چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان: تعهد دستگاه‌های اجرایی استان برای ایجاد اشتغال ۲۱ هزار و ۲۹۵ شغل است

ارسلان زارع ، استاندار گیلان  در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان به آخرین نتایج طرح آمار نیروی کار که در زمستان سال ۱۳۹۹ از سوی سازمان برنامه و بودجه انتشار یافت، اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی، نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۴.۲ درصد بوده در حالی که این شاخص در سطح کشور ۴۳ درصد اعلام شد.

همای گیلان/او  با یادآوری ثبت ایجاد ۲۰ هزار و ۴۴۶ شغل در سامانه رصد در پارسال ، تأکید کرد که برای تحقق هدفگذاری انجام شده برای اشتغالزایی برای امسال ، باید تعهد هریک از دستگاه‌ها با جزئیات میزان تعهد مشخص باشد.

استاندار گیلان  تعهد دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه اشتغال در سال ۱۳۹۹ را ۱۵ هزار و ۶۶۳ شغل عنوان کرد و افزود: باتوجه به ظرفیت خوب اشتغال استان، ۲۰ هزار و ۴۴۶ شغل در سامانه رصد به ثبت رسید و این روند افزایشی در امسال نیز قابل تحقق است.

زارع تعهد دستگاه‌های اجرایی در ایجاد اشتغال در امسال  را ۲۱ هزار و ۲۹۵ شغل اعلام و تأکید کرد که برای دستیابی به این هدفگذاری، باید میزان تعهد هر مجموعه‌ای با جزئیات مشخص باشد.

او ،  همچنین بر لزوم توجه به اولویت سند بالادستی آمایش سرزمینی در توسعه به ویژه در حوزه دولت الکترونیک تأکید و تجمیع اطلاعات و داده‌های مکانی را کمک کننده ارزیابی کرد.

همچنین سیدعلی آقازاده و احمد دنیامالی نمایندگان رشت و خمام و بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز  نظرات خود را مطابق با دستور نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان را بیان کردند.

 نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه گیلان،  گزارش سامانه رصد (تعهد دستگاه‌ها در خصوص ایجاد اشتغال) از سوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارائه و پیشنهاد کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست درخصوص طرح جامع تفصیلی لیسار، تدقیق حریم شهر رودسر و انتزاع کفودمژده شاندرمن از توابع شهرستان ماسال بررسی شد.

باکانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد تیم والیبال دانش آموزی ایران با شکست آلمان …