چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان در پی آتش سوزی های اخیر اذعان داشت: منابع طبیعی ثروت ملی و حفاظت از آن ها وظیفه شرعی و قانونی ما است

علی رغم اینکه با احتساب مستثنیات مردمی نظیر اراضی مزروعی و باغات، بیش از ۲۰۰ هکتار از محدوده های استان دچار حریق شدند، با مدیریت و نظارت دقیق فرمانداران، بخشداران، شهرداران، سازمان های منابع طبیعی و هلال احمر و نیروهای بسیج و سایر سازمان های ذیربط استانی و شهرستانی، آتش در حداقل زمان ممکن، مهار شد.

همای گیلان، دکتر مصطفی سالاری عصر یکشنبه در این مصاحبه اظهار داشت: متاسفانه شهرستان های رودسر، سیاهکل، املش، لنگرود، لاهیجان و ماسال در معرض حریق قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه آتش سوزی در۴ شهرستان در ساعات اولیه مهار شد، دو شهرستان حدودا ساعت ۲ بامداد تحت کنترل قرار گرفت و حریق در شهرستان ماسال نیز به دلیل وسعت و گستردگی، در حوالی صبحگاه امروز مهار شد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به تماس های مکرر وزیر کشور در ساعات اولیه بروز این حادثه تلخ و اعلام آمادگی وزارت کشور برای اعزام نیروی انسانی با تجهیزات خدمات رسان، اظهار داشت: علی رغم اینکه با احتساب مستثنیات مردمی نظیر اراضی مزروعی و باغات، بیش از ۲۰۰ هکتار از محدوده های استان دچار حریق شدند، با مدیریت و نظارت دقیق فرمانداران، بخشداران، شهرداران، سازمان های منابع طبیعی و هلال احمر و نیروهای بسیج و سایر سازمان های ذیربط استانی و شهرستانی، آتش در حداقل زمان ممکن، مهار شد.

دکتر مصطفی سالاری خاطرنشان کرد: دستورات لازم جهت برآورد خسارات وارده به معاونت عمرانی استانداری صادر شده است.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه منابع طبیعی ثروت ملی و حفاظت از آن ها وظیفه شرعی و قانونی ما است، خواستار توجه بیش از پیش مردم، مسافران و گردشگران به حفاظت و مراقبت از این موهبت خدادادی شد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد تیم والیبال دانش آموزی ایران با شکست آلمان …