چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان خبر داد تخصیص اعتبارات ویژه کمبود آب کشاورزی برای گیلان

استاندار گیلان، یکی از دغدغه های استان گیلان به ویژه در فصل کشاورزی سال جاری را کمبود منابع آبی دانست و یادآور شد: تخصیص اعتبار به استان صورت گرفته که مرحله اول آن ابلاغ شده و در انتظار ابلاغ مرحله دوم هستیم.

همای خبر/ارسلان زارع در جلسه شورای اداری استان گیلان که با حضور معاون وزیر کشور برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: حضور حماسی و عزتمندان مردم فهیم استان گیلان در انتخابات ۲۸ خرداد جای خرسندی و قدردانی دارد.

وی با قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از نیروهای اجرایی و نظارتی و بازرسی و نظامی و اطلاعاتی و امنیتی، افزود: حضور آگاهانه و بالاتر از متوسط کشوری مردم گیلان در انتخابات برگ زرین دیگری بر تاریخ افتخارات این دیار افزوده است.

استاندار گیلان، با بیان اینکه حضور حماسی ملت پای صندوق های رای همه نقشه ها و توطئه‌های دشمنان نظام را خنثی کرد، گفت: مردم در سایه رهنمودهای رهبر انقلاب بر وفاق و وحدت و انسجام ملی تاکید کردند و نشان دادند که با استفاده از تمام ظرفیت های کشور در راستای اعتلا و توسعه ایران گام بلندی برمی دارند.

زارع، خدمت به مردم را یک اندیشه والا دانست و تصریح کرد: مسئولیت ها در نظام اسلامی فرصای برای بروز و شهور این اندیشه والا و تفکر ارزشمند است لذا باید قدردان مسئولیت خود باشیم و در راستای خدمتگزاری به مردم تلاش کنیم.

وی توسعه و آبادانی کشور در سال های بعد از انقلاب را چشمگیر و غیر قابل کتمان دانست و متذکر شد: در استان گیلان نیز به ویژه طی هشت سال اخیر پروژه های مهم استانی و ملی و فراملی به بهره برداری رسیده است که نمونه بارز آن اتصال راه آهن سراسری به گیلان است؛ همچنین پروژه های نیمه تمام بسیاری در دست اقدام است که باید برای به ثمر نشستن و تکمیل آنان بیش از پیش تلاش کنیم.

استاندار گیلان، با اشاره به پیشرفت های شاخص های کشور در حوزه زیربنایی از جمله آب و برق و گاز و راه و ارتباطات، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب شاهد رشد خوبی در توسعه زیرساخت ها بودیم، البته نباید به این اقدامات بسنده کنیم و وظیفه داریم روز به روز در راستای توسعه کشور و استان گام برداریم.

وی یکی از دغدغه های استان گیلان به ویژه در فصل کشاورزی سال جاری را کمبود منابع آبی دانست و یادآور شد: با توجه به کاهش بارندگی ها و کمبود ذخائر آبی استان برای کشاورزی، تخصیص اعتبار از سوی وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه و سازمان مدیریت بحران به استان گیلان صورت گرفت که مرحله اول آن ابلاغ شده و در انتظار ابلاغ مرحله دوم هستیم.

زارع، از مردم به ویژه کشاورزان خواست همکاری لازم را با آب منطقه ای داشته باشند تا سال جاری را با کمترین مشکل سپری کنیم و گفت: استان گیلان با بارش متوسط سالانه ۱۱۰۰ میلیمتر باران بالاترین حم بارندگی را در کشور دارد لذا برای مدیریت بهینه منابع آبی اقدام به بهره برداری از سدهای لاستیکی با محوریت وزارت نیرو کردیم که امیدواریم تا پایان سال موفق به افتتاح تعداد بیشتری از این سدها شویم.

استاندار گیلان، از دستگاه های اجرایی خواست صرفه جویی در مصرف برق را جدی بگیرند و عنوان کرد: با توجه به تفاوت میزان تولید با میزان مصرف برق به ویژه در شرایط پیک با قطعی مواجه خواهیم شد لذا یکی از مولفه ها اصلی در صرفه جویی، ادارات و صاحبان صنایع هستند که در ساعات اوج مصرف باید با توزیع برق و برق منطقه ای همکاری کنند.

وی پسماند را از دیگر چالش های مهم مردم و مسئولان استان گیلان دانست و خاطرنشان کرد: خواستار تسریع در روند اجرای پروژه های پسماند هستیم؛ البته با اوجه به ابلاغ اعتبار خوب سال ۹۹ رشد قابل توجهی در این پروژه ها اتفاق افتاده است.

زارع، از اجرای موفق طرح پایلوت مدیریت پسماند روستایی(مپ) در گیلان خبر داد و اضافه کرد: این طرح مورد توجه وزارت کشور قرار گرفته و به زودی در مناطق دیگر اجرایی می شود؛ همچنین اجرای طرح های تفکیک از مبدا باید با جدیت توسط شهرداری ها و دهیاری ها دنبال شود.

استاندار گیلان، شهرداری ها و دهیاری های استان را نیازمند ماشین آلات استاندارد دانست و از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خواست در این زمینه هماهنگی های لازم بین دستگاهی را برای پیشبرد پروژه های زیربنایی شهرستان ها انجام دهند.

در پایان این مراسم عباس صابر به عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان منصوب شد و از تلاش های علی اوسط اکبری مقدم قدردانی به عمل آمد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان رودسر در نماز جمعه امروز ١٣ مهر

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان …