چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار در افتتاح آب رسانی به روستای کورنده لاهیجان: نباید شعار گونه با مردم سخن بگوییم/ امروز در تمامی شاخص‌های توسعه رشد چشم گیری داشته‌ایم/ جهت آبرسانی در ۱۱۸ روستای گیلان ۵۶ میلیارد تومان هزینه شده است

اختصاصی همای گیلان: بهره برداری از ۱۱۸پروژه آب رسانی به   روستاهای گیلان  با حضور محمدعلی نجفی استاندار گیلان در روستای کورنده از توابع دهستان آهندان برگزار شد.

استاندار افزود: با هدایت‌های عالمانه رهبر معظم انقلاب و تدبیر رئیس جمهور و تلاش‌های ارزنده دستگاه دیپلماسی کشور برجام به  فرجام رسید که در همین راستا موفقیت‌های بزرگی در بحث دیپلماسی خارجی حاصل شد و مشکلاتی که بیش از یک دهه دولت ها را مورد فشار  قرار داده  بود برطرف شد.

نجفی اضافه کرد: عده ایی اثرات مثبت  برجام بر زندگی مردم  را یا درک نمی کنند  و یا نمی خواهند که درک  کنند و امروز ما در شرایطی سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را جشن می‌گیریم که فرزندان این مرز و بوم   با رشادت های خود در بخش‌های سیاسی و نظامی جهت حفاظت و حراست از کشور در تلاشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید شعار گونه با مردم سخن بگوییم افزود : مسئولین استانی و شهرستان باید براساس آمار و ارقام به مردم گزارش دهند و بگویند که در گذشته درچه جایگاهی قرا داشتیم و اکنون کجا هستیم.

وی با بیان اینکه آمارها حاکی از آن است که شاخص‌های توسعه‌ای در گیلان در حال افزایش است افزود : یکی از نگرانی های من در ۲ سال گذشته این بوده که  چرا ما از بسیاری شاخص های توسعه  از جمله آسفالت راه روستایی، آب  رسانی و مدارس  عقب هستیم  که الحمدا… امروز در تمامی شاخص‌ها رشد چشم گیری داشته‌ایم و با تلاش و کوشش تمامی دستگاه‌های اجرایی ۱۰۷۱ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان در دهه فجر امسال آماده بهره برداری شد.

استاندار با بیان اینکه امروزلاهیجان را  به عنوان کارگاه سازندگی می  بینم افزود : از  تلاش  های فرماندارشهرستان  رضایت دارم و خوشبختانه مسئولین در این شهرستان بدون حاشیه بدنبال کار و تلاش هستند.

محمد علی نجفی همچنین از تلاش های ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس و حمایت های ایشان تشکر کرد و  گفت: وجود نمایندگانی همچون  ندیمی  درمسائل  فرا استانی نیز می  تواند بسیار کارساز  باشد.

وی به اقدامات صورت گرفته در بخش چای اشاره و اظهار داشت : بحمدالله شاهد بهبود وضعیت چای در دوسال گذشته  هستیم هر چند رضایت کامل هنوز حاصل نگردیده است.

استاندار گیلان: با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن  از اهمیت  بالایی برخوردار است افزود: دنیا نظاره گر حضور شما در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهد بود و امیدوارم بار دیگر اثبات کنیم که انقلاب متعلق به مردم است.

محمد علی فر امینی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در این افتتاحیه در خصوص فعالیت های صورت گرفته در دهه فجر گفت: در دهه فجر سال ۹۴ ،۱۱۸ روستا با حدود ۶۷ هزار نفر جمعیت از نعمت آب شرب بهره مند شدند که اعتبار هزینه شده در این پروژه ها بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان بوده است که ۷۶۰ کیلومتر لوله گذاری،۲۱ طبقه چاه، ۱۹ دهنه چشمه و ساخت ۴۲۶۰ متر مکعب مخزن از جمله آنها می باشد.
فرامینی اضافه نمود: از ۵۶ میلیارد پروژه هایی که شرکت آب و فاضلاب روستایی دراین ایام انجام داده است مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهم شهرستان لاهیجان می باشد که این اقدامات موجب شد تا درصد برخورداری لاهیجان ۱۲ در افزایش داشته باشد.

کاظم کسرایی فرماندار لاهیجان در این مراسم نیز گفت: همزمان با سی و هفتمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رویدادهای خوب و اقدامات موثری در سطح کشور هستیم که در استان گیلان نیز با همین مناسبت از پروژه های عظیم و مثال زدنی بهره برداری می شود.
کسرایی اضافه کرد : امروز پروژه ی بهره مندی آب شرب روستائیانی به بهره برداری می رسد ک واقعا نیاز مبرم به آب شرب و قابل استفاده دارند.
وی افزود: سال گذشته بهره مندی شهرستان از آب شرب پایین بود که امسال با تلاش و اقدامات موثری که صورت گرفت، خوشبختانه این میزان با انجام ۱۱ پروژه افزایش قابل توجه ایی یافته است.
فرماندار لاهیجان اظهار داشت: در ایام الله دهه فجر ۱۶۴ پروژه در لاهیجان در بخش های مختلفی ازجمله: گازرسانی، آب رسانی، کشاورزی، سلامت و بخش خصوصی و بخش های دیگر با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.
کسرایی بیان نمود: امیدواریم با اقداماتی که در حال انجام است بتوانیم در حوزه های راه ارتباطی، و تامین آب شرب شاخص های شهرستان را به ۱۰۰ درصد برسانیم و در بخش گاز رسانی نیز این افتخار را داریم که بعد از انزلی به عنوان دومین شهرستان سبز استان از لحاظ برخورداری نعمت گاز باشیم .
فرماندار لاهیجان در پایان گفت: امیدوارم باحضور در راهپیمایی و شرکت در انتخابات بار دیگر همدلی و اتحاد خود با انقلاب را به دنیا نشان داده و وفاداری خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی را ثابت کنیم.

photo_2016-02-07_22-08-26 photo_2016-02-07_22-08-35 photo_2016-02-07_22-13-50

About سردبیر

Check Also

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور رئیس گروه پیشگیری و …