چاپ مطلب چاپ مطلب

از فعالین عرصه کتاب و نشر لاهیجان تقدیر شد

همای گیلان:ه مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی طی مراسمی از کتابداران و فعالین عرصه کتاب و نشر لاهیجان تقدیر شد.4

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، ابراهیم رامین فر، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان در مراسم گرامیداشت هفته کتاب گفت: کتاب معلمی ساده،صمیمی و همیشه در دسترس است که بی ادعا و بدون تکلف آنچه دارد در اختیار ما می گذارد.هر که از کتاب و مطالعه بیگانه است غریب و بی مونس است.

وی با بیان این مطلب که مطالعه با نیت خالص عبادتی بزرگ است ازبرگزاری برنامه های ویژه هفته کتاب در لاهیجان خبر داد.

به گفته رامین فر، برگزاری نمایشگاه کتاب در محل اداره،برگزاری جلسه نقد کتاب،مراسم شب شعر با فضای محرم با همکاری انجمن ادبی ، همچنین برگزاری مسابقه کتاب خوانی با شور و حماسه ی حسینی با عنوان « به روشنی آب » از برنامه های این اداره می باشد.

در مراسم گرامیداشت هفته کتاب که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان در روز چهارشنبه ۲۸ آبان در محل سالن اداره برگزار شد جمعی از مسئولین،هنرمندان،شاعران،نویسندگان،مدیریت چاپخانه ها و انتشاراتی های شهرستان حضور داشتند کاظم کسرایی فرماندار لاهیجان طی سخنانی افزود:اشاعه فرهنگ کتابخوانی یکی از واجبات است هیچ میراثی سودمندتر و با ارزشتر از کتاب نیست.

در ادامه مراسم مرتضی اکبری رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لاهیجان ضمن تقدیر از کتابداران،گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی لاهیجان از لحاظ کمی و کیفی ارائه داد.

سپس حبیب اسماعیلی یکی از شاعران فولکلور لاهیجان اشعاری را در حوزه کتاب قرائت نمود . در پایان مراسم  از کتابداران،کتابخوانهای نمونه،مدیران انتشارات،چاپخانه ها و تعدادی از نویسندگان با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد.

2 1

About

Check Also

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است

خسروپناه: نگهداری از توله سگ و گربه جای فرزندان را گرفته است دبیر شورای عالی …