکرده‌اند زیر برند «احمدی‌نژادی بودن» تعریف می‌شوند.

بروز و ظهور حلقه اول

علاوه بر مدیران و استاندار نزدیک به احمدی‌نژاد و همچنین برخی وزرای وفادار به او که بخشی از تیم یاران وی را تشکیل می‌دهند اما احمدی‌نژاد همیشه به داشتن یک حلقه اول از نزدیکان جدا نشدنی مشهور بوده است. حلقه اولی که مهم‌ترین مهره آن را شخص پرحاشیه و پر راز و رمز دولت‌های نهم و دهم یعنی اسفندیار رحیم مشایی تشکیل می‌دهد و پس از آن نیز از کسانی چون بقایی، جوانفکر و رحیمی یاد می‌شود. به هر حال اکنون رحیمی به دلیل اتفاقاتی که پیرامون حکمش و نامه‌نگاری‌های رد و بدل شده میان او و احمدی‌نژاد افتاد و همچنین به دلیل اجرای حکم فعلا از بازی دور است. جوانفکر نیز که در کنار احمدی‌نژاد و جریانات حامی وی بوده و هست و درباره او نیز بحثی نیست.

اما دو مهره از میان مهره‌هایی که ذکر شد تا همین چند روز پیش تکلیف نامشخص و در ابهامی داشتند. «اسفندیار رحیم مشایی» و «حمید بقایی»؛ مهره‌هایی که یکی در بازداشت موقت و دیگری در سکوت و بی‌خبری محض به سر می‌برد. اکنون اما با نزدیک‌تر شدن به تب و تاب‌های انتخاباتی و ورود به جنبه میدانی، انتخابات درباره این دو مهره نیز اتفاقاتی در حال رخ دادن است. نخستین خبر دوشنبه منتشر شد. «بقایی با تبدیل قرار بازداشت آزاد شد.» حیدری وکیل بقایی گفته است: «قرار بازداشت بقایی تبدیل و وی آزاد شده است.» مساله‌ای که طی روز‌های آینده می‌تواند علاوه بر خبرساز بودن به شایعات درباره فعال شدن دوباره تیم احمدی‌نژاد دامن بزند. همچنین روز گذشته و تنها یک روز پس از آزادی بقایی به چندین ماه عدم‌حضور مشایی در مجامع عمومی و بی‌خبری مطلق از وی پایان داده شد. روز گذشته و در جریان مراسم درگذشت پدر حسن قشقاوی مسئول کنسولگری وزارت امور خارجه کشور یک چهره دیگر نیز در کنار مقامات حضور یافته در مراسم نشسته بود. اسفندیار رحیم مشایی یار دیرین و نزدیک احمدی‌نژاد و اصلی‌ترین مهره حلقه اول وی. حال با این اوصاف و با وجود این نشانه‌ها می‌توان شروع فعالیت «احمدی‌نژاد» و «احمدی‌نژادی‌ها» را در کنار هم برای انتخابات پیش رو گمان برد. همچنین در جدول پایین به وضوح میزان حضور وزرا، نزدیکان و مدیران احمدی‌نژاد و سایر دولت‌های پس از انقلاب در این دوره از مجلس شورای اسلامی مشخص است. جدولی که نشان می‌دهد آمار احمدی‌نژادی‌ها از مجموع آمار همه دولتی‌های دولت‌های بعد از انقلاب بیشتر است.

احمدی‌نژاد و سفر‌هایی بی‌سر و صدا

همچنین محمود احمدی‌نژاد که به هر دلیل موفق نبوده است در حلقه یاران اصولگرای سالیان دراز خود برای نقش آفرینی در این انتخابات قرار بگیرد تلاشش را معطوف داشته که تا جای ممکن به کمک نزدیکان خود در این دوره از انتخابات تاثیرگذار باشد. وی که به نقل از برخی سایت‌های خبری پس از دعوت از ۲۰نفر از همفکران خود که برخی از آنان نیز در زمره نمایندگان مجلس بوده‌اند برای یک نشست هم اندیشی با پاسخ منفی تعدادی زیادی از آنان روبه شده است، اکنون خود آستین‌ها را بالا زده است و به صورت کاملا نامحسوس به فعالیت می‌پردازد. در همین خصوص نیز وی در روزهای اخیر به گیلان سفر کرده است.به گزارش ارمان،  دلیل این سفر احمدی‌نژاد البته عیادت از مادر شهیدان جنیدی عنوان شده است. وی با حضور در بیت ابوالشهدا حاج شیخ احمد جنیدی امام‌جمعه فقید شهرستان رودسر، از‌ام الشهداء جنیدی عیادت کرد. سفری که با وجود فاصله‌ای کمتر از ۳۰روزه تا روز برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌تواند به گونه‌ای متفاوت تفسیر شود.//تابناک

About سردبیر

Check Also

جلسه کارگروه ساماندهی سگ ها ی بلاصاحب با حضور دادستان محترم جناب آقای دکتر کرمی و کلیه شهرداران شهرستان لنگرود در سالن کنفرانس شهرداری لنگرود برگزار گردید

جلسه کارگروه ساماندهی سگ ها ی بلاصاحب با حضور دادستان محترم جناب آقای دکتر کرمی …