چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان در نشست شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت؛ وضع موجود رشت باید به وضعیت مطلوب مورد نظر شهروندان مبدل شود

استاندار گیلان در نشست شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت؛

وضع موجود رشت باید به وضعیت مطلوب مورد نظر شهروندان مبدل شود

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه وضع موجود رشت باید به وضع مطلوب مورد رضایت شهروندان مبدل شود، گفت: انسجام و وحدت رویه در مدیریت شهری با همدلی و هم افزایی شورای اسلامی شهر، به پویایی و نشاط کلانشهر رشت کمک می کند.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی امروز (سه شنبه) در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهرکلانشهر رشت ابراز امیدواری کرد تا سال جدید با انسجام بیشتر همگان و بهره مندی از همه ظرفیت ها، سال تحول و نمود خدمت به احاد مردم بویژه رشتوندان در مرکز استان ولایتمدار گیلان باشد.

وی با بیان اینکه باید در شان مردمان کلانشهر رشت که در جهان نام دار است به آنان و نیز مسافران علاقمند به رشت خدمت کرد، افزود: مدیران حوزه شهری تمام اندیشه و عمل خود را برای تسهیل در امور شهروندان و پویایی شهر، توجه به محرومیت زدایی مناطق حاشیه شهر، کاهش ترافیک، توسعه مباحث فرهنگی، مذهبی و اجتماعی و دیگر وظایف محوله معطوف کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه آرامش و همدلی اعضای شورای اسلامی شهر، خود موجبات انجام کارها و خدمات بزرگ را مهیا می سازد، اضافه کرد:  با توجه به همدلی موجود و اقدامات در حال اجرای توسط مدیریت شهری همچون طرح میثاق در کنار امورات مورد انتظار از شهرداری برای ایجاد نشاط و پویایی اجتماعی،قطع یقین این تلاش باعث افزایش رضایتمندی احاد جامعه است.

عباسی در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار تاکید کرد: برای توسعه همه جانبه کلانشهر  رشت به بهره گیری از ظرفیت پژوهشگران و نخبگان برای ارائه طرحها و ایده های نو بیش از گذشته نیاز است.

وی با اشاره به اجرای طرح جامع پسماند در تمامی شهرهای گیلان گفت: طرح جامع پسماند در تمامی شهرستان‌های گیلان باید با جدیت و بصورت عملیاتی اجرایی شود.

وی ساماندهی و مدیریت پسماند بویژه بهسازی و مهیاسازی لندفیل سراوان را یکی از اهداف دولت مردمی آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در گیلان دانست و بیان کرد: بهسازی کامل سراوان باید به بهترین نحو انجام شود و برای تحقق این مهم از ظرفیت‌های ملی استفاده و اعتبارات لازم تخصیص داده شد تا به اعتبارات حوزه شهرداری رشت افزوده شود.

استاندار گیلان ادامه داد: معضل پسماند سراوان یک ابر چالش در استان گیلان بوده ولی به دغدغه روسای جمهور قبلی مبدل نشده بود که بنده در دیدار با رئیس محترم جمهوری، معضل پسماند سراوان را به یک ‌ دغدغه مهم برای ایشان مبدل کردم چراکه  مردم عزیز آن منطقه با مشکلات فراوانی مواجه بودند و اکنون شاهد آنیم که اقدامات خوبی صورت گرفته که باید با جدیت تداوم یابد.

استاندار گیلان نقش تفکیک زباله از مبدا را یکی از راه‌های کنترل پسماند در این استان دانست و افزود: باید با اتخاذ تصمیمات علمی و برنامه‌های فرهنگی، تفکیک زباله از مبدا در بین مردم و به ویژه روستائیان نهادینه شود، چراکه به کاهش تولید زباله در این استان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت مردمی سیزدهم در استان گیلان اهتمام ویژه‌ای برای حل معضل فاضلاب نیز دارد، تصریح کرد: در گذشته به مسئله فاضلاب شهر صنعتی و مسکن مهر رشت توجه‌ای نشده بود در حالی که ۳۶ درصد آلودگی تالاب بین المللی انزلی و دو رودخانه زرجوب و گوهررود را تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی رشت برطرف می‌کند.

وی با بیان اینکه در اجرای پروژه‌های عمرانی در گیلان هیچگونه بن بستی وجود ندارد و همه مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با شهرداری نیز همراهی دارند، افزود: حمایت از پروژه های شهرداری مرکز استان موسوم به طرح میثاق مورد تاکید است و  از برنامه های توسعه محور و تحول آفرین شهرداری حمایت کرده و می کنم.

استاندار گیلان هم افزایی و همگرایی همه جانبه اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار و دیگر مدیران و مجموعه شهرداری را در توسعه کلانشهر رشت بسیار موثر دانست و گفت: رشت در جهان آوازه ارزشمندی دارد و باید در شان مردمان این سامان به آنان در حوزه های مختلف ارائه خدمات شود.

در این نشست همچنین شهردار رشت، رئیس شورای اسلامی شهر و هریک از حاضرین ضمن ارائه گزارش از عملکرد و فعالیت های حوزه شهری، بر اتفاق نظر و همدلی مدیریت شهری برای رشد همه جانبه و نیز پویایی و نشاط کلانشهر رشت در راستای افزایش رضایتمندی مردم تاکید کردند.

آنان همچنین ضمن قدردانی از حمایت های همه جانبه شخص استاندار از فعالیت های توسعه محور کلانشهر رشت، این اهتمام را منشا برکات فراوان برشمردند.

انتهای پیام/

About نسرین عشقی

Check Also

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان خبر داد؛ ۱۰ پروژه بزرگ و حیاتی شرکت برق منطقه‌ای گیلان برای عبور موفق از تابستان جاری آماده بهره‌برداری است

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان خبر داد؛ ۱۰ پروژه بزرگ و حیاتی شرکت …