چاپ مطلب چاپ مطلب

استمداد محیط زیست گیلان از دوستداران حیات وحش برای تامین منابع غذایی وحوش در مناطق برفی

همای گیلان: مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از همه دوستداران حیات وحش و خیرین خواست تا به منظور تامین علوفه و غذای مورد نیاز وحوش در مناطق صعب العبور و برف خیز استان، این اداره کل را یاری کنند. .
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان با توجه به بارش سنگین برف در ارتفاعات استان ، ارتفاع برف در بعضی از مناطق کوهستانی و جنگلی به بیش از ۴ متر رسیده است .

قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اعلام این مطلب گفت بدلیل سرما و یخبندان شدید در این مناطق عملا وحوش، کانال های دسترسی به غذا و علوفه را از دست داده اند و بیم آن می رود تا تعداد زیادی از آنها بر اثر گرسنگی تلف شوند . لذا اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به منظور رفع این معضل تدابیر ویژه ای را در نظر گرفته و از همه دوستداران طبیعت و حیات وحش نیز درخواست می گردد با توجه به وسعت عملیات ، در صورت تمایل ، این اداره کل را در تامین علوفه و مواد غذایی یاری رسانند تا بخشی از مواد مورد نیاز تغذیه این مخلوقات با ارزش خداوند به سرعت تهیه شود و از طریق ارگانهای امداد رسان و به کمک بالگرد اقدام به آذوقه رسانی در مناطق جنگلی و کوهستانی بالا دست شود .
محمدپور افزود در حال حاضر دسترسی به اکثر مناطق کوهستانی با توجه به برف سنگین روزهای گذشته به کندی و دشواری میسر می شود و کمبود غذا باعث شده تعداد زیادی از پستانداران وحشی در جستجوی غذا به مناطق مسکونی حاشیه جنگل نزدیک شوند که بالطبع خطراتی از نوع مواجهه انسان و وحوشی همچون پلنگ و خرس دور از ذهن نیست و این میتواند برای حیوانات و انسان خطرناک باشد.
محمدپور بار دیگر از همه علاقمندان حیات وحش خواست تا همچون گذشته در کنار محیط بانان محیط زیست قرار گیرند و از طریق اعلام آمادگی به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها مارا در این کار یاری کنند .

برای عضویت در کانال همای خبر کلیک کنید

About سردبیر

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …