چاپ مطلب چاپ مطلب

استقبال فرماندار لاهیجان از ظرفیت هنرمندان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان به ریاست فرماندار لاهیجان برگزار گردید.

همای گیلان، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری لاهیجان؛ سید اسماعیل میرغضنفری فرماندار شهرستان لاهیجان در ابتدای این جلسه به میزان مطالعه مسئولان شهرستان تاکید کرد و افزود: اگر دغدغه سرانه مطالعه جامعه را داریم ابتدا میبایست از متولیان امر شروع کنیم.

وی در ادامه گفت: یکی از نگرانی های مقام معظم رهبری نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در کشور است که در این حوزه شهرستان لاهیجان هنرمندان قابلی دارد و میتوان از ظرفیتشان جهت اشاعه این فرهنگ کمک گرفت.

میرغضنفری اظهار داشت: متاسفانه به تنها بخشی که توجه زیادی نمیشود ایجاد علاقه کودکان به کتاب‌خوانی است در حالی که باید ترویج گفتمان کتاب خوانی از سنین کودکی انجام شود و کتابخانه های عمومی در این زمینه سهم بسزایی دارند.

سید اسماعیل میرغضنفری افزود: به خاطر دارم در زلزله سال ۶۹ رودبار، حوزه هنری کشور با اهدای کتابهای قصهء انگیزشی به کودکان مناطق زلزله زده یک کار ارزشمندی را از خود به یادگار گذاشت.

نماینده عالی دولت در شهرستان در پایان عنوان کرد: خواندن‌ داستانهای‌ مختلف‌، موجب‌ شکل‌ گرفتن‌ ارزشهای‌ گوناگون‌ در ذهن‌ کودک‌ می‌شود، حساسیت‌ او را رشد می‌دهد و احترام‌ به‌ دیگران‌ در او شکل‌ می‌گیرد رضایتی‌ که‌ کودک‌ از مطالعه‌ بدست‌ می‌آورد او را متّکی‌ به‌ خود بارخواهد آورد.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور

بیماری‌های قلب و عروق اولین عامل مرگ و میر در کشور رئیس گروه پیشگیری و …