چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان: مطالبات چایکاران ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود

استاندار گیلان به ۱۰ میلیارد تومان باقی‌مانده مطالبات چایکاران اشاره کرد و گفت: باقی‌مانده مطالبات چایکاران گیلان در مدت ۱۰ روز آینده پرداخت می‌شود.

محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی مسائل صنعت چای در گیلان اظهار کرد: مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران باقی ‌مانده است.

وی خواستار پرداخت مطالبات چایکاران توسط سازمان چای از شنبه آینده شد و افزود: مبلغ ۷۳ میلیارد تومان مطالبات چایکاران تاکنون پرداخت شده است.

نجفی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور مبنی بر پرداخت باقی‌مانده مطالبات چایکاران، تصریح کرد: اعتبارات لازم تامین شده و مطالبات چایکاران در مدت ۱۰ روز آینده به طور کامل پرداخت می‌شود.

استاندار گیلان از جمع‌بندی نهایی تعیین قیمت کارشناسی برگ سبز چای در سال آینده خبر داد و بیان کرد: بهای واقعی برگ سبز چای باید در جریان عرضه و تقاضای بازار تعیین شود و افزایش یابد.

وی با تاکید بر برطرف شدن مشکل چای سنواتی، خاطرنشان کرد: مشکلات چای با برطرف نشدن مشکل چای سنواتی باقی می‌ماند.

نجفی آثار روانی توزیع چای سنواتی در داخل کشور را بسیار خواند و یادآور شد: چای سنواتی نباید در داخل کشور توزیع شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مشکلات چای با سوء استفاده‌های تبلیغاتی و سیاسی برطرف نمی‌شود، اظهار کرد: کیفیت چای در سال‌های گذشته افزایش یافته است.

وی برطرف شدن مشکلات چای را نیازمند فضای آرام و کارشناسی دانست و بیان کرد: سال‌های گذشته تعدادی از کشاورزان به دلیل مشکلات باغ‌های چای را رها کردند و با کاهش سطح زیر کشت و تولید مواجه شدند.

نجفی گیلان را دارای فقیرترین کشاورزان در کشور عنوان کرد و افزود: امر مذکور با توجه به قابلیت‌های قوی کشاورزی در استان بسیار زشت و ناپسند است.

استاندار گیلان بر ارتقای معیشت چایکاران تاکید کرد و گفت: اقدام‌هایی برای ارتقای معیشت چایکاران در حال انجام است و پس از قطعی شدن اعلام می‌شود./فارس

About

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …