چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان خبر داد نیاز ۱۱۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل آزاد‌راه رشت – قزوین

همای گیلان:محمدعلی نجفی در همایش پیشرفت و توسعه گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشرفت و توسعه استان در ۸ماه گذشته، اظهار کرد:  با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجموعه مدیریتی استان ،گیلان هم اکنون شاهد فضایی آرام و سالم برای پیشرفت است اما هنوز برای رسیدن به نقطه‌ای که رئیس جمهور ترسیم کرده است راه درازی پیش رو داریم که باید با همیاری و همکاری این مسیر را طی کنیم.

139209262048386381758193

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به مردم راست می‌گوید، افزود: ما بامردم عهد بستیم تا به گیلان بهتر و برتر فکر کنیم و اعتقاد دارم  با همدلی و همیاری و کمک همه اندیشه‌ها به آن دست  می‌یابیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه تکمیل راه آهن قزوین – رشت – انزلی و رشت به آستارا یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی بود که در چندماه گذشته با کمک معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیر آن بوده است،گفت : با تأکیدات رئیس جمهور و با نشست‌های مختلف تکمیل این راه آهن، در دستور کار قرار دارد.

نجفی با اشاره به موفقیت مدیران در کاهش مشکلات مردم در بحران برف وسیل استان به خسارات باغداران مرکبات براثر بارش سنگین برف اشاره کرد و گفت: باقیمانده تسهیلات خسارت برف بزودی پرداخت می‌شود.

وی، تزریق منابع از تسهیلات زود بازده و صندوق توسعه ملی به طرح‌های نیمه تمام، نشست‌های مختلف با مدیران بانک‌های عامل کشور، پیگیری برای تسریع در ساخت فاضلاب استان، افزایش آسفالت راه‌های روستایی را از اقدامات انجام شده در ۸ ماه گذشته عنوان کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه مدیریت پسماند یکی از مهمترین دغدغه‌های وی از بدو ورود به گیلان بوده است، گفت: آغاز طرح مسیر سبز ساحل سبز، اجرای طرح‌های زیست محیطی و فعال کردن همه اجزای مدیریت استان در این بخش، تلاش برای ساماندهی رودخانه‌ها و تالاب‌های در خطر از اقدامات انجام شده است.

نجفی خاطرنشان کرد: در چند ماه گذشته فقط به طرح مشکلات بسنده نکردیم و برای کاهش معضلات گیلان ضمن انجام اقدامات عملی ،نقشه راه ، طرح وبرنامه داریم.

وی به تکمیل ۱۱ کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت – قزوین اشاره کرد و گفت: این ۱۱ کیلومتر در سال  ۸۸با ۱۴۵ میلیارد تومان  تکمیل می‌شد اما هم اکنون به هزار و۱۰۰میلیارد تومانی نیاز دارد که پیگیری‌های مختلفی انجام داده‌ایم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه جمع آوری آب‌های سطحی یکی از مهمترین معضلات شهرهای گیلان است، افزود: امسال در ۱۰ نقطه رشت و دیگر نقاط شهرها طرح جمع آوری آب‌های سطحی را آغاز کردیم تا این معضل حل شود.

نجفی با بیان اینکه فرصت‌های شغلی گیلان در کم توجهی به کشاورزی از دست رفت به مشکلات ناشی از کم آبی کشاورزی در استان و بحران خشکسالی اشاره و تصریح کرد: در اوایل فصل زراعی باتوجه به کم آبی، عده‌ای معتقد بودند باید هکتارها از شالیزارهایمان را کشت نکنیم.

وی به کار فوق العاده و تاریخی دولت در بخش چای اشاره کرد و گفت: امسال با حرکت جدی که در اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار انجام پذیرفت چایکاران با امید وارد باغات شدند.

استاندار گیلان با موافقت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، بحث مطالبات چایکاران به زودی پرداخت می‌شود تا با پرداخت به موقع، شیرینی این دستاورد افزایش یابد.

نجفی با اشاره به اینکه از یک میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگری که در تعطیلات چند روز گذشته وارد استان شدند فقط ۳۰۰ هزار گردشگر در استان اقامت یافتند، تصریح کرد: امکانات گردشگری استان ضعیف است و برنامه‌ای وسیع برای حل این معضل را آغاز کرده‌ایم.

وی تقویت زیر بنای گردشگری دریا را از دیگر اقدامات انجام شده در استان دانست و گفت: امسال بحث طرح‌های دریا در گیلان متفاوت از سال‌های گذشته است.

استاندار گیلان با بیان اینکه فعال شدن منطقه آزاد انزلی و توسعه بازارچه‌های مرزی از دیگر اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید در استان است، اظهار کرد:افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی، الحاق فرودگاه به منطقه، اجرایی شدن مصوبه حمل کالای همراه مسافر و تأسیس شعب بانک‌ها مؤثر از فعالیت صورت گرفته در این راستا است.

نجفی با بیان اینکه در این مدت از تکمیل سدهای استان نیز غافل نشده‌ایم، خاطرنشان کرد: سد مخزن آیت الله بهجت آماده آبگیری و  پس از دو دهه شاهد اجرایی شدن عملیات ساخت سد شفارود است.

وی برای رفع مشکلات فعالان اقتصادی، استفاده از مدیران با تجربه، ایجاد پنجره واحد سرمایه‌گذاری خارجی و رفع مشکلات، صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران را از برنامه‌هایی دانست که از چندماه گذشته در استان آغاز شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه همواره گفته‌ام خط قرمز من مشکل تراشی برای کار آفرینان است، افزود: آمار بیکاری استان در سال ۹۱ ۱۵.۵ درصد بود که در پایان سال ۹۲ به ۱۳.۶  دهم درصد کاهش یافت اما قابل قبول نیست.

نجفی خاطرنشان کرد: در گسترش ارتباطات خارجی‌های فراوانی وارد استان شدند و یکی از تأکیدات من این بوده است که باید این ارتباطات در راستای رفع مشکلات مردم و ارتقای معیشت گسترش یابد.

وی با بیان اینکه با مسافرت‌های تشریفاتی خارجی مدیران دولتی گیلان مخالف هستم، گفت:باید از این سفرها بکاهیم وبه افزایش اتباطات بخش‌های خصوصی کمک کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به وضعیت سایت نفتی سردار جنگل رودسر واقعیت‌ها به مردم انتقال داده نشد، افزود: به رغم اینکه گفتند ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در این سایت ایجاد می‌شود اما در چند سال گذشته حتی یک ریال پول در آنجا خرج نشد و زمین لازم نیز در اختیار شرکت نفت خزر قرار گرفته نشد.

نجفی افزود: با تلاش‌های انجام شده زمین لازم برای آغاز عملیات اجرایی در اختیار شرکت نفت خزر قرار می‌گیرد و ۲۰ میلیارد تومان با دستور وزیر نفت برای آغاز کار تزریق می‌شود./تسنیم

 

About

Check Also

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور رئیس گروه پیشگیری و …