چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان خبر داد : آغاز توزیع تخم نوغان در گیلان

همای گیلان: محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از بخش‌های بانک ژن، کارگاه تولید تخم نوغان، سردخانه نگه‌داری تخم نوغان و مرکز توزیع تخم نوغان در این شهرستان اظهار کرد: اقتصادی کردن محصولات کشاورزی از اولویت برنامه‌ها در گیلان است.

وی به اهمیت تولید محصولات برنج و چای در گیلان اشاره کرد و افزود: به منظور بهبود وضعیت اقتصادی کشاورزان به‌‌دنبال توسعه نوغانداری و دیگر محصولات جانبی کشاورزی در استان هستیم.

13950204000253_PhotoA

استاندار گیلان با اشاره به کاهش استقبال کشاورزان از نوغانداری در سال‌های گذشته، بیان کرد: تولید پیله ابریشم به کمتر از یک‌هشتم کاهش پیدا کرده است.

نجفی به نامگذاری «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم کشاورزان در کنار تولید محصولات کشاورزی، یک تا سه جعبه تخم نوغان را پرورش دهند تا شاهد کشاورزی اقتصادی‌تر در گیلان باشیم.

وی از توزیع یک‌میلیون اصله نهال توت به صورت رایگان بین کشاورزان خبر داد و تصریح کرد: تولید تخم نوغان در داخل کشور و در اختیار گذاشتن نهال رایگان فرصت خوبی برای کشاوزران در راستای توسعه نوغانداری ایجاد کرده است.

استاندار گیلان اظهار کرد: امیدواریم حمایت‌های دولت موجب تشویق بیشتر کشاورزان در راستای تولید نوغان و توسعه نوغانداری شود.

نجفی بر ضرورت آسان‌سازی نحوه توزیع تخم نوغان برای تولیدکنندگان تأکید کرد و یادآور شد: در سال‌های گذشته نرخ تخم نوغان افزایش نداشته و این امر فرصتی برای کشاورزان و تولیدکنندگان است.

وی با اشاره به تولید ۲۸ هزار جعبه تخم نوغان در سال ۹۴ در کشور، بیان کرد: امسال بیش از ۳۰ هزار جعبه تخم نوغان آماده توزیع در نقاط مختلف کشور است.

*تولید ۹۰۰ تن پیله تر ابریشم در کشور

رئیس مرکز توسعه نوغانداری نیز در جریان آغاز توزیع تخم نوغان در گیلان گفت: از امروز توزیع تخم نوغان در ۱۰ شعبه مرکز توسعه نوغانداری در شهرهای لنگرود، شلمان، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، بندر انزلی، شفت، فومن و صومعه‌سرا با نرخ جعبه‌ای ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در گیلان آغاز شده است.

علی‌اصغر داداش‌پور افزود: سال گذشته هشت هزار خانوار گیلانی با خرید ۱۴ هزار جعبه تخم نوغان در مجموع ۳۶۶ تن پیله تر ابریشم معادل ۴۰ درصد از پیله تر کشور را تولید کردند.

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۴ در مجموع ۲۸ هزار جعبه تخم نوغان بین نوغانداران کشور توزیع شد و ۹۰۰ تن پیله تر ابریشم تولید کردند.//فارس

 

About سردبیر

Check Also

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه ۵۰ و ۶۰

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه …