چاپ مطلب چاپ مطلب

استاندار گیلان: کم‌کاری مدیران در اجرای اقتصاد مقاومتی به جهانگیری گزارش می‌شود

همای گیلان: محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گیلان با تبریک میلاد امام جواد(ع) اظهار کرد: سال گذشته دستگاه‌های اجرایی گیلان همراهی خوبی در اجرایی کردن مصوبات کارگروه مذکور انجام دادند.

وی به نامگذاری اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری در سال جاری اشاره کرد و افزود: امسال قرار نیست فعالیت‌ها مانند سال‌های گذشته باشد و در این راستا نخستین جلسه اقتصاد مقاومتی را با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور در استان برگزار کردیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه امسال دو اقدام در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان انجام می‌شود، تصریح کرد: پیگیری مصوبات جلسه‌های رفع موانع تولید نخستین برنامه ستاد اقتصاد مقاومتی در گیلان است.

نجفی بر برگزاری جلسه‌های رفع موانع تولید به طور مستمر در گیلان تأکید کرد و گفت: مصوبات جلسه مذکور باید اجرایی شود و امروز از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان تلاش متفاوتی نسبت به سال گذشته طلب می‌کنم.

وی با اشاره به افزایش نرخ ارز در سال‌های گذشته، بیان کرد: اکنون شاهد تثبیت نرخ ارز در کشور هستیم که جزو موفقیت‌های دولت محسوب می‌شود.

استاندار گیلان بخش صنعت را گرفتار نوسان نرخ ارز در سال‌های گذشته دانست و خاطرنشان کرد: شرایط مساوی رقابت واحدهای تولیدی در داخل باید با دنیا فراهم شود اما با وجود رقم‌های بالای سود تسهیلات بانکی، این امر امکانپذیر نیست.

نجفی به ضربه سنگین به واحدهای تولیدی در سال‌های گذشته اشاره کرد و یادآور شد: این ضربه از نظر تولیدی و اقتصادی نامشروع بود و اکنون ناچار هستیم برای برطرف کردن مشکلات گذشته وقت بگذاریم.

وی خواستار همکاری مدیران بانک‌های گیلان در برطرف کردن مشکل واحدهای تولیدی شد و اظهار کرد: استاندار باید اختیار داشته باشد و بتواند مشکل واحدهای تولیدی را برطرف کند.

استاندار گیلان اقدام دوم در راستای اقتصاد مقاومتی را اجرای برنامه‌های بلندمدت، برنامه ششم توسعه کشور و افق برنامه چشم‌انداز عنوان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی به منظور ایجاد اقتصاد پایدار اجرایی شده است.

وی با اشاره به ایستادگی کشور در بخش‌های سیاسی و نظامی در مقابل دشمنان، یادآور شد: دشمن در بخش اقتصادی فشار آورده و باید اقتصاد را مقاوم‌سازی کنیم.

نجفی درباره همراهی مدیران استان، متذکر شد: مدیران بانکی، صنعت، بیمه، مالیاتی و … در گیلان همراهی خوبی دارند و این همراهی باید ادامه پیدا کند.

وی رعایت مسایل زیست‌محیطی در اجرای طرح‌های گیلان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع مورد تأکید دولت بوده و بنا نیست به بهانه اقتصاد مقاومتی شاخص‌های زیست‌محیطی در استان رعایت نشود اما کارشناسان حفاظت محیط زیست باید این شاخص‌ها را مشخص کنند.

استاندار گیلان از عملکرد کارشناسان حفاظت محیط زیست این استان ابراز رضایت کرد و یادآور شد: گزارش جلسه‌های اقتصاد مقاومتی به صورت هفتگی به معاون اول رئیس جمهور اعلام می‌شود و اگر مدیران بخواهند همراهی نداشته باشند هیچ‌کدام محفوظ نیستند و این موضوع را به جهانگیری گزارش می‌کنم.

//فارس

About سردبیر

Check Also

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه ۵۰ و ۶۰

وجود حدود ۱۸ میلیون « دختر» زیر۳۰ سال در کشور / وضعیت «تجرد» زنان دهه …