چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان: اعتبار پیش‌بینی شده برای سد شفارود ۸۰۰ میلیارد تومان است

همای گیلان:استاندار گیلان با بیان اینکه این طرح از پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصدی برخوردار است، گفت: مجموع اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان است که بخش قابل توجهی از آن از طریق فاینانس تامین می‌شود.

 139209262048386381758193

محمدعلی نجفی امروز در حاشیه بازدید از روند احداث سد شفارود در جمع مسئولان، با بیان اینکه این طرح از پیشرفت فیزیکی ۱۷ درصدی برخوردار است، اظهار کرد: مجموع اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث این پروژه ۸۰۰ میلیارد تومان است که بخش قابل توجهی از آن از طریق فاینانس تامین می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ساخت سدها برای گیلان افزود: این پروژه تنها پروژه‌ای در کشور بود که موفق شد در سال گذشته از فاینانس چین بهره گیرد و در شورای اقتصاد مصوب شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه سد مخزنی شفارود با وجود اینکه طرح مطالعاتی آن در سال‌های گذشته آغاز شده بود، گفت: به علت عدم تأمین اعتبار مورد نیاز عملیات اجرایی آن از جدیت لازم برخوردار نبود با توجه به اینکه خاص دولت و تلاش ویژه وزارت نیرو و مسئولین استانی در سال گذشته اجرای این پروژه از محل فاینانس ایران در چین که رقم قابل توجهی است و در شورای اقتصاد مصوب و نهایی شد.

نجفی با اشاره به اینکه حساسیت‌ استان بر رعایت مسائل زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی در اجرای پروژه‌ها، تصریح کرد: تلاش براین است تا براساس بررسی‌ و مطالعات مهندسی ارزش، توجه محیط زیست رعایت شود.

وی از جدیت مسئولان در اجرای هرچه سریعتر این پروژه خبر داد و گفت: زمان پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ۴۸ ماه است و اگر این زمان افزایش یابد دولت متضرر می‌شود.

استاندار گیلان بر ضرورت  تأمین آب شرب و کشاورزی مورد نیاز استان تاکید کرد و افزود: دولت توجه ویژه‌ای نسبت به تأمین آب شرب و زراعی دارد و مسئولان استانی نیز برای تحقق این مهم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنند.

نجفی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه آب شرب شهرستان‌‌های رضوانشهر، پره‌سر و تالش تأمین می‌شود و بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی منطقه تحت پوشش آن قرار دارند.

وی، تأمین آب صنعتی به میزان ۱۲ میلیون مترمکعب در سال، تولید انرژی برق آبی به میزان ۶.۷ مگاوات، تأمین و تنظیم آب مورد نیاز زیست محیطی به میزان ۴۸ میلیون مترمکعب در سال و کنترل سیلابهای فصلی و توسعه آبزی پروری را دیگر اهداف اجرای این پروژه برشمرد.

استاندار گیلان گفت: سد مخزنی شفارود برروی رودخانه شفارود و در فاصله ۵.۲ کیلومتری شهرستان رضوانشهر و ۶۵ کیلومتری کلان شهر رشت احداث می‌شود./پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان،

About

Check Also

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد

شرکت مخابرات ایران، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی دریافت کرد مهندس مجید سلطانی، مدیرعامل …