چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان: بانک‌های گیلان منابع مالی خود را در اختیار تولید قرار دهند

استاندار گیلان با بیان اینکه بانک‌های استان باید تمامی منابع مالی خود را در اختیار اشتغال و کارآفرینی قرار دهند، تصریح کرد: در پرداخت تسهیلات و وام‌های کم بهره در بخش تولید الحمدلله هماهنگی خوبی وجود دارد ولی برخی از بانک‌ها کم کاری‌هایی دارند.

همای خبر/اسدالله عباسی امروز در مراسم جشن خودکفایی ۵۰۰۰ مجری طرح اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان گیلان، اظهار کرد: گیلان در حوزه کشاورزی، گردشکری، صنایع چوب و صید ماهی دارای ظرفیت‌های خوبی است که می‌تواند به ایجاد کارآفرینی کمک کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به کاهش هزینه تولید انواع محصولات کشاورزی در گیلان، گفت: یکی از اهداف دولت سیزدهم افزایش زنجیره ارزش افزوده، رشد کیفی تولید و بهره‌ وری انواع محصولات کشاورزی است و در همین راستا اقدامات خوبی انجام شده است.

استاندار گیلان با اشاره به سال مهار تورم و رشد تولید، بیان کرد: در سفر ریاست جمهوری به گیلان تبصره های ۱۶ و ۱۸ به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و با هدف حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا و خودکفایی اختصاص داده شد.

عباسی بخش‌های صنایع دستی، گردشگری، کشاورزی و مشاغل خانگی را یکی از ویژگی‌های بارز در مناطق روستایی دانست و یادآور شد: به راحتی می‌توان با توسعه زراعت چوب، نوغانداری و صنایع ابریشم به ایجاد اشتغال پایدار در استان رسید.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در صنعت نوغانداری و صنایع ابریشم گیلان افزود: طی چند سال گذشته زنجیره ارزش افزوده در صنعت نوغان و صنایع ابریشم با مشکلاتی مواجه شده بود ولی اکنون و با تلاش دولت سیزدهم برنامه‌های خوبی در این راستا صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر لزوم افزایش میزان تعهد اشتغال در این استان بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته ۱۸ درصد بیشتر از تعهد خود در ایجاد اشتغال عملکرد داشتیم.

وی یکی از راه‌های کاهش فقر در گیلان را افزایش درآمدها برشمرد و افزود: در استان با وجود منابع فراوان  از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشده اما افق روشنی پیش رو است و امیدواریم در عرصه تولید و اشتغال و بازگشت حاشیه نشین ها به روستاها و مسکن روستایی عملکرد موفقی داشته باشیم.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …