چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان: سازمان بازرسی بر عملکرد شهرداری‌های گیلان نظارت کند

استاندار گیلان بر شفاف‌سازی برگزاری مزایده و مناقصه در شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: از سازمان بازرسی خواستم بر عملکرد شهرداری‌های گیلان نظارت داشته باشد.

خبرگزاری فارس: سازمان بازرسی بر عملکرد شهرداری‌های گیلان نظارت کند

محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در گردهمایی شهرداران گیلان نظم و انضباط را اساس تمام امور دانست و اظهار کرد: شهرداران نخستین الگوی حرکتی هستند.

وی بر تبیین نظام اداری در شهرداری‌ها تاکید کرد و افزود: مسئولان در کنار همدیگر و با وحدت می‌توانند در اجرای امور موفق باشند.

نجفی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: قانون مذکور در مرحله نخست به طور ناقص اجرا شده است.

*دولت زیربار سنگین قرض

استاندار گیلان تحقق نیافتن اعتبارات حمل و نقل شهری و بخش صنعت را به دلیل ناقص اجرا شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها خواند و بیان کرد: اجرای ناقص قانون مذکور سبب مقروض شدن سنگین دولت شده است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید مجبور بود پرداخت یارانه‌های نقدی را ادامه دهد، تصریح کرد: پرداخت یارانه‌های سال ۹۱ و ۹۲ در گیلان به میزان هشت برابر بودجه عمرانی استان است.

نجفی به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: ۲۰ درصد یارانه‌ها در مرحله دوم برای بخش صنعت و کارگری کنار گذاشته می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به مشکلات مردم در بخش بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: فاصله درمان ایران با کشورهای دیگر مشهود است.

وی از پرداخت ۸۰ درصد هزینه درمان توسط مردم خبر داد و یادآور شد: فاصله بسیاری با کشورهای جهان سوم و عقب‌نگه داشته شده داریم.

نجفی با تاکید براینکه قرار نیست رقم یارانه افزایش یا کاهش پیدا کند، اظهار کرد: پرداخت یارانه اعلام عمومی شده و بعضی از دهک‌ها کم می‌شود.

استاندار گیلان بیشترین افزایش نرخ سوخت را در بنزین خواند و بیان کرد: سال ۹۳ بخشی از افزایش نرخ در گازوئیل است.

*افزایش نرخ سوخت با آهنگ آرام در سال ۹۳

وی با بیان اینکه افزایش نرخ سوخت با آهنگ آرام صورت می‌گیرد، تصریح کرد: افزایش سوخت بار سنگینی به حوزه حمل و نقل شهری وارد می‌کند و این بخش باید مدیریت شود.

نجفی خواستار کاهش بار افزایش نرخ به جامعه شد و گفت: از اظهار نظرهای غیرکارشناسی و التهاب‌آفرین باید پرهیز شود.

*گلایه از ۴ شهردار گیلان در بارش برف

استاندار گیلان با اشاره به بارش برف سنگین در نقاط مختلف استان، خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد شهرداران و شوراهای اسلامی موفق عمل کردند اما از چهار شهردار گلایه دارم.

وی به دیر جنبیدن بعضی از مسئولان شهری در بارش برف اخیر در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان مذکور دیر جنبیدند و با نشستن برف روی زمین آنها نیز نشستند.

نجفی با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای، عمرانی و مسکن به ویژه در بخش بلاعوض پرداخت می‌شود، اظهار کرد: بخش ضروری و عمرانی در مرحله نخست برای شهرداران در نظر گرفته شده است.

به گفته استاندار گیلان، اعتبارات خسارت برف هنوز از طریق خزانه وارد استان نشده است.

وی از اختصاص اعتبارات عمرانی به شهرداری‌ها خبر داد و افزود: اعتبارات مذکور در بخش زیرساخت‌ها و خرید ماشین‌آلات در نظر گرفته شده است.

نجفی شهرداری‌ها را نهاد مهم و تاثیرگذار در حوزه شهری خواند و بیان کرد: وظیفه شهرداری‌ها تنها ارائه خدمات نیست و در تمام موضوع‌ها درگیر هستند.

استاندار گیلان بر شفاف‌سازی برگزاری مزایده و مناقصه در شهرداری‌ها تاکید کرد و گفت: از سازمان بازرسی خواستم بر عملکرد شهرداری‌های گیلان نظارت داشته باشد./فارس

 

About

Check Also

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض

۵۰ گونه جانوری ایران در خطر انقراض کارشناس دفتر مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط …