چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان تاکید کرد: وجود افراد بازمانده از تحصیل، زیبنده استان گیلان نیست.

همای خبر، اسدالله عباسی استاندار گیلان در نخستین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی در سال جاری گفت: با توجه به تحول زندگی امروزی و حرکت آن به سمت فن‌آوری‌های هوشمند، افراد بی‌سواد در رتق و فتق امور زندگی فردی و اجتماعی خود با چالش‌های عدیده‌ای روبه‌رو خواهند شد.
وی افزود: براساس گزارشات و برآوردهای صورت گرفته، درصد باسوادی استان در گروه سنی هدف(۴۹-۱۰ سال) به بیش از ۹۸ درصد رسیده که جایگاه استان در سطح کشور مطلوب بوده؛ اما تا شناسایی و آموزش آخرین فرد بی‌سواد نباید از تلاش دست برداشت.
رییس شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با تاکید بر شناسایی افراد بی‌سواد باقیمانده گفت: آموزش و پرورش با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای استان ملزم به شناسایی و معرفی افراد بی‌سواد در اسرع وقت بوده و با یک برنامه منسجم، این افراد به آموزش سواد دعوت شوند تا آنان نیز از چراغ دانایی در زندگی خود بهره ببرند.
نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: ادارات کل ثبت احوال و آموزش و پرورش در ارتباطی مستمر نسبت به رصد واجدین شرایط جهت ورود به پایه اول ابتدایی اقدام کنند تا فردی از تحصیل باز نماند.
محمد فائزی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گفت: نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام راحل تشکیل شده و از مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است؛ انقلاب اسلامی نیز یک انقلاب فرهنگی بوده و با وجود همه این تاکیدات، شایسته نیست که ما هم‌چنان فرد بی‌سواد در استان داشته باشیم. وی افزود: شناسایی و آموزش افراد بی‌سواد با عزمی جدی در این اداره کل پیگیری می‌شود و با تشکیل قرارگاه‌های مختلف و نشست‌های تخصصی، در تلاشیم تا شاهد هیچ فرد بازمانده از تحصیلی در استان نباشیم.
داود مصطفی پور سرپرست معاونت سوادآموزی استان ضمن ارائه گزارشی از اهم برنامه های سوادآموزی استان، به چشم انداز های این حوزه در سال جاری از جمله: ایجاد فضا برای مشارکت عمومی در خصوص آموزش بزرگسالان و تبیین مسئله در جامعه، اجرای طرح مدرسه محوری با راه اندازی نهضت دانش آموزی و بهره گیری از توانمندی دانشجو معلمان، استفاده از ظرفیت فرهنگیان در راستای اجرای طرح نذر خدمت و… اشاره نمود.
وی خاطرنشان کرد: آمارهای موجود، برگرفته از سرشماری و براساس خود‌اظهاری بوده و بسیاری از افراد بنا به دلایلی، اطلاعات نادرست به آمارگیران داده‌اند؛ لذا به‌منظور راستی‌آزمایی این اطلاعات، طرح پالایش اسمی با مشارکت تعدادی از دستگاه‌های استان از جمله اداره کل ثبت احوال استان در حال انجام است تا افراد بی‌‌سواد واقعی شناسایی و تحت آموزش قرار گیرند.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان رودسر در نماز جمعه امروز ١٣ مهر

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان …