چاپ مطلب چاپ مطلب

استفاده از روشهای مربعات دیفرانسیل سه نقطه ای مزدوج جهت تجزیه و تحلیل قابلیت اطمینان تیرهای ترک خورده تقویت شده با الیاف فولادی با روش تئوری سینوسی ✍شاقلانی

اختصاصی همای گیلان/ ترک خوردگی بتن باعث کاهش مقطع، کاهش مقاومت پیوستگی بتن و آرماتور و همچنین قرار گرفتن آرماتور در معرض عوامل جوی می شود. بنابراین با ایجاد ترک در بتن عمر مفید سازه کاهش می یابد به منظور افزایش عمر بتن در برابر ترک و زیاد کردن مقاومت خمشی و پیچشی می توان از الیاف فولادی در بتن استفاده نمود. بنابراین تحلیل قابلیت اعتماد چنین سازه هایی ضروری به نظر می رسد. بدین منظور، یک تیر بتنی ترک خورده تفویت شده با الیاف فولادی به عنوان هندسه این پروژه تعریف می شود. در این تحقیق سعی بر آن است تا با استفاده از تئوریهای کلاسیک، مقدار شاخص قابلیت اعتماد سازه‌ها را که معیار مناسبی جهت تعیین سلامتی و خرابی می‌باشد را محاسبه نمود. برای مدل سازی ریاضی تیر بتنی از تئوری های برشی مرتبه بالای تیر استفاده شده و به منظور لحاظ کردن الیاف فولادی از قانون اختلاط استفاده می شود. معادلات حاکم بر سازه به کمک روش انرژی و اصل همیلتون استخراج شده و به کمک روش عددی حل می شوند. سپس به کمک تئوری سه نقطه مزدوج با طول گام محدود، شاخص قابلیت اعتماد سازه‌ مورد بررسی قرار گرفته است. هدف از این تحقیق بررسی اثر پارامترهای مختلفی همچون میزان و مکان ترک، ضخامت و طول تیر بتنی، درصد حجمی و زاویه چیدمان الیاف فولادی روی شاخص قابلیت اعتماد سازه می باشد. به منظور اعتبارسنجی نتایج حاصل، این کار با مقالات مشابه دیگر مقایسه شده است. نتایج نشان می دهد که در تیر آسیب دیده با درصد حجمی الیاف کمتر از ۰۱۵/۰، احتمال آسیب سازه خیلی بالا می رود زیرا اندیس قابلیت اعتماد کمتر از یک می باشد.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

مقاله. ISI
چاپ در مجله Springerآلمان

About مدیر خبر1

Check Also

حیات وحش.. حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که اجازه بهره کشی و سوددهی به ما ندادند و در برابر سوءاستفاده های نابجای ما ایستادند یا فرار کردند.. به همین دلیل بیجا، انسان هایی که متمرد و سرکش و نافرمان بودند هم صفت “وحشی” گرفتند!

حیات وحش..   حیات وحش؛ نامی است که ما بر روی موجوداتی گذاشته ایم که …