چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان: نهادهای فرهنگی برای پیشگیری از آلودگی هوا نقش‌آفرینی کنند

استاندار گیلان گفت: لازم است نهادها، دستگاه‌های فرهنگی و البته رسانه‌ها برای پیشگیری از آلودگی هوا نقش‌آفرینی موثری داشته باشند.

همای گیلان/ارسلان زارع در جلسه کارگروه مبارزه با آلودگی هوای گیلان، بر ضرورت حفظ سلامت شهروندان، حفاظت از اشتغال موجود و پیشگیری از آسیب های ناشی از تغییر شرایط اقلیمی اشاره و بیان کرد: قانون هوای پاک از جمله قوانین مترقی برای توسعه جامعه و کشور محسوب می شود.

وی فرهنگ سازی و توجه بیشتر مردم به پیشگیری از آلودگی هوا و نقش آفرینی موثر دستگاه های فرهنگی، موسسات تحقیقاتی، آموزش و پرورش و مراکز آموزش و عالی، رسانه ها، صدا و سیما و نیز دستگاه های متولی در راستای افزایش ضریب اطمینان استانداردها را مورد تاکید قرار داد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه دستگاه ها باید با همکاری و هم افزایی مضاعف نسبت به اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت اهتمام ورزند، گفت: نظارت جدی بر کارت معاینه فنی تاکسی ها، کامیون ها و اتوبوس ها از طریق اتحادیه تاکسیرانان و راهداری و حمل و نقل جاده ای و خودروهای شخصی با همکاری پلیس راهور و نیز پایش مستمر خودروهای دستگاه های اجرایی، می تواند در کاهش آلایندگی موثر باشد.

زارع برخورد با شرکت های آلوده کننده هوا و اطلاع رسانی آن از طریق رسانه ها را نیز موجب بازدارندگی و پیشگیری از آسیب های آلایندگی توسط دیگر شرکت ها و مراکز پرخطر دانست.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت شهروندان اولویتی با اهمیت است، گفت: لازم است نهادها، دستگاه‌های فرهنگی و البته رسانه‌ها برای پیشگیری از آلودگی هوا نقش‌آفرینی موثری داشته باشند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را تبریک گفت

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را …